Nya bilder på snägglingar

Sv: Nya bilder på snägglingar

gul_zebra skrev:
Och ligger jag med en tysk så blir ungarna 50% tyska, 25% finnar och 25% svenskar. Men det vill vi ju inte, tyskt blod har så ful klädsmak.

:angel:

Tänker du på någon speciell nu?

(Lederhosen eller?)

Lycka till, du får nog hamra fast de i bordet först så de inte slajmar sig in i skalet :D

Nä, jag tänker på en gammal brevkompis med blåa byxor med rosa blommor på. Hon var 14 när kortet togs... :angel: :rofl:

gul_zebra skrev:
You'll never know :D

Det vore rätt läckert med en korsning mellan typ... A. marginata och A. iredalei :d Okej så de går inte men ändå! Tänk dig bara vad snyggt med en stor gul marginata, ruggigt läckert ju :love: :D

amen nu måste ni skoja... jag har tusentals sniglar ni kan komma och plocka! näääär ni vill... :banana:

Tja, om du ändå haft några roliga arter som är uppfödda i fångenskap så :D

Jag kan ju förresten tipsa alla som läser nu om att ALLTID tvätta händerna efter att ha pysslat med vildfödda sniglar. De kan bära på en lungmask som kan föras till människa (oftast munvägen). Den masken kan ta sig till hjärnan och resultera i akut hjärnhinneinflammation=livsfarligt. De små sniglarna man plockar ute som barn är alltså inte helt ofarliga...
Mer här (engelska)

Behöver jag nämna att jag har väldigt torra men ack så rena händer iom att mina tajgrar är viltfångade... :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 195
Senast: Anna-Bella
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·
Hemmet Hej Jag vill köpa en matta till min nya lägenhet men behöver lite tips.😊 Nu är bilderna kanske inte rättvisa för det är mörkt ute, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 721
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar