Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fobi mot romantiska filmer. Älskar skräck och mord. Tror du att vi behöver samma terapi?

*viskar* De är ute efter er nu när ni har avslöjat mig! :nailbiting:
Det är ok. Jag är en erkänd fag hag.

Och apropå Fab5 så såg jag de första minutrarna i ett 10år-senare program om/med dem. Pallade inte mer dock.

Nu ser jag på Star Trek Nemesis. Översättaren anser att 'cloaking device' ska översättas till 'kåpa'. Jaja.
Tänk vad coola alla som kör runt i pickups med kåpa är då. De har alla cloaking devices. Nu vill ju jag med ha en VW Amarok med kåpa!!!

@Snurrfian har du också en kåpa?

@Mammas He bra, tackar som frågar. Nu när de prickiga huligankorvarna tagit en paus i sitt uppdrag att förvandla allt trä i min lägenhet till flis. Nu kan jag återgå till att läsa om nerdrogade, homosexuella medier (alltså sån som ser spöken) med fler issues än en hel skolklass med emo-ungar.

På tal om skräckfilmer... Jag fick i onsdags, på jobbet, en idé om en film som troligtvis skulle vara så fruktansvärt skrämmande att den inte kunde visas. Psykologisk skräck när den är som mest hårresande. Den skulle heta Sista prillan och handla om en person som sitter mitt ute i ingenstans, typ på ett älgpass, och just insett att de bara har en prilla kvar i snusdosan. Bara tanken ger mig iskalla kårar och okontrollerade svettningar

Det är ok. Jag är en erkänd fag hag.

Tänk vad coola alla som kör runt i pickups med kåpa är då. De har alla cloaking devices. Nu vill ju jag med ha en VW Amarok med kåpa!!!

Gillar Toyota Hilux bättre (fast det påstås att det ska vara samma chassi som Amarok men jag vet inte om det är sant).

Den första har jag sett tack vare att mr cuteness är med däri och den har gått på tv niohundrafemtioelva gånger, den andra har jag stenvägrat, den tredje har jag inte hört talas om.

Mao - förvänta dig inget återbesök de närmsta trettio åren...

Och apropå Fab5 så såg jag de första minutrarna i ett 10år-senare program om/med dem. Pallade inte mer dock.

Nu ser jag på Star Trek Nemesis. Översättaren anser att 'cloaking device' ska översättas till 'kåpa'. Jaja.

Ibland kan man ha mer kul åt översättningen än själva filmen. Sherlock - BBC-serien hade en hel del missar minns jag. Bland annat var spring wedding översatt till fjäder bröllop (Hej Google Translate...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
798
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 289
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tassolja och pälstvätt krattade vägen för uppköp – som gav tillräckligt klirr i kassan för att starta nya hudvårdsvarumärken. Men...
Svar
0
· Visningar
74
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka