Nya hästen.

Sv: Nya hästen.

Tesse skrev:
Slagjord används OFTAST på hästar som har en ovana att sparka bakut, inte som "säkerhetsgrej" IFALL den skulle slå.....men det kanske finns dom som sätter dit en på snälla hästar också, bara föratt dom är unga.....
Finns det ens någon normalt fungerande människa som sitter och kör in sina hästar utan slaggjord eller liknande? :eek:

Har vi inte ganska ofta ruskiga olyckor där kuskan blir illa sparkad och i vissa fall dödad av hästar som slagit bakut, i flertalet fall har hästen aldrig slagit förut!
Jag säger som jag sagt tidigare när diskussionen varit upp- Slaggjorden borde vara en obligatorisk utrustingsdetalj! :idea:
Både för hästen och kuskens säkerhet :crazy:

nya hästen

bamse.msnw

man ser väll inte superbra men här är nya delägarhästen.

Sv: nya hästen

zilla skrev:
bamse.msnw

man ser väll inte superbra men här är nya delägarhästen.

Jasså så Bamse är igångsatt :) han var tänkt att bli min monté häst hör ett år sen, har även ridit hans pappa :love: riktig charmör, som även Bamse har ärvt...fast han blev lite större än far sin :D ... Vem ska träna??

tanken är väll att jag och den nya ägaren ska träna . det är bara det att jag har så in ibomben mycket att göra med jobb och barn ..Men det ska nog gå.:crazy:
Har du kvar din montelicens ?? för tanken är att bamse ska gå mesta dels monte ..Han är "äckligt" lat när man kör han . Kör man 30 tempo får man sitta och smacka och leva :devil: bakom han ..rider man pullar han i 30 tempo.;)
Det är väll en nackdel med en 6 åring som har så lite pengar på sig ..man kommer få åka till landsortbanorna...men det positiva är att han inte är helt söderkörd och trasig ..

Ska du åka till såna banor kan du få åka långt. :D

Åtminstone är det vanligare att "vår banas" hästar med halvtaskigt med poäng kommer med på Valla än hemma. :o

zilla skrev:
tanken är väll att jag och den nya ägaren ska träna . det är bara det att jag har så in ibomben mycket att göra med jobb och barn ..Men det ska nog gå.:crazy:
Har du kvar din montelicens ?? för tanken är att bamse ska gå mesta dels monte ..Han är "äckligt" lat när man kör han . Kör man 30 tempo får man sitta och smacka och leva :devil: bakom han ..rider man pullar han i 30 tempo.;)
Det är väll en nackdel med en 6 åring som har så lite pengar på sig ..man kommer få åka till landsortbanorna...men det positiva är att han inte är helt söderkörd och trasig ..

Okey... Akta bara han sparkde i väggen ett tag så bakbenen var på väg att ryka :eek: men så satte ägaren på en kedja på benet o han sparka inte mer... aldså... en hingstkedja m ludd som satt ovan hasen! skit smart på han iaf! Mendet kanskebara var en olat just inne på valla, när han stod där... Jag har pausat min licens det här året, ägnar mig åt dressyr och hoppning lite mer, skojj med förändringar :D Står han kvar ute i Märsta? Han lär bli en riktigt bra monté häst, alla förutsättningar! Pappan var oxå lat, utom när det väl gällde;)

Hur längt har ni kommit i träningen då? Han var var avställd i höstas väl?

Montéryttare skrev:
Okey... Akta bara han sparkde i väggen ett tag så bakbenen var på väg att ryka :eek: men så satte ägaren på en kedja på benet o han sparka inte mer... aldså... en hingstkedja m ludd som satt ovan hasen! skit smart på han iaf! Mendet kanskebara var en olat just inne på valla, när han stod där... Jag har pausat min licens det här året, ägnar mig åt dressyr och hoppning lite mer, skojj med förändringar :D Står han kvar ute i Märsta? Han lär bli en riktigt bra monté häst, alla förutsättningar! Pappan var oxå lat, utom när det väl gällde;)

Hur längt har ni kommit i träningen då? Han var var avställd i höstas väl?

nu är han from som ett lamm...var han hingst då ,när han slpg iboxen.?? jag har hör att han var helt "crazy" som hingst.!!
Han startade i september förra året. gick 1. 20 tid i ledningen och "har inte kommit imål än." Jag har varit och kört jobb på eriksund el rättare sagt fredde körde .då gick han ? /2000 m och 20 sista varvet.så han har ett tag kvar.till start.
han står i ett stall i rosersberg. där jag hade bullen (union de suede)
"

zilla skrev:
nu är han from som ett lamm...var han hingst då ,när han slpg iboxen.?? jag har hör att han var helt "crazy" som hingst.!!
Han startade i september förra året. gick 1. 20 tid i ledningen och "har inte kommit imål än." Jag har varit och kört jobb på eriksund el rättare sagt fredde körde .då gick han ? /2000 m och 20 sista varvet.så han har ett tag kvar.till start.
han står i ett stall i rosersberg. där jag hade bullen (union de suede)
"

När han sparka var han valack, men han stod på Valla ihop m alla andra hästar, tror inte att han trivdes riktigt bra då han var rätt likgiltig, visserligen gossig o pyssla/rida men sur i boxen o mot andra... Tror han helt klart behövde miljöbyte! Aha okey, han bor i rosersberg... kul! Får hoppas att du får fart på honom då... får berätta hur det går för er o vad som händer... Sen finns vi buke-faliser här om du behöver hjälp ;)

det kan behövas stöd :) latare häst får man leta efter.:crazy: ska till "fredde" och köra nästa helg ..bara han inte ska på trav.

Montéryttare skrev:
tipsar att ghost har licens! :)

Men HALLÅÅÅÅ, jag har även mina bakdelsmuskler i vila. :devil: :D

Jag skulle nog behöva träna en del om jag skulle kunna gå på ett par dagar sen. :o

Men jag har hemskt bra grundkondis. :D

zilla skrev:
Hur många dagar behöver du ? räcker det men 2 veckor s förbedelse:idea: :D

Då får du åka till Mp och "köra" montélopp. :D :idea: :angel:

Om du vill ha en ryttare som inte ridit ett enda lopp :o , men kört ett antal sen -99 när jag plockade ut licensen.
Dock bara två tävlingslopp och några provlopp plus en hel montékurs de senaste två åren.

Säg till så får jag slänga på galoppsadeln på oturshästen och börja träna rumpan. :D

Ha, vi har en 2 åring efter Idealen som heter Fire eye.
Förhoppningsvis blir hon större än pappa sin.. men mamman är rätt liten oxå så..

Jag kan inte se bilden.....vore kul om du kan pröva lägga ut den igen:)

Står den hos Fredde?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Gnägg Mea Culpa! Jag är tydligen full med fördomar som jag själv knappt tänkt på. Igår red jag i ridhuset och in kommer en tjej som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 727
Senast: Emor
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Avel Jag vet varken ut el. in. Hade bestämt mig för Don Romantic till mitt Sack sto, men nu har jag börjat vela... Kanske är bäst att passa...
Svar
13
· Visningar
2 101
Senast: poff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka