Nya DP tråden!!

Sv: Nya DP tråden!!

Här kommer en DP kille till!

Han heter Bellocean's Admirable Arnold, aka Arne :-)
Vi har hängt här en hel del tidigare, men efter att jag fick en dotter i januari, har det varit lite annat att tänka på, om man säger så :smirk:
Arne är 2,5 år, född 23/2. Han är numera kastrerad, efter att veterinären konstaterat kroksvans. Han är mkr lugnare, och mkt mer matglad:crazy: Inte fet, men mer hull på än innan. Det klär honom.
Arne hatar:eek: regn, främlingar, klippa klorna, gurka, att vara ensam mm
Arne älskar:d sol, ligga under filtar, sin "lillasyster" Sunna, sina "föräldrar", mat, leka, lära sig saker, träna mm

Arne kan kollas in på:
http://galleri.icemy.com/arne

Lägger upp ett par bilder ändå:
Arne före kastrering
Arne_i_gr_s.jpg

Arne efter kastrering
Arne_solar.sized.jpg

Han tränar inte så mkt just nu, men målet är att testa agility så snart vi renoverat klart här hemma.

I morgon sak Pim ev bli storebror:bump:
Ska och kika på en svart/röd grabb.
En blivande Harry=)
Harrryyy.jpg

Vilken söt liten grabb, vart kommer han ifrån?
Här hemma huserar ju också en dvärgpinscher vid namn Harry, så din får väl bli Harry2. ;) :p

Egentligen OT, men vi måste ev. fundera på att hitta nytt hem till Arne... han är jättesnäll med vår dotter som är ganska hårdhänt. Han gillar att brottas med henne o låssas-fightas. Bryr sig inte om hennes ljud även om de skär i öronen ibland.

Men idag när grannen va över med sin son, som oxå är 6 månader, och han skrek, kom Arne fram till honom och skällde honom typ 1 cm från hans ansikte.... Jag blev så arg på honom!! Nu har han gått o gömt sig för han vet att han inte är önskad just nu, efter vad han gjort...

Hur ska man göra?? Sunna måste ju kunna ha kompisar över utan att hunden ska behöva låsas in i ett rum, för att barnen inte ska va rädda...
Vill inte göra mig av med honom!! Han är ju vår lilla ögonsten!

Kan tillägga att han är kastrerad, så det är åtgärdat. Han har grundlydnad, och är allmänt trevlig, men reserverad när det kommer till främlingar. Det skulle förvåna mig mkt om han bet eller högg mot ett barn, eller annan människa, men just nu litar jag inte på honom alls...

:cry::cry::cry::cry::cry:

Barn och hundar är jättesvårt att veta hur man ska göra med.. Min hund är likadan, om barnen kommer för nära honom så skäller han. Men han gör det för att han är rädd för barnen, och därför "utsätter "jag honom bara för snälla barn som antingen ignorerar honom eller väntar till han kommer fram själv och klappar på halsen istället för rakt uppifrån på huvet med öppen handflata som många barn så gärna gör... men det är svårt när barnen är sådär små. Jag hoppas det löser sej :cry:

Barn och hundar är jättesvårt att veta hur man ska göra med.. Min hund är likadan, om barnen kommer för nära honom så skäller han. Men han gör det för att han är rädd för barnen, och därför "utsätter "jag honom bara för snälla barn som antingen ignorerar honom eller väntar till han kommer fram själv och klappar på halsen istället för rakt uppifrån på huvet med öppen handflata som många barn så gärna gör... men det är svårt när barnen är sådär små. Jag hoppas det löser sej :cry:

Ja, det va ju det, nu satt denna pojken pall på golvet, i sin mammas knä, och Arne kom fram till honom. Inte tvärtom... Annars hade jag haft mer förståelse för honom. Får väl ta en träningsomgång med vår tränare som på ngt vis får honom att bli tryggare kring barn.
Får se vad han säger, skrev till honom tidigare idag.

Om du kanske vill ha ett litet tips.. Det kanske inte hjälper, men då har man ändå kanske försökt.
Vänj honom vid att sitta instängd i en fålla av kompost galler, och placera honom där när det kommer smått besök, så kan han iakta dem på avstånd, hur de rörsig osv. Barn rör sig ju mycket mer oberäknerligt (stavning?) än vad vuxna gör. Så kan han på håll lära sig kanske hur de gör. Detta kan hjälpa.
Fy vad jobbigt det kan bli ibland när det inte går som man tänkt sig.
Hoppas det reder ut sig,så ni får en fin framtid ihop.

Nu har vi fått hem honom:love:
Är sååå himla söt!!
Han kommer från diamonds of aros.
För hoppningsvis kommer han inte bli lika vass som PIm.:)
Men tro de eller ej. Pim har vart jätte duktig den senaste tiden. Lyssnar kalas bra. går fot, (utan koppel) I koppel drar han en del fortfarande, Kommer på inkallning och skäller inte alls ofta nu för tiden.
Han har blivit en ängel :) ÄNTLIGEN!!!!!
Nån mer bild på Harry (2);)
StHarry.jpg

harrypver.jpg

GladHarry.jpg

båda öronen står på honom nu.

Några fler bilder på Harry2 =)
CIMG2978.jpg

CIMG2940.jpg

CIMG2795.jpg

CIMG2800.jpg

CIMG2795-1.jpg

dom trivs väldigt bra ihop grabbarna som ni kan se =)

Här är en av mina töser.

Hon heter Kitty efter hon på christer i P3.. :rofl:
Lagom kaxig, men med ett stort hjärta. :love:

Hej igen!

Är det någon här med DP som bor i Skåne?
Det börjar en agilitykurs i Södra Sandby på torsdagar 18-20.
Kolla in www.jea.se

Han är underbar med hundar!:D

Är de någon här som är sugen på en DP träff i karlstad? eller runt om denna stad?
Vore kul att få träffa alla små sötizar:D
skriv i dp träff tråden isf =)

Är hunden van med barn sedan innan ?

Annars kan det vara en stor omställning för hunden att dels bli nummer 2 och dels att det kommer in varelser som varken går eller beter sig som vuxna människor..

Jag tycker att Zizzys tips är något att prova, att stänga ute honom helt kan bli mer fel, men att låta det vara en grind mellan hund och barn under en tid kan ju lösa allt..

Eller så forts han vara nervös med barn och då får ni ta beslutet vad ni ska göra...

Är hunden van med barn sedan innan ?

Annars kan det vara en stor omställning för hunden att dels bli nummer 2 och dels att det kommer in varelser som varken går eller beter sig som vuxna människor..

Jag tycker att Zizzys tips är något att prova, att stänga ute honom helt kan bli mer fel, men att låta det vara en grind mellan hund och barn under en tid kan ju lösa allt..

Eller så forts han vara nervös med barn och då får ni ta beslutet vad ni ska göra...

Alltså det är inte VÅR bebis har problem med, det är grannens bebis. Han har skött sig, och vi har inte gjort så stor grej av det när det är andra bebisar här, mest berömt och uppmuntrat när han tar det lugnt, och är snäll.

Nej det förstod jag, men just Er bebis har ju hunden vant sig med och hon är som jag förstod det lugn...

Därför kan det vara en idé att prova zizzys tips när ni får främmande av andra barn...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II