Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

För egen del var det - som vanligt - mycket lättare att bruka allvar när jag betalt för tjänsten (samma med gym). Jag är verkligen ekonom in i märgen :D

Det är bara att ta nya tag :laugh:

KL

Igår knallade jag till gymmet och skulle ställa mig på crosstrainern eftersom jag har ont i ryggen. Men givetvis var alla upptagna :mad: som vanligt!

Så jag körde 10 min rodd, vilket INTE är ngt att rekommendera, men jag hade ju ändå dragit mig ner till gymmet så det var bara att ta det som fanns. Dock blev ett löpband ledigt så jag gick med en hastighet på 6,7 och intervall luting på 3 (%?) i 40 min och det gick fint.

Kände ej av förkylning eller halsont men känner lite i höfterna idag faktiskt men inte mer än igår.

Någon som har köpt en crosstrainer och kan rekommendera ett bra märke? Måste vara så man ser hur mycket man bränner, hastighet, ställa in program osv.

BTW inget godis, kakor på 3 dagar skulle jag skriva, när jag tog tårta igår på jobbet:o men som tur är sätter inte sötsuget där ;) är mer svag för choklad:d

knapp
så, minus 0,7 är ju bättre än inget. :bump: (hade inte gått ner nått förra veckan, men nuså!)

*knapplån*

Nu har jag gått med i Viktväktarna online, och vägt in mig. 67,5 kg står vågen på, och ambitionen är att nå 60 kg så småningom. Något som jag inte hittade var hur lång tid det är planerat att ta att nå dit, om jag äter efter de poäng som jag får förbruka varje dag och totalt på veckan? Finns det ingen sådan tid, eller var hittar jag den?

Bra att du tar tag i det innan det går så långt!

Idag tog jag fram måttbandet och mätte. - 1cm på både mage och höfter. Dock syns det inget på vågen. Jag äter runt 1500 kcal om dagen och satsar på en långsam viktnedgång.

Beror helt på hur aktiv du är. Jag har vardagsmotionerat och låg de första veckorna på -2 kg ungefär. Sedan avstannade det givetvis, och i snitt (med julen inräknad) ligger jag på ungefär 0,5 kg/vecka.

Jag vill vara meed!!!
Jag har hållt på i precis en vecka.
Jobbar med Prenet metoden, med måltidsersättningar. och när jag äter vanligt så är det nyttigt.
Första målet är att gå ner från 69,9 - 65.

Jag har varit hos en dietist och fått mätt hur mycket fett, muskler resp vatten jag har i kroppen, det var inspererande!

Hej igen!
Jag var med i början av tråden men sen försvann den en tid och jag med.
Men jag vil bara säga att jag gick ner från 69,9 till 59 under sommaren.

Sen tröttnade jag och var nöjd så jag har levt ganska "som vanligt"
Sambon fick nu en våg i julklapp och på julafton stod den på 60 Kg för min del.

Väldigt nöjd!
Det svåra är inte att gå ner utan att hålla vikten, iaf för min egna del!

Men nu är jag iaf gravid och ska inte banta mer. Men jag önskar alla er andra lycka till, och kämpa på!
Det är värt det! Att vara nöjd med sig själv !

Ha relevanta delmål! Lycka till!

Jag hänger på!
Jag mår så dåligt av min vikt nu så nu är det nog!!!
Jag vägde 72kg och det var min idealvikt, den trivdes jag med, kunde ha de kläder jag ville ha o skämdes inte för min kropp.
Detta va 07. Jag vägde mig igår, tänkte att det var dags för jag hade inte vågat på hela höste pga allt som hät runtomkring mig. Skadade mig på jobbet o fick en lång sjukskrivning sen sa arbetsgivaren att jag inte var välkommen mera för de vilel inte ha sjuksrivna på sitt företag. Precis som om det var mitt fel att DOM inte sanerat olja som la som en isbana på hela lastområdet! Jag slog mig sönder o fördärvade ryggen. Jag åt inte, kunde inte sova sen blev jag deprimerad för jag skulle ju spara till min nya häst, men det är ju inte så enkelt nu på detta aktivitetsstöd! Men fölet har jag kvar, ägaren säger att jag blir den enda som får köpa honom=) Så nu måste jag hitta ett jobb och komma i form. Idag väger jag 87kg! Ajajaj!
Jag kör med: inget godis, ingen läsk, inga kakor o bakverk, ingen fet mat och har kickstartat med modifast som jag ska köra på nu i 4-6veckor. Sen ska jag gå minst en timme om dagen med hundarna.

Ge mig en spark i rätt riktning!

Jag hänger på!

Kramar!

Jag vill va med :D
Jag har alltid varit lite överviktig, men inte mycket då jag alltid var lång som liten, är idag 21 år och 172 cm. Men sedan jag började jojo-banta så har det bara skenat iväg. Första gången jag började banta var jag 15 år, gick från 78 kg till 55 kg.
Sedan släppte jag det och vips en dag när jag var 18 år och precis innan jag skulle ta studenten och hade svårt att hitta passande kläder, ställde jag mig på vågen och till min förskräckelse 101 kg :cry::eek::mad::crazy:
Då fick det vara nog och tog tag i mitt liv och gick ned till 58 kg på drygt 6 månader sedan var jag så jävla dum och släppte det igen?!:eek:
I våras då jag var 20 ställde jag mig på vågen igen 86 kg, och gick då åter ned i vikt, nu i oktober vägde jag 59 kg och släppte det I G E N! :rofl:
Nu efter nyår kröp jag upp på vågen igen 71 kg, nu 2 veckor senare väger jag 67.9 och ska ned till 60 kg! En väldigt liten bit jämfört med dem andra gångerna, men lika motigt och tungt för det!
Och denna gången, ska jag hålla det! Jag kan inte förstå varför jag släpper det så fort jag nått målvikten och börja vräka i mig godis, chips, kakor dagligen igen?!

Jag tror anledningen till att du inte kan hålla vikten är att den verkar lite orealistisk för dig.

Vad är normal vikt för dig, normalt BMI?

Normal vikt för mig är när jag känner mig smal, kommer i kläder strl 36-38 i byxor, och strl S-M i tröjor utan att det är för tajt.
Skulle jag gå enligt BMI så är jag normalviktig nu, då mitt BMI ligger på 23.
Men just nu känner jag mig inte bekväm, när jag ligger nedåt 58-60 känns det okej, men skulle gärna vara ännu mer slimmad, men för att det inte ska gå till överdrift och sluta illa så runt 60 kg får duga.

Senast ändrad:

Jag tror du kommer att få dras med jo-jo-effekten alternativt svälta tills kroppen tar skada, för det är sannolikt inte en fungerande vikt för dig. Då hade du inte haft det problem du har.

Kan du inte gå ner några kilo och bli sams med dig själv istället? I längden kommer din kropp att ta stryk, den dagen är inte rolig (ja, jag har varit där)

Det är nog som Lovisaleonora_ säger. 55-60 kg är inte en normalvikt för dig. Du är ändå hela 172 cm lång. Stl 36-38 är en liten damstorlek. Genetiskt sett är vi programmerade till en viss vikt där kroppen trivs. Om vi äter förhållandevis normalt så kan vi också utan alltför stor ansträngning hålla oss kvar där.

Jag tror du kommer att få dras med jo-jo-effekten alternativt svälta tills kroppen tar skada, för det är sannolikt inte en fungerande vikt för dig. Då hade du inte haft det problem du har.

Kan du inte gå ner några kilo och bli sams med dig själv istället? I längden kommer din kropp att ta stryk, den dagen är inte rolig (ja, jag har varit där)

Men jag ska ju bara gå ned några kg? Jag väger 67.9 idag och ska ned till 60..
60 kg så är jag ändå normalviktig enligt BMI.

Det är mer än 10 % av din vikt idag!! Och du är inte överviktig enligt någon skala.

Jag tror inte det är vikten som är ditt problem, det är nog snarare självkänslan.

Det är nog som Lovisaleonora_ säger. 55-60 kg är inte en normalvikt för dig. Du är ändå hela 172 cm lång. Stl 36-38 är en liten damstorlek. Genetiskt sett är vi programmerade till en viss vikt där kroppen trivs. Om vi äter förhållandevis normalt så kan vi också utan alltför stor ansträngning hålla oss kvar där.

Jag tror min genetiska "vikträknare" är totalt pajad efter allt jojo-bantande ;) Problemet är inte att jag har svårt att hålla vikten när jag väger 60 kg om jag äter sunt och normalt, problemet är att jag börjar svulla sådana enorma mängder mat igen och dessutom käkar godis, chips eller kakor i princip dagligen när jag liksom nått målvikten..

Jag är överviktig. Har aldrig vägt så mycket som jag gör idag. Är 171½cm och väger 87kg =(
Jag vill inte bada i vassen iår igen. Jag vill ner till minst 75kg igen. Men hur gör jag?

Kul att vi blir fler!
Jag försöker hålla igen på fa kalorier och att röra mig mer!
Låter lätt,men inte alltid lätt att följa...
Denna veckan bara ner 0,6,men allt ner är bra!

Hej och välkommen!

När det gäller metoder så finns det ju en uppsjö... Men i grund och botten handlar det om att förbruka fler kalorier än man stoppar i sig. Så kaloriräkning är ju en bra början. Finns flera sidor på nätet om man inte är så hajj själv!

Lycka till!

*kl*
Idag hände det äntligen lite på vågen, vågen stannade på 87 kilo vilket är drygt 1 kilo ner! Här går det sakta men säkert...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka