Nya DP tråden!!

Sv: Nya DP tråden!!

hej på er!!
Hur är de med era DPs? Hur går dew för er och va har ni för er?:)

Här går allt fina fisken med både Harry och Pim. Och ja kan lova att Pim är rena ängeln i temperament mot Harry.
Denna lilla krabat är mycket mer säker på sej själv och har bättre självförtoende.
Han lyssnar bar och börjar lära sej lite småsaker som hör till vardagen. Men satan i gatan vilket humör :D

Här kommer några nya bilder på mina tokar :D

Tar på krafterna att vara storebror

Jorå, här går det bra. Vi har börjat med agility, och efter bara två träningar, har vi klarat hopphinderna, tunneln, däcket, långhinder. Sen har vi en bit kvar på platta tunneln, slalom och gungbrädan.

Men skoj är det, och matte bränner lite kalorier oxå ;-)

har själv gått med i viktväktarna, ska ner från 64,3 till 52 kg. Första vägningen senare idag!:crazy:

Det går bra för oss, vi kör tävlingslydnad med sikte på start i ettan till våren och en fortsättningskurs i agility så förhoppnigsvis blir det agilitystart när hon är gammal nog att tävla :)

Imorgon ska vi till Ängelholm och testa på viltspår men lite andra skånska dps.

hej på er!!
Hur är de med era DPs? Hur går dew för er och va har ni för er?:)
Jodå, det knallar på här hemma.
har varit på utställning tre helger i rad.
Har tyvärr inte gått något vidare bra. :angel:
Hemma ställer de upp sig så himla fint, och går jätte bra. Men på utställning ska det hoppas osv.. :p
men det gör inget. Jag älskar mina små monster ändå. *haha*

Jag skulle vart iväg på utställning förra helgen och den 16e. Men de går kennelhosta häromkring. och de vill ja inte ha.

Här går det också bra, ska anmäla till Växjö den 3:e november senare idag. Blir både min och vovvis första utställning (nervöst). :D

Är det någon vänlig själ här inne som kan tänkas lägga upp en bild på hur en DP ska stå? Har inte koll på hur de ska ha t.ex. bakbenen. :)

Jag läste i rasstandarden att den har ändrats iår angående svansen. :crazy:

Någon som har en bild på hur en 'korrekt' svans ska se ut? :)

Jag läste i rasstandarden att den har ändrats iår angående svansen. :crazy:

Någon som har en bild på hur en 'korrekt' svans ska se ut? :)
Min vovve har en svans som är som en skära (se bild), sabelsvansen är rakare och har en mindre böj.
DSC_1958.jpg

Min svarta dp har sin svans böjd så tippen pillar honom på ryggen ibland. Antar att dom inte ska se ut så:)

jag vill skaffa en dvärgpinscher. kan ni berätta lite om hur rasen är? vill börja med agility, lydnad och lite sånt. samt utställning. sen undrar jag om det är ovanligt med uppåt öron? tycker de e så snyggt (nu menar jag inte kuperade) kan man se på valpen hur dens öron kommer att bli??

hur funkar dom med andra människor, andra hundar, andra djur m.m?

då vi både har 2 andra hundar (mellanstora raser), 2 katter och 2 kaniner samt en liten hamster.

hur funkar dom att anpassa sig till nya miljöer m.m ?

Måste fråga er andra med kastrerade DP. Vad ger ni dem att äta? Jag tror vi ska gå över till lightfoder, tycker han lägger på sig lite väl bra, även om vi följer rekommendationerna på påsen, och han inte äter all mat alltid heller.

Vilka fina pinnar alla har!
Har varit DP ägare i snart två månader. Min lilla kille är en omplacering på dryga året. Rasen passar mig perfekt, riktigt charmiga, livliga, lättlärda och arbetsvilliga :love:
16064032.jpg

16064035.jpg

Välkommen Smasch! Väldigt fin pinne det där! :)

Om DP;
Livliga, nyfikna, reserverade mot främlingar, skäller på massa saker man inte alltid förstår själv. Lättlärda (om man leker clown och har rätt godis/leksak;)). De älskar värme, och behöver kläder när graderna kryper neråt i skalan.
De blir i stort sett aldrig trötta! Har sett min drygt 2,5 åriga DP flåsa med tungan ute max tre gånger i hela hans liv!
Har de väl lärt känna en person, glömms de inte bort.

Öronen tror jag är väldigt svårt att förutse hur de ska sluta, när de är valpar. Arne har idag ståöron, men de har varierat i alla möjliga positioner. Först liggöron, sedan höger stå, vänster ligg, tvärtom, båda stå, sedan lägger sig ngt öra igen, men vid 1,5 års ålder tror jag hans bestämde sig för att stå. Dock kan de fortfarande hänga innan sista rundan, när han är trött, eller på sommaren när han är varm :)

De hatar att klippa klorna, och överhuvudtaget att göra ngt med tassarna. De leker mkt mer med tassarna, än munnen. Ganska kattlika emellanåt.

Någon som har mer att tillägga?

Välkommen Smasch! Väldigt fin pinne det där! :)

Om DP;
Livliga, nyfikna, reserverade mot främlingar, skäller på massa saker man inte alltid förstår själv. Lättlärda (om man leker clown och har rätt godis/leksak;)). De älskar värme, och behöver kläder när graderna kryper neråt i skalan.
De blir i stort sett aldrig trötta! Har sett min drygt 2,5 åriga DP flåsa med tungan ute max tre gånger i hela hans liv!
Har de väl lärt känna en person, glömms de inte bort.

Öronen tror jag är väldigt svårt att förutse hur de ska sluta, när de är valpar. Arne har idag ståöron, men de har varierat i alla möjliga positioner. Först liggöron, sedan höger stå, vänster ligg, tvärtom, båda stå, sedan lägger sig ngt öra igen, men vid 1,5 års ålder tror jag hans bestämde sig för att stå. Dock kan de fortfarande hänga innan sista rundan, när han är trött, eller på sommaren när han är varm :)

De hatar att klippa klorna, och överhuvudtaget att göra ngt med tassarna. De leker mkt mer med tassarna, än munnen. Ganska kattlika emellanåt.

Någon som har mer att tillägga?

Tycker att du fått med allt:bow: Kan tillägga att min valps örontippar just nu tippar bakåt:D

Tack :bow: Tycker han har väldigt små öron för att vara DP :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II