Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Haha, jag hade inte ens funderat över att ställa upp i Open, mest för att jag läst beskrivningen och konstaterat att vi inte är placerade i LB så då är det den klassen vi "ska rida". Tänkte inte på att man kan ju fortf välja :angel: :idea: Vi har dock bara varit med på en ridklass vad jag minns, i Björbäck och inget riks och i någon unghästklass kanske? Det gick bra iaf men jag tänkte inte på att man kan bli "uppklassad" :D

Tycker du resonerar sunt och hade jag varit du (nu efter att du uppmärksammat mig på att man kan välja klass trots att man inte är placerad i LB ;)) hade jag oxå valt Open! :)

Ställ ut om ni tycker det är kul! Min häst tycker det är typ det värsta som finns så i hans fall hade jag avstått :p

KL
Hur många tänker åka till RIKSen?
Jag kommer nog inte med häst för det känns lite långt att åka med en 2-åring bara för att visa henne, men om jag får med mig någon så åker jag nog och tittar.
Visar henne istället till hösten hade jag tänkt. Sommarens projekt är istället att försöka få min connemarakorsning stamboksförd. Ska anmäla till sommarpremieringen som är i juli men jag väntar på att fölungen ska komma ut först så att jag ser att det går bra. Hon är registerad som ridponny men har mycket connemarablod i sig (Poetic Justice-Pommac-icke gdk connemara som hette Prince). Några höjdarns poäng som ridponny kan jag inte tänka mig att hon kommer få men jag tycker det är kul att få henne stamboksförd iaf. Fölungen är e. Kewin Rc85
Högdräktig Brazzi :love:

I sina glans dagar

Vet att vi i Väst blev tillfrågade om vi ville anordna Riksen men det krävs ju många med mycket tid och engagemang + en bra anläggning för att det ska bli lyckat.
Men ni nedåt landet brukar ju ha en lokalutställning med ridklasser också va?

Superläcker ponny! :D

Jag ska inte till Riks. För långt att åka för min del. Hade jag fortfarande bott hos mina föräldrar så hade det varit nära, de bor bara några mil från Norrköping, men nu har jag närmare 50 mil.

Jättefin!! Syns att det är connemara i! :bump:
Vad roligt med föl. Jag skulle vilja ha ett avelssto men då måste jag bli miljonär först ;)

Jag vet faktiskt inte längre :o När Lofty fick dra med mig fick man ju ganska bra koll men på senare tid har jag med ägnat mig åt att flänga mellan skåne o halland så jag har helt tappat kollen på connemarabiten. Har inte Skånes connemarasällskap (eller vad nu lokalförneningen heter?) någon hemsida förresten? Jag vill gärna engagera mig mer igen när hästen flyttat till Skåne och jag slipper flänga omkring en massa hela tin :)

Ja visst syns det!

Annars är det här min äkta vara. Född -10 e. Juno Rory-Hagens Jaguar-Värnbergs Neptunus. Bilden är tagen i höstas. Nu när hon fällde vinterpälsen så konstaterade jag att hon kommer bli grå. Super trevlig liten ponny som jag är jätte glad över att fått köpa. Ska bli kul att se vad det blir av henne.

Jag är halvt skaraborgare, eller ska snarare bli igen över sommaren. Dock inte medlem i Connemaraväst då jag mest bor i Småland och min är ju en gammal valack.

*KL

Igår trimmade vi lite i ridhuset och ponny var jätteduktig :love: tagen bakdel som brukar ställa till lite problem för mig funkade hur fint som helst. Skönt att det går bra även om det var lääängesen som jag red för tränare.

kl
Här har vi värdelöst väder.. det regnar hela tiden o jag hatar varje minut av de.
Dessutom är jag förkyld efter helgens tävling i snöblandat regn.

Men, utöver de jag inte kan påverka, så börjar Q förstå vad galoppombyten går ut på.
Som de känns nu så sitter dom snart säkert på hjälp, eller iaf hyfsat!
Vilket är jättebra, eftersom jag har anmält en Msv B:2 2 juni o då ska vi kunna göra byten som domaren godkänner:D

Hoppas att ni sätter bytena då :D

*Kl*

Lite bilder från dagens hoppning. Min sits är usel, jag vet!

150171_10151087255786102_598856101_12945387_114462272_n.jpg

392436_10151087255891102_598856101_12945390_248997388_n.jpg

523766_10151087256001102_598856101_12945392_1589142357_n.jpg

405126_10151087256106102_598856101_12945394_1175470689_n.jpg

554293_10151087256251102_598856101_12945396_551995673_n.jpg

Ni är så himla duktiga!! :bump:

Vi gjorde ett rent byte igår på hoppträningen, det var dock allt annat än min förtjänst! :angel: :D

Kul med bilder! Hon gillar att hoppa va?

Här har det inte hänt mkt på fölningsfronten. Fyllt i juvret lite till men annars är det lugnt. Har delat på flocken nu så den dräktiga och 2-åringen går på lite bättre bete medans de lättfödda går i en skogshage med lite att äta:devil:.

Ja, det gör hon :D Synd att det inte blev bilder på de bästa sprången men hoppning är svårt att fota så det hjälps inte. Det var första gången som hon hoppade lite högre hinder uppsuttet och hon gjorde det bra.

Vi fick ett föl i fredags kväll. Halvblodsföl dock :p
När är ditt sto beräknat?

Ja det är verkligen skitsvårt att fota hoppning. De går 10 dåliga bilder på en bra.

Hon har gått 330 dagar på torsdag. Hoppas allt går bra och att den kommer snart för jag är nyfiken:)

Det hade varit kul med en bättre kamera men har tyvärr inte möjlighet att köpa den jag vill ha :(

Spännande! Vad hoppas du på för kön och färg?

Det får bli precis vad det vill bara det går bra :)
Förlorade mitt ena dräktiga sto i kolik förra året så jag känner mig väldigt ödmjuk inför de högre makterna :bow:

Usch, så hemskt! :( Den här gången går det säkert bättre, du har förhoppningsvis haft din del av tråkigheter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 378
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar