Ibland kan man ha mer kul åt översättningen än själva filmen. Sherlock - BBC-serien hade en hel del missar minns jag. Bland annat var spring wedding översatt till fjäder bröllop (Hej Google Translate...)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland kan man ha mer kul åt översättningen än själva filmen. Sherlock - BBC-serien hade en hel del missar minns jag. Bland annat var spring wedding översatt till fjäder bröllop (Hej Google Translate...)
Slemveck för dig då @Mammas...
Alltså, jag fick precis en ny trofé. Jag har tydligen funnits på buke i 8 år. Hjälp!! Det känns ju som typ i förrgår jag registrerade mig.
Självklart menar jag så. Och hmpf! Nog för att jag kör rullatorer dagarna i ända på jobbet så behöver jag faktiskt inte någon själv. Än.Ja @bumpo så fort jag ser att du fått syn på mig och vänder rullatorn åt mitt håll kommer jag att strosa i motsatt riktning. Så du menade va?
Förresten P.A.S.S.A.D.I.G. vad är det? Pensionärers Avancerade Semisovande Samfund för Andra Delens Imminenta Gröngölingar? Precis dem jag tänkte på också!
Jag läste sista boken på engelska för att jag inte orkade vänta på översättningen. Tänkte att det får bära eller brista, jag får väl läsa översättningen sedan. Det har jag inte gjort.
Det var faktiskt den boken som lärde mig att läsa engelska böcker på originalspråket.
Men gräset däremot... Speciellt det vid grannens häck...