Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Här går det stillsamt neråt på vågen,
har nog gått ner typ 2,5 kg tror jag (vår våg är lite svajjig fr gång till gång)

Tumme upp:
Skaffat gym/simkort och har med hjälp av PT fått ett program som ska stärka kropp,balansen o kondis efter min långa sjukdomstid så att jag senare kan börja träna ordentligt/lite hårdare,
har tränat 2-3 gånger/vecka i några veckor tills jag blev rejält sjuk nu då.
:-/

Tumme ner:
Långa hundpromenader o ridning har blivit lidande pga kyla (vi hade ett tag runt -30 :crazy:), halka, mängder av snö, sjukdomar som avlöst varandra och jaa.. dåligt, men så är det. Bara ta nya tag när jag är frisk igen.

Hejsan!
Det här kanske är något för mig. Har försökt att gå ner under hela förra året och fick det att fungera jätte bra.
Men har nu under vintern gått upp en del utav det jag gått ner, så nu har jag närmare 20 kg att gå ner igen :cry:
Började förra veckan att jogga på löpband och tänka på att äta regelbundet och och försöka att inte äta godis som jag är jätte svag för.

Men det här är ju lite sporre att inte gå upp när det är flera som hejar på :laugh:

Någon som har köpt en crosstrainer och kan rekommendera ett bra märke? Måste vara så man ser hur mycket man bränner, hastighet, ställa in program osv.

Jag vill också veta ett bra märke till vettigt pris helst!
Har förstått att magnetmotstånd är bättre än bandmotstånd?!?

Jag köpte en orbitrek för 300 av en arbetskamrat! Hujedamej vad jobbigt det är och väldigt effektivt!

Nu har jag gått med i vv och första veckan gick jag ner 1.4 kilo.

Ju fler som stöttar, desto bättre. Tycker dock att det känns tungt just nu. Vågar inte ställa mig på vågen för jag blir alltid så besviken och deppig. Det händer ju liksom ingenting, trots ansträngning. :confused: Å andra sidan får jag helt enkelt skärpa till mig och inte väga mig varje dag.

Åååååh hej! Ungefär så känns det. Men det jag ger inte upp iallafall. :grin:

Väg dig en gång i veckan, samma tid varje vecka. Tro mig, det är det mest effektiva. Och det motiverar till en skärpning över tid, inte bara varje eftermiddag.

KL

Jag hoppar gärna in här!
Håller på nu sen årsskiftet. Jag väger mig inte speciellt ofta, men vägde mig i slutet av januari och då hade jag gått ner 5 kg. Detta genom att lägga om mina vanor, äter mycket ägg och låta bli sötsaker.
På lördagen får jag äta lite godis om jag vill, men vill mer o mer sällan! :D

I denna takt behöver jag kämpa till sommaren för att nå mitt mål.

Vad duktiga ni alla är!

Jag hoppar på ;)
Jullovet gjorde sitt och inte bättre av att hästen hade vintervila heller. Måste hålla sig lite i form. Varit utan godis sen nyår och nu försöker jag trappa av med alla andra sötsaker. Straxt ryker chips och nötter som kan få ätas men bara någon gång ibland.

Säger som minimal, alla är superduktiga!

Jag köpte en orbitrek för 300 av en arbetskamrat! Hujedamej vad jobbigt det är och väldigt effektivt!

Nu har jag gått med i vv och första veckan gick jag ner 1.4 kilo.

Är det dyrt att gå med i vv?
vad får man vid medlemskap och hur går det till?

KL

Jag hoppar på igen! Var med i trådens början och gick ner från 72kg till 64 men där dog det mitt mål var 60 kg
Jag har lyckats hålla 64 kg hela vintern men nu har jag varit sjukskriven i 4 veckor och vips så hade det smygit sig på 2 kg.

Så jag väger in mig idag på 66kg med första mål 64kg och sen 60kg. Nu ska det gå hela vägen denna gången!

// Segersten som springer ner till motionscykeln och kör 30 min med en gång!

Första månaden är billig. Sen kostar det 350 kr per månad, då får man personligt möte varje vecka+ tillgång till vv på nätet.

Nu har jag gått ner 2,4 kilo på två veckor, sju kilo kvar till första målet!

Nu går det inte så bra för mig. Det är kallt här och då jag fryser så ökar mitt behov av Levaxin (för dköldkörtelproblem) och det glömmer jag varje år....Jag får ett oemotståndligt sug efter kolhydrater och vräker i mig. Som en ponny på lösdrift med fri tillgång typ.Nu kom jag på för en vecka sen att AHA!!! Jag dubblar levaxinet och nu så börjar suget avta....Jag har ju bara ätit medicinen i sådär en 8 år....Int elätt att komma ihåg då.....:grin:
Men bara 1,5 kg upp på dessa kalla veckorna så inget farligt men det känns.

Senast ändrad:

Jag vill va med :D
Jag har alltid varit lite överviktig, men inte mycket då jag alltid var lång som liten, är idag 21 år och 172 cm. Men sedan jag började jojo-banta så har det bara skenat iväg. Första gången jag började banta var jag 15 år, gick från 78 kg till 55 kg.
Sedan släppte jag det och vips en dag när jag var 18 år och precis innan jag skulle ta studenten och hade svårt att hitta passande kläder, ställde jag mig på vågen och till min förskräckelse 101 kg :cry::eek::mad::crazy:
Då fick det vara nog och tog tag i mitt liv och gick ned till 58 kg på drygt 6 månader sedan var jag så jävla dum och släppte det igen?!:eek:
I våras då jag var 20 ställde jag mig på vågen igen 86 kg, och gick då åter ned i vikt, nu i oktober vägde jag 59 kg och släppte det I G E N! :rofl:
Nu efter nyår kröp jag upp på vågen igen 71 kg, nu 2 veckor senare väger jag 67.9 och ska ned till 60 kg! En väldigt liten bit jämfört med dem andra gångerna, men lika motigt och tungt för det!
Och denna gången, ska jag hålla det! Jag kan inte förstå varför jag släpper det så fort jag nått målvikten och börja vräka i mig godis, chips, kakor dagligen igen?!

Tycker det varit tyst i tråden länge, hur går det för er?
Jag kämpar på och har snart nått mitt mål, ännu en gång ;)
Vågen står nu på 61,5 kg, och givetvis slank det ned en underbar semla idag!
Har ni någon speciell dag i veckan ni unnar er något gott, eller enbart vid högtider, alt när ni nått ett delmål?

Senast ändrad:

Jag har faktiskt lyckats nå mitt uppsatta mål, idag stod vågen äntligen på 64kg. Jag känner mig nöjd så, men tänker inte slappna av för gör jag det så kommer vågen ställa sig på 76kg (minst) omedelbums *vis av erfarenhet*.

För mig är det nolltolerans som gäller, jag är en evig karamell/fett/socker-knarkare :(

Halloj!
Finns det några kvar i tråden eller har alla nått sina mål?
Själv har jag kört i diket igen och lyckats gå upp istället:o,men börjar nu om igen!
Fler som är på?

jag har väl också kört i diket och varit väldigt ofokuserad sen jul . Semester om en vecka sen dags för ett ny attack. Får nog gå med i VV igen för utan veckovägningen har det bara gått utför.Nu när ljuset och värmen kommer tillbaka blir det lättare att ta tag i maten igen eller framför allt godiset som långsamt kommit in i mitt liv igen.

Hrm, jo jag hade ju de bästa intentionerna, men det blev intet utav dem.. Nu får jag lov att försöka börja igen. Jag har nyligen sett kort av mig till häst och sett hur jag svällt upp på ett halvår. :o

Jag gick med i VV, men det var väl krångligt att fylla i deras kaloriräknande, eftersom nästan inga av de produkter som jag använder, fanns i deras val. Dessutom bygger det på att äta fettsnåla produkter, gärna VVs egna verkade det som, så jag tröttnade innan jag kom igång. :crazy:

Nu har jag köpt träningskort på gymmet, men jag har inte kommit igång ännu, det har varit så mycket annat efter jobbet att styra med att jag kännt mig stressad av allt som ska hinnas med, men jag ska försöka ta mig dit i veckan. Det som är lite jobbigt med gymmet är att det hänger så många ungdomar där i hippa kläder och smärta kroppar. Jag känner mig lite malplacerad där, så vi får se hur det går.

Den bästa motivationen vore en träningskompis, helst någon att komma ut och jogga med, men jag känner ingen häromkring som vill hänga på, och som också kan vara en som pushar på mig när jag inte känner för det. ;)

jag har väl också kört i diket och varit väldigt ofokuserad sen jul . Semester om en vecka sen dags för ett ny attack. Får nog gå med i VV igen för utan veckovägningen har det bara gått utför.Nu när ljuset och värmen kommer tillbaka blir det lättare att ta tag i maten igen eller framför allt godiset som långsamt kommit in i mitt liv igen.

Men fred och rimfaxe då kan vi väl slå oss ihop!
Funderar allvarligt på VV online.Är med på MAtdagboken,men tycker det är svårt att väga och mäta allt.
Behöver något som håller under längre tid,så lätt att falla tillbaks i gamla vanor.
Nu är det +5kg igen och då var jag ju inte smal innan:(

Startvikt nu 81,7kg (jag har dessvärre sprängt 80kg:s vallen igen:cry:) till 160cm,så det är mkt som SKA bort.
Siktar på 10-12kg ner till midsommar i första hand!

Hoppas att ni andra också hänger på!

Jag gick i mål med råge i januari, sedan har jag tillbringat några veckor med slarv och får därför vackert krypa tillbaka till korset.

Kör ju på VV Online och jag kan säga att jag - utan jättestora viktproblem, det har varit några kilo, men med stor nyfikenhet - provat många dieter, pulver och också kaloriräknande. VV Online är det absolut enklaste för mig, och har också gett väldigt bra resultat. Finns både snabbmat som fungerar (djupfrysta färdigrätter och deras egna soppor) om det är tidsnöd, annars är det en uppsjö med bra recept (jag har kört långkok i vinter, verkligen inspirerande).

Jag tycker det viktigaste är att planera för maten, vad är det till frukost, lunch och middag. Då är det bara att följa det och hålla den smala vägen. Ett visst mått av självdiciplin måste ju till för att ändra ätandet, det går nog inte att komma undan...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka