Nya bilder på pållarna (Del 4)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på pållarna (Del 4)

Min herre gick Hubertus i lördags, medryttaren red! :)

Före! :)
68417_10151333169242193_1814147168_n.jpg

Efter! :)
76214_10151333169447193_29289860_n.jpg

kl
Äntligen lite nya bilder, av varierande kvalitet. Vi försökte så gott det gick på underlaget med überladdad häst. Mot slutet var hon så from att hon fick kånka på nybörjare. :p

frs5r.jpg

frs1.jpg

frsxd.jpg

Min fina :love:

haha, ja ibland är det tur att han är så söt ;)

Tycker den här uppsynen är bäst, det är blandning mellan nöjd och godissugen häst ;)
383434_101_198856773.jpg

Då tar jag premiär i den här tråden! Med min islandshäst Kveikja...

vitvi2.jpg

vituppstalld.jpg

vitsnygg.jpg

Bilderna är från ett litet träningspass i förrgår. Vi gick emot den isländska koden o använde benlindor "för att vara fina"... Sen kanske det inte är toppsnyggt på så håriga ben o jag är ingen expert på att linda... Men det var ett försök iaf :D

Letade upp lite fler från i somras...

Min ena bäbis Rá
vackrastelilla1.gif

O min andra bäbis Meyja (Kveikjas föl)
pmeyjrull2.jpg

brakatje.jpg

Några nya bilder på dom vill jag knappt visa, de är fula åringar nu... Håriga, runda, ojämna och SMUTSIGA...(torv + blöta hästar = svarta hästar)

Varken grimmorna eller Oves träns passar annars och med dom är det lättare att klippa än att hitta grimmor som passar :p
De har en fruktansvärt tät och lång päls XD Sedan rinner Rebels ena öga efter en skada och det ät lättare att håla det rent utan att det fastnar under om pälsen e kort :)

Aha ja jag misstänkte att det var nått sånt :)

*KL*

Min donna löshoppade idag, första gången i min ägo. Hon var grymt duktig! Lite bilder från idag.

bild3.jpg

bild4-1.jpg

bild6-1.jpg

Cool modell! Vad håller du på med för inriktning, har du tänkt tävla?

Här kommer en bild på min lille från i helgen, första gången han släpade ett däck!

61660_10151294566495552_102865094_n.jpg

Tack! Han tycker själv att han är ganska läcker ;) Tanken är att vi ska ut på dressyrbanorna framöver. Han är en femåring som är inriden och kastrerad i år så han är rejälv efter i utbildningen. Men han har en stark vilja och gillar att visa upp sig så det ska nog bli bra :)

Tjoho! Nu är jag hästägare igen. Det var snart 3 år sedan min fina fina prins dog, och nu är jag återigen hästägare.

Tanken var att skaffa en ridhäst, men det blev trubbel på vägen, och då vi skaffat gård skulle jag ändå behöva en liten till sällskap. När jag hittade min nästa häst, trodde jag, och allt bara krånglade, så vart jag så ledsen, satte ut en sökesannons efter shettis och vips så var jag med två! Så här är dom, Trubbel och Trassel. Om det blir någon ridhäst senare återstår att se, just nu känns detta helt ok, pyssla med mysisarna och lägga bra grund för att såsmåningom köra in dom. Vad som händer sen tar jag då!

DSC_0770.jpg

Hälsa på lillmatte (och det är inte hennes hästar, måste vara enda morsan som köper småhästar och hoppas att ungen ska hålla sig långt ifrån stallivet....)
DSC_0779.jpg

Lilla Trassel
DSC_0786.jpg

Och Trubbel, dragstern. Hoppas han växer i sin rumpa!
DSC_0782.jpg

Längtar tills dom fäller sin vinterpäls (om än den är mysig och fluffig!) men jag är så spänd på att se hur dom ser ut under all päls... Lilla Trassel är nämligen rödskimmel, och Trubbel han är brunblack, så där lär det inte så stor skillnad iofs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar