Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
kl
efter att min hoppe tossa blev kass i ryggen av en dålig sadel förra året så har jag inte hoppat sen i höstas fram till igår ^_^ tog några skutt och Fy vad jag har saknat att hoppa ! även om det bara var en 50cm högt så tyckte pollan att det var såå mycket roligare än dressyr (de senaste dagarna har hon varit lite väl trög i galoppen, men igår var det mycket mera fart i henne )
bild från sadel provning, tagen av snälla equilina .
Ställde upp en jobbig linje för Bianca dels för att jobba upp styrkan och dels för att försöka få henne att backa av lite själv.
En linje med studs-studs-1språng-oxer-1språng-studs-studs-studs-2språng-oxer och ganska tajta avstånd (3 m mellan studsen, 7m runt första oxern och 10m till sista oxern).
Hade först ca 70cm rätt igenom men höjde sen 1:a oxern till 1m, 3-studsen till 80-90 och ut-oxern till 115(samma avstånd mellan hinderna). Höjningen var delvis för att hon inte backade av själv alls innan, men den fick henne inte att backa av iaf, dock är det sjukt vilken koll hon har på sina ben! På den här (enligt mig) väldigt tuffa linjen petades alllt som allt 2 bommar ner på ca 15 rundor. Tror dock att detta är väldigt nyttigt för henne så ska jobba mycket med liknande övningar och även mer lydnadsövningar
(jag fick proa hela tiden ungefär )
Slänger även in en bild på Marius från hoppträningen förra veckan!
Eftersom dressyrkursen var full anmälde jag mig till en 2-kvällars hoppkurs, fast jag inte hoppar. Det är första gången jag rider denna häst och bilden visar det högsta hindret vi tog oss över.
Förhoppningsvis blir det bättre bilder i kväll, och kanske högre hinder.
Här är några bilder på min snygging när vi släppte honom och en kompis häst på bete Fanns några andra hästar i hagen brevid som han vill visa upp sig för
senaste bilderna på mig och prinsessan. Är från Vingåkers tävling i helgen och vi hoppade en LA. Felfri (som vanligt, hihi) och färdigkvalade till 6-årschampionatet, woohoo!!!
Hästhantering
Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Hästhantering
Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text"
Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
Hundavel & Ras Jag tror egentligen inte jag är en sschnauzermänniska (telefonen försöker skriva schnitzel). Men samtidigt framstår det som ett rimligt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.