Nya bilder på hopphästarna 2011!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

kl

Santos :love:

110219136.jpg

110219157.jpg

110219156.jpg

110219284.jpg

110219349.jpg

110219348.jpg

Åhhhh :love::love::love: Min älskling! :D Men är han kvar fortf?? Svårt att hitta vettig ägare till honom eller ska du behålla den vackra varelsen?? :)

habn låg på annons ett tag, några kom o tittade. En åkte av, en kunde inte styra.... Så la jag ut den andra oxå o han blev såld direkt. Så jag tror nog det var meningen att han skulle stanna här :)
Så nu får min vackra fux stanna livet ut, jag tycker han är världens bästa!

Åhhh då kommer jag ju få fortsätta följa er :love: Jag tycker du behöll rätt häst! :D

Men är han så svår eller var det fel personer som kom? Han ser ju så otroligt trevlig och lättriden ut på alla filmer. :)

Jag tycker han är jättelätt o rolig att rida.
Men han beter sig skumt när andra rider. Utom min man då, men han låter honom bestämma själv.
Han är ganska tuff o fixar inte när ngn ska försöka göra honom till ngt han inte är o ställer för stora krav.

Kul att se honom så fantastiskt fin när du rider om han är så som du säger. Ni passar varandra väldigt bra :)

Precis sådär är min stora herre också när andra rider honom.. Hade ett evighetsjobb att hitta ny medryttare till honom för att han är, vad jag kallar, väldigt dryg mot nya ryttare... Hur stor är fuxen?

Här kommer två bilder på min, tror inte jag har visat dem här :)

galoppcosfiiina_125492180.jpg

galoppcos5_125494661.jpg

Han är 175 cm, många verkar missa att det är en stor häst o det tar lite tid innan han kommer igån. Han behöver galoppera mycket utan att man bråkar med honom. När han fått igång motorn o blivit varm är han jättetrevlig. Men om ngn bråkar o försöker knöra ihop honom, fixa o styra så säger han ifrån o blir helt oridbar... Han vill att man ska vara snäll mot honom o be honom vänligt. Man säger inte till o försöker sätta honom på plats, då får du honom mot dig istället för med dig. Lirka o berömma :)

Jag som sa att du och fuxen passar bättre ihop än den bruna:angel:

Glad jag blir att du behåller honom, han är så fin :d

Han är 175 cm, många verkar missa att det är en stor häst o det tar lite tid innan han kommer igån. Han behöver galoppera mycket utan att man bråkar med honom. När han fått igång motorn o blivit varm är han jättetrevlig. Men om ngn bråkar o försöker knöra ihop honom, fixa o styra så säger han ifrån o blir helt oridbar... Han vill att man ska vara snäll mot honom o be honom vänligt. Man säger inte till o försöker sätta honom på plats, då får du honom mot dig istället för med dig. Lirka o berömma :)

Då har han ett typiskt fux humör. Dessa rödhättor ston som valacker kräver både list och smicker.

Ser fint ut! Vilka klasser tävlar du med henne och vad är målet för säsongen?

Tack så mycket! :D
Vi är på 120 nu och tanken är väl att vi relativt snart ska upp på 130 om allt går som planerat :)
Sen har vi ju lite planer i övriga grenar också :)

Min "äldre" herre
182925_10150093923105759_686165758_6778849_300229_n.jpg

Och min yngre herre, som är ny i gänget :)
183289_10150095028880759_686165758_6791947_3157675_n.jpg

Nämen, 13 januari och den gamla 2010-tråden har lyckats smyga sig med ända tills nu! :eek:

Inleder med en bild på min numera 3-åringe hingstusling som longeras med sadel för första gången:
img_6426_126871625.jpg

Jisses vad lika han är min medryttarhäst som jag hoppar. Om det inte var för att manen låg åt andra håller så skulle jag kunna tro att det var han :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 098
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 167
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 173
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar