Nya DP tråden!!

verrdogan

Trådstartare
Eftersom den gamla verkar vara borta så gör jag en ny
d025.gif

Så nu får vi väl göra en ny pressentation om våra små sötnosar. Bilder och sånt är ju åxå skoj. Och berätta va du gör med judt din DP

Sv: Nya DP tråden!!

Atengaflu´s Uffe "Pimpen"
Här har vi min 1åriga pojke. Tränar mest inför utställningar just nu. Men väntar på en agillitykurs till hösten.
Han är världens mest mammaiga hund och gillar inte barn och främlingar. Alltid pigg glad och framåt.
Har nyss gjort sin första inoficiella utställning:)
CIMG2417.jpg

CIMG2405.jpg

CIMG2343.jpg

CIMG1913.jpg

CIMG1930.jpg

Little Pimilly´s Adventurous Antony

Fyllde 2år den 17/6. En väldigt glad kille med mycket motor, vi har siktet inställt på debut i lkl1 om ca 10år (när han insett att det inte är urhemskt att apportera samt efter några fler kurser). Vi har även tänkt prova på agility, något som jag tror kommer passa honom som handen i handsken. Större delen utav tiden fungerar han dock som trevligt sällskap på dagarna och sängvärmare om nätterna.

9194973.jpg

Little Pimilly´s Captain Cardamom

Vårat nytillskott, ett 12veckor gammal yrväder. Vill vara överallt samtidigt och är övertygad om att man bör gå genom livet konstant tuggandes på någonting. När han väl lugnat ner sig är han dock en riktig liten kelgris som älskar att ligga nära,nära. På nätterna sover han helst med huvudet på mattes hals. När han blir äldre kommer vi att gå div. kurser för att se vad som faller herrn i smaken, men förtillfället njuter vi mest utav valptiden.

11636910.jpg

Åh va kul att fler hittar hit :)
Nån som ska ställa ut i ransäter om nån vecka?

Hej!
jag har en DP - Coldwinds Calwin Cromwell eller Sonny som han kallas.
Pappa är Macho Manolito och mamma Blanco Pirata Fröken Garbo.

Sonny är nu 11 veckor och hur go som helst. Glad i allt och alla: katter, hästar, andra hundar, människor, barn osv.
Sköter sig väldigt snyggt och kan numera sova i hallen själv, skiter oftast ute, gå i koppel mm.

Planerna är att träna agility och förhoppningsvis starta.
Ställas ska han om han fortsätter utvecklas som han ska och även lydnad.
Målet är att försöka göra "man" av honom :)
8liten-1.jpg

10 v

9liten.jpg

11 v

12liten.jpg

11 v

MVH Li

Fröken Julie, eller Theneican's Zavannah som hon heter i stamtavlan. En dam som hunnit bli hela 3 år nu. Världens gladaste och käckaste lilla donna som älskar det mesta förutom människor hon inte känner. :devil:
Vi tävlar i agility och skulle egentligen ha debuterat både i lydnad och viltspår i sommar men min flytt till norge sköt upp de planerna till framtiden. Nu bor hon hos och tränas av en kompis till mig som kanske kommer att träna och tävla henne nästa säsong då jag tar lite paus för andra saker här i livet. ;) I september kommer jag hem till sverige igen och ska ta upp hundträningen. Jag längtar massor! :bump:

10917049.jpg

10269754.jpg

10269755.jpg

Hej!
jag har en DP - Coldwinds Calwin Cromwell eller Sonny som han kallas.
Pappa är Macho Manolito och mamma Blanco Pirata Fröken Garbo.
Åh, vovven på min avatar - tillika pojkvännens underbara dp Kaiser - har också Macho Manolito till pappa! :) Det är svårt att se på ett kort, men jag anar det lite "ängsliga" ansiktsuttrycket som jag tycker är signifikant för MM-valpar (har känt igen flera stycken på utställningar och på bilder på nätet) på övesta bilden, samt att din liknar Kaiser över nosen där.

Bimli's Oki Doki, Kaiser kallad.

Är en väldigt pigg och glad herre på snart två år (fyller i aug) som älskar sin husse mest här i världen, och mig näst mest tror jag ;) Han är sprallig, alltid i farten och tycker att världens roligaste grej man kan göra det är att springa, springa och springa. Antingen efter katten, en boll eller för att jaga eller bli jagad av "lillebrorsan" Rufus. Viltspår är också roligt, och viss lydnad. Kräsen med godis, men har blivit bättre senaste månaderna så det har blivit lättare att belöna och därigenom träna.

Utställningar är inte så roliga enligt Kaiser, men är ändå det vi ägnar oss åt i form av tävling. Men det ser inte ut att bli några fler i år pga krockar med annat. Bilderna är från Lilla Sthlm som inte gick ngt vidare.

_MG_8141_edit_scale.jpg

_MG_8113_crop_scale.jpg

_MG_8135_edit_scale.jpg

Ursäkta storleken på bilderna :o

Här är Milla när vi åker båt:
n762946227_167484_8634.jpg

n762946227_167486_9239.jpg

n762946227_167485_8927.jpg

och på utställning:

n762946227_167488_9847.jpg

n762946227_167489_161.jpg

Glömde ju skriva vad vi gör...
Vi tränar lydnad och agility och ställer ut lite. Hon är 14 månader så vi har ett tag kvar innan det blir tävling av...

Senast ändrad:

Åh vad roligt, då är dom halvbröder :bump:
Japp! Såg på avelsdata att de dessutom har samma morfar; Exigor's Last Legend! :)

Håller med dom ögonen btw...
Ja, visst är de lite speciella! Det är inte många ggr jag haft fel när jag uppmärksammat det på utställningar och sedan kikat i programmet, och de som inte har MM som pappa kanske har honom längre bak i ledet. Ska nog börja kryssa för och sedan kika på hunddata ;)

Ursäkta OT :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II