Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!
Hon är så fin
lycka till på tävlingen, det kommer gå super
tack!
jag hoppas verkligen det! och lite kl.
dock känns hon lite loj förtillfället. vet inte om det är brunsten eller om hon är inne i en liten väx/muskel? period eller om hon bara verkligen har landat i sitt nya hem.(kom till mig i slutet på mars och aldrig flyttat tidigare bara bott hos uppfödaren)
så regelbundet hon går nu har hon inte gått innan inte hos förra ägaren heller(hon är 6 men riden som en 5 åring pga föl) hon vilar ändå 2 dagar i veckan men den senaste 1 1/2 månaden har vi hopptränat en dag i veckan vilket vi inte gjorde innan.
maten har jag ökat. min vän säger att så länge hästen är fräsch är det bara att köra på någon vecka till sen ta det lugnt några dagar, bara skritta.
för hon mena på att slutar man jobba hästen när det känns lite segt så stannar den där både muskel mässigt och konditions mässigt. att man aldrig kommer vidare upp för trappan.
hon är ju pigg det är inte det, men hon har inte det där lilla extra som hon haft innan. hmm
å andra sidan så RIDER jag nu och inte åker häst. mycket som händer i hennes kropp kanske? knopp också för den delen? förr kunde hon lätt bli spänd och lite, inte stirrig, upphetsad? men det va länge sen hon blev det. det tar jag som ett gott tecken att hon fått förtoende och litar på mig men man blir ju lite nojjig när dom ändrar sig i temperament och så..