Sv: Ny viktutmaning
Jag vill va med
Jag har alltid varit lite överviktig, men inte mycket då jag alltid var lång som liten, är idag 21 år och 172 cm. Men sedan jag började jojo-banta så har det bara skenat iväg. Första gången jag började banta var jag 15 år, gick från 78 kg till 55 kg.
Sedan släppte jag det och vips en dag när jag var 18 år och precis innan jag skulle ta studenten och hade svårt att hitta passande kläder, ställde jag mig på vågen och till min förskräckelse 101 kg
Då fick det vara nog och tog tag i mitt liv och gick ned till 58 kg på drygt 6 månader sedan var jag så jävla dum och släppte det igen?!
I våras då jag var 20 ställde jag mig på vågen igen 86 kg, och gick då åter ned i vikt, nu i oktober vägde jag 59 kg och släppte det I G E N!
Nu efter nyår kröp jag upp på vågen igen 71 kg, nu 2 veckor senare väger jag 67.9 och ska ned till 60 kg! En väldigt liten bit jämfört med dem andra gångerna, men lika motigt och tungt för det!
Och denna gången,
ska jag hålla det! Jag kan inte förstå varför jag släpper det så fort jag nått målvikten och börja vräka i mig godis, chips, kakor dagligen igen?!