Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
http://www.imdb.com/title/tt0216487/
30 min in i denna film så funderar jag på om det är en etta eller tvåa i betyg som gäller på den tiogradiga skalan. Damn it sucks!!

Handlingen är mer slagsmål än snack så det finns inte ens några sjyssta översättningstabbar att njuta av.

Ahmenshitasså

Nu byggde de en mänsklig pyramid med tre människor (mänsklig pinne?) där den understa killen sprang och den översta katapultades upp på en stor ställning. Det finns ingen ände på eländet.

Jag är sjuk och har inget bättre för mig @Mammas . Nu har iaf misären tagit slut och jag har gått vidare till filmen "The Hills Have Eyes II" i trygg förvissning om att den kommer att vara bättre. :D

Översättning:

"Find the creases" (vilket är en udda kommentar när man klättrar, men de är ju militärer så de har väl inte koll på klättertermerna) blev "Hitta vecken". Inte är en ok term för klättring oavsett klätterkompetens - vem fasen letar veck på klippor? Sprickor ja. Utbuktningar kanske. Men veck? :cautious:

Förresten P.A.S.S.A.D.I.G. vad är det? Pensionärers Avancerade Semisovande Samfund för Andra Delens Imminenta Gröngölingar? Precis dem jag tänkte på också!

Ja @bumpo så fort jag ser att du fått syn på mig och vänder rullatorn åt mitt håll kommer jag att strosa i motsatt riktning. Så du menade va?
Självklart menar jag så. Och hmpf! Nog för att jag kör rullatorer dagarna i ända på jobbet så behöver jag faktiskt inte någon själv. Än. :p

Förresten P.A.S.S.A.D.I.G. vad är det? Pensionärers Avancerade Semisovande Samfund för Andra Delens Imminenta Gröngölingar? Precis dem jag tänkte på också!

Oh ja, precis dem menar jag.

Jag läste sista boken på engelska för att jag inte orkade vänta på översättningen. Tänkte att det får bära eller brista, jag får väl läsa översättningen sedan. Det har jag inte gjort.
Det var faktiskt den boken som lärde mig att läsa engelska böcker på originalspråket. :D

Men gräset däremot... Speciellt det vid grannens häck... :angel:

Haha, jag hade samma anledning men till femman :D Det var också då även jag insåg hur mycket bättre böckerna är innan någon vart in och kletat med dem!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
35 36 37
Svar
729
· Visningar
46 192
Senast: Yeah but
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 731
R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 334
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar