Nya bilder på pållarna (Del 4)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på pållarna (Del 4)

Kompisar :love:

521699_4918302872320_951184663_n.jpg

Tack! Ett Birth alarm - hon ska föla vilken dag som, även om det ju inte syns på denna bild :).

Jag är less på snön - men det där såg kul ut!

Jag lyckas aldrig få till så att vi tolkar även om jag faktiskt åkte snowracer hundra meter eller så efter en av pållarna i år.

Hur funkar ett sånt?

OnT: Kom på att jag hade en uppställd bild också. Dock svårt att få honom att stå ok på så ojämt underlag...

5ebeee40a07011e2b5fe22000aaa0750_7.jpg

Åh du fick din skäck! Såg att du varit på jakt efter en sådan. Uppfyller din nya pålle dina övriga krav? berätta! :)

Hur funkar ett sånt?
QUOTE]

..lite osäker på om du frågade mig, men om du gjorde det...

Den här gången jobbade vi med inkörning så hästen hade sele på sig och så gick jag med linor - vilket ofta har blivit flera rejäla grimskaft som sätts ihop för att få lite avstånd till hästen. När pållan inte reagerade på vare sig linor eller ljudet av en snowracer bakom henne satte jag mig på snowracerna och höll i draglinorna - det svåra vara att hålla i och styra samtidigt. :D Däremot ingen raektion från hästen.

Några gånger tidigare har jag använt brösta på riden häst och gjort samma sak eller fäst linorna i sadeln (men då kasar sadeln lätt bakåt. Fungerar skapligt det med, om nu den som åker med är i form - mannen min som gjorde det senast var något tung så snowracern dök under snön så han hela tiden tappade linorna - mindre kul.

...och tjusig bild förresten!

Jag hoppas det. Jag har köpt honom osedd förutom bilder och film. Har pratat mycket med hans svenska ryttare och han låter verkligen som hästen för mig. Han åkte från Irland i söndags och vi hoppas kunna hämta honom på fredag :)
Det är en valack född 2008, gått lite jakt under säsongen, kan grunderna men är inte utbildad. Går som tåget i terrängen.

Åh vad roligt och spännande! Han är superfin :) Håller tummarna för att allt går bra på fredag!

tack :)
Det är en irländsk hunter, ca 160cm

Spinner> Tack! Magkänslan säger att det här kommer bli hur bra som helst. Han är lite tunn just nu, men med mer träning och bra foder ska han nog kunna biffa på sig och runda till överlinjen.

Jag tror hon syftade på birth-alarmet :).

Kan ha varit så, får väll förklara det med :D

Det ringer upp min mobil när stoet ligger platt på sidan vilket ska = har värkar. Nu sover visst 15% av stona på sidan nära fölning vilket min visade sig göra och då finns ett annat läge som man kan ställa in. För tydligare beskrivning googla på namnet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 461
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar