Nya bilder på pållarna (Del 4)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på pållarna (Del 4)

Tack så mycket, Hon har verkligen levt upp till mina förväntningar i alla fall. :)

Fiorano, Japp, en treåring på 110 cm. :angel: Har fått höra att hon ser ut som en miniatyrhäst. :)

Iron Will, eftersom jag är intresserad av pappan där är det jättekul att se att hon börjar få riktigt fin hals och mycket resning och power!

Här är stoet jag vill betäcka med ditt föls pappa:

KA Kornelia, arabsto född -05
305789_252594228105481_289814_n.jpg

Ja hon fick en hals till slut den lilla pluttan. Hon hade ju världen kortaste hals väldigt länge.
Nu är hon på väg in i en "ful-period" och halsen börjar bli ganska ful med rak överlinje, men jag hoppas att det bara är en växtfas!

Roligt om du betäcker ditt sto med Storms pappa! Roligt med lite fler syskon i Sverige också. Finns ju ett par stycken hitintills. :)

Hon ser jättefin ut och jag tycker hon ser stor ut! :D

Här kommer dagsfärsk bild på min ponnys rumpa (den till vänster) ;)

kottepeppe.jpg

IW: Hon ser ut som en gräddbakelse, så himla söt!

Seabaz: Vilken lurvig söt rumpa. :D

Lillstrumpa: Vacker pålle!

*kl*

Några bilder från en frostig förmiddag i stallet:

vinter28okt.jpg

28okt_traning.jpg

vintersol.jpg

oxer28okt.jpg

skutt28okt.jpg

Vilken häftig pålle!! Vad är det för ras?

Skulle jag gissa skulle jag säga antingen kallblodstravare eller welsh cob. Alternativt någon tinkerkorsning? :)

Precis min typ av häst i alla fall !!

Mamman är welsh cob men pappan okänd då han är en tjuvbetäckning. Han är stadig men ändå väldigt smidig och lätt att rida. :)

Vilken sötnos! :laugh:

Här är två nya bilder på Roisin och mig, som jag inte kan låta bli att lägga upp här också. hehe

Maya-o-Roisin-1.jpg

Maya-o-Roisin2.jpg

Min älskade ko!
32317_3423861614448_851284073_n.jpg

Nu trivs nya pållarna hos oss verkligen :D
Vackra Kingen
189176_3423855734301_622959358_n.jpg

297098_3423862174462_555676823_n.jpg

Thihi lilla söta älgen
391662_3423857294340_1369656913_n.jpg

60366_3423858094360_1261752924_n.jpg

425651_3423860414418_865754871_n.jpg

23912_3423865254539_747828717_n.jpg

Vi tog också en promenad :D Det är härligt!

pepper13fix.jpg

pepper16fix.jpg

pepper3.JPG

pepper12fix.jpg

Fast vi stannade hemma och tog det mest lugnt...
DSC_0003crop.jpg

..ja inte helt lungt...
DSC_0022fix.jpg

Ni ser ju inte aaaallls ut att ha mysigare promenadsträcka än oss :angel:. Här finns det grusvägar, grusvägar och så lite grusvägar :o.

Dina hästar är så snygga! :laugh:

Vi har en hel del grusvägar också - finns faktikt väldigt få korta rundor, men många längre fina. Men vägen jag gick är nog den enda korta rundan, och då går man över en sjö till viss del. Dvs man har vatten på båda sidor och ca 4 meter bred remsa att balansera på. Den är full med vass, så man ser inte riktigt var man ska gå. Dessutom måste man igenom de där höga buskagen som syns ovan och de är fulla med tistlar - hästarna är täckta när man kommer hem... Men, det är å andra sidan väldigt häftigt att ha vatten på båda sidorna stundtals.

Typ så här har vi sett ut när vi ridit samma väg...
DSC_0005.JPG

tislar.JPG

tistlar.JPG

Och tack för komplimangen! :bow: Din pålle får mig att tänka på en haflinger - och de är jag väldigt svag för.

Tistlar är ju iofs inte heller kul.

Kan bero på att min är en Haflinger ;). Edelblut dock (ej stamboksförd, för hög andel arab blod) :D

Trodde nästan att det var en haflinger, men var inte helt säker. Lite ljusare färgnyans än vad jag har sett + mealy/pangare anlag och lite smäckrare än många...

Och så har jag inte så bra koll på dem, men red till en haflinger några gånger för många år sedan och trots att han kastade mig i backen föll jag för honom. :angel: Har sedan dess sagt att det skulle fungera bra som en fmailjehäst, alla kan rida, barn som vuxna och det går att köra dessutom... (Jag var inte stor på den jag red i skänkelläget trots att jag är 176 cm lång och hästen var C-ponny vill jag minnas...)

mealy/pangale anlag? Vad är det/hur ser du det? :)

Min första provridning på henne gick vi omkull + jag blev avbockad en gång :angel:. En testare av rang och hon har lätt för att stressa upp sig, men när hon är lugn är hon den goaste som finns :love:.

Haflinger är otroligt smarta hästar. Säkert bra familjehästar, men enligt min uppfattning ofta inga nybörjarhästar.

Hennes ljusa mage och mule = pangare/mealy (ofta tycker jag det verkar benämnas pangare nu, men har sett båda betäckningarna).

Kan tänka mig att de inte alltid är nybörjarhästar - utan kräver att det största ansvaret tas av någon med lite erfarenhet och kunskap.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar