Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Jag gör en "lagomsatsning" och känner mig för första gången på väldigt länge peppad att ta tag i kilona. Jag har plockat bort pasta, potatis och i princip allt bröd. Unnar mig lite knäckebröd ibland. I övrigt äter jag det mesta, dock inte godis. Jag har tappat lite drygt två kilo och är nu på rätt sida 90 igen. :grin: Har skaffat gymkort men har inte komit mig dit ännu. Första passet inbokat på tisdag nästa vecka. I den bästa av världar så vill jag gå ner 20 kilo, men är oerhört tacksam om jag kan tappa fem till att börja med och därefter ytterligare fem. Det får ta tid den här gången.

Jobba på alla där ute! I sommar är det vi som inte bara ska SE bra ut, utan framförallt MÅ bra!:bump:

Hur äter ni på en dag? Jag behöver lite hjälp på traven här nu känner jag. Jag kan inte äta pulvret just nu för jag får så ont i magen!

Jag gör en "lagomsatsning" och känner mig för första gången på väldigt länge peppad att ta tag i kilona. Jag har plockat bort pasta, potatis och i princip allt bröd. Unnar mig lite knäckebröd ibland. I övrigt äter jag det mesta, dock inte godis. Jag har tappat lite drygt två kilo och är nu på rätt sida 90 igen. :grin: Har skaffat gymkort men har inte komit mig dit ännu. Första passet inbokat på tisdag nästa vecka. I den bästa av världar så vill jag gå ner 20 kilo, men är oerhört tacksam om jag kan tappa fem till att börja med och därefter ytterligare fem. Det får ta tid den här gången.

Jobba på alla där ute! I sommar är det vi som inte bara ska SE bra ut, utan framförallt MÅ bra!:bump:

Ja framförallt ska vi må bra och vara stolta över oss själva! Tycker man själv att man är en läckerbit då ser andra folk en som en läckerbit med:love:

Jag har nu tagit tag i min vikt på allvar, inte vill jag väga en vikt som jag mår dåligt över. Jag vill vara stolt o snygg skåning:D

Jag ska också ta bort pasta,potatis(fast det äter jag inte ändå så ofta) sen ta bort vitt mjöl. Är det tillåtet att äta sport o havre knäckebröd?
Sen ska jag dra ner på ost också.
Om 6mån är vi de nya babsen på stranden=):banana::bump:

Kramar till er alla!

Jag börjar med en grov hembakad bulle till frukost, det blir mjukost på den (kräftost är favoriten för tillfället). Till det en tablett Berocca i kylskåpskallt vatten.

Vid 10-tiden är det fika, kaffe med mjölk.

Just nu kör jag lunch på VVs burksoppor med lite frysta wok-grönsaker i, snabbt att mikra. Är jag sugen blir det ett Finn-Crips-knäcke eller två till det (mjukost igen, jag är lat :D). Ibland lyxar jag till det med lite VV-chorizo i, slantar. Funkar bra att mikra direkt i soppan.

Sedan är det kaffe med mjölk till eftermiddagsfikan och middagen är oftast storkok av något vv-recept. Tycker där finns mycket gott. Annars är en favorit omelett, kanske med kalkonbacon eller något annat smaskens (vv-korven igen!).

Kvällarna försöker jag låta bli att äta ö h t. Det är lättare att låta bli helt än att försöka gå över på frukt (som jag ändå äter över dagen), det är vanan jag vill åt att radera.

Sedan har jag sparat mina points så jag lugnt kan äta en smaskig pizza på fredagkvällen och kanske en liten chokladbit. Tillsammans med mina aktivitetspoints (promenerar mycket) blir det något hyfsat smalt till middag på lördag, men med lite festligare karaktär. Är inte storkonsument av alkohol, så det har jag inte ens räknat med i veckoplanen. De blygsamma glas som slinker ner då och då har ändå inte varit bidragande till någon viktuppgång.

Som jag då, en lagomsatsning! Jag försöker äta runt 1500 kcal per dag. Men det är så lätt att man vill se snabba resultat och därför dra ner ännu mer. Igår åt jag tex 1200 kcal. Men jag försöker verkligen hitta en bra nivå som jag kan leva med en längre period, gärna hela våren. Men samtidigt blir jag frusterad när det inte händer så mkt. Svårt det där.

Linzan: Själv äter jag av allt kostcirkeln har att erbjuda. Dock får man planera lite mer nu så att man får i sig de näringsämnen kroppen behöver och samtidigt äta färre kalorier än vanligt. Lite pusslande det där.

Jag börjar med en grov hembakad bulle till frukost, det blir mjukost på den (kräftost är favoriten för tillfället). Till det en tablett Berocca i kylskåpskallt vatten.

Vid 10-tiden är det fika, kaffe med mjölk.

Just nu kör jag lunch på VVs burksoppor med lite frysta wok-grönsaker i, snabbt att mikra. Är jag sugen blir det ett Finn-Crips-knäcke eller två till det (mjukost igen, jag är lat :D). Ibland lyxar jag till det med lite VV-chorizo i, slantar. Funkar bra att mikra direkt i soppan.

Sedan är det kaffe med mjölk till eftermiddagsfikan och middagen är oftast storkok av något vv-recept. Tycker där finns mycket gott. Annars är en favorit omelett, kanske med kalkonbacon eller något annat smaskens (vv-korven igen!).

Kvällarna försöker jag låta bli att äta ö h t. Det är lättare att låta bli helt än att försöka gå över på frukt (som jag ändå äter över dagen), det är vanan jag vill åt att radera.

Sedan har jag sparat mina points så jag lugnt kan äta en smaskig pizza på fredagkvällen och kanske en liten chokladbit. Tillsammans med mina aktivitetspoints (promenerar mycket) blir det något hyfsat smalt till middag på lördag, men med lite festligare karaktär. Är inte storkonsument av alkohol, så det har jag inte ens räknat med i veckoplanen. De blygsamma glas som slinker ner då och då har ändå inte varit bidragande till någon viktuppgång.

Jag tycker också om vv korven! Jättegod o inget fett i=) Smaksens. Man känner inte ens att man äter viktväktarkorv=)

Jag äter också mycket frukt ska försöka fördubbla fruktdelen istället för godis=) Jag dricker inte alls alkohol, tycker inte om att va yr sen är det ju en massa tomma kalorier i de.
Kram!

Tack, jag borde kanske me gå över till viktväktarna igen. Det funkade ju sist. Denna jädrans karaktär alltså, suck.

Ja, jag trivs faktiskt när jag väl bestämt mig. Lätt att hålla ordning på och vid datorn sitter jag ju ändå på dagarna ;)

Jag har prövat det mesta men nu RASAR jag i vikt trots att jag inte äter supersunt.
Hemligheten ligger i att börja jobba som beridare och bara få ride de mest tungridna, besvärligaste, stelaste hästar som någonson existerat.
Jag har inte vägt mig på ett tag men jag har gått ner 3 kilo på 3 veckor såg jag idag!!!
Jag har försökt med gym och promenader och yoga och faan och hans moster men det är ju så tråkigt och jag är för lat för att orka hålla på en längre stund.
Men att sitta på någon annans häst och liksom känna pressen att man vill prestera något, förbättra hästen så bara måste man ta igenom det, och det och det och så har det gått en massa tid. Fantastiskt.
Ens egen häst som man rider varje dag hade man aldrig vågat pressa så hårt men när man har som uppgift att en gång i veckan ge varje häst en REJÄL genomkörare så är det en helt annan sak.
Jag sitter just nu bara och ler, lycklig!!!
En matdag för mig ser ut ungefär:
Frukost: grovbulle med skinka och tomat.
Lunch: Tapas i någon form, kanske rysk sallad eller chorizo i rött vin eller calamares och så vitt vin till det.
Kvällsmat:Allt från svensk husmanskost till sushi, till planskstek på krogen och så vin till det.
Min synd är vin, vin och vin.....MASSOR....Men just nu går jag ner ändå, jag är superglad!!

Lät härligt ;) hehe. Om det går som jag vill så har jag med en lite segstartad häst som behöver ridas med MKT ben om nån vecka :) Går han bara igenom bes så borde jag med snart få slita. Jag har börjat gå upp i vikt igen sen min häst fick avlivas så jag tror det är nyttigt att komma igång nu igen, man blir lite försoffad!

Ja ridning är bra motion, måste va skönt att (förhoppningsvis då) komma igång med det igen!

*kl*
Jag väger nu 86,5 och har tappat ett par cm runt magen. Jag har oxå gått från bmi fet, till bmi överviktig! Ett steg i rätt riktning!

Lycka till alla!

Jättebra jobbat!!:laugh:

KL

Själv börjar jag på måndag med cambridge i 4 veckor ren kur och sen har jag lite planer på kost och träning, men rensar ut nu först.

Hur mycket jag tappar,det får vi se, bara det går neråt :D

Så har min tid som gym-besökare börjat. Känns bra! Ska bli kul! Håll tummarna för att "kuligheten" håller i sig. :D

Japp, vi får väl satsa på beach 2011:D!

*kl*
Fom igår är jag fd snusare. Det känns dock lite nervöst med tanke på vikt. Min sambo slutade snusa och han har gått upp 5 kg på ett par veckor. Men nu får jag iaf klara bevis för jag tänker fortsätta att väga maten och räkna kalorier. Går jag inte ner eller i värsta fall upp, så visar det ju på att det är pga att jag slutar snusa. Så nu är det bara att mäta, väga och vänta på vad det blir för resultat.

KL

Nu har jag hållt på i två veckor och håll i er.....Jag har gått ner ETT HEKTO :p:crazy:

Men skam den som ger sig! Minst tio kilo ska bort!

Haha fy attan vad besviken man blir då, jag har inte ens vågat väga mig. Jag har slutat tänka på just ordet bantning och förbud. Min dag ser ut så här ungefär just nu

Frukost: 2 knäckebröd eller 1 glas nyponsoppa/1 knäcke.
Lunch: 1 smörgås eller en tallrik soppa.
Middag: Grönsaker, ris/potatis/pasta ca 1½ dl och sen blir det ofta en quornfile eller vegeschnitzel.

Försöker skära ner på just riset och så men jag tar lite i taget. Unnar mig även en kaka till kaffet då och då men jag äter inte de mängderna jag gjorde "innan". Typ 1 chokladbit istället för en hel chokladkaka ;)

Men,även de små förändringarna ger ju resultat!
Hoppas på lite lugnare på jobbet,så jag orkar komma igång med mer motion,simning och crosstrainer!

Står still just nu,men har i vart fall inte gått upp mer:devil:,utan håller mig under 80kg.Dock skulle det inte skada med 20kg bort:o

Ja jag känner att jag får försöka ge det tid, även om det är skittråkigt så kanske det iaf är lättare att hålla.

Jag har tagit nya tag nu efter jul, helger och diverse katastrofer som har påverkat planering av mat. För det är där det faller för mig, jag måste planera. Det är skitbra att i förväg lägga in i VV-programmet vad jag ska äta, så behöver jag bara följa det och låta bli att synda. Då vet jag hur jag ligger till och jag vet vad jag ska äta. Det är så himla lätt att balla ur när det inte finns något hemma, jag ändå är på väg hem och lika gärna kan plocka upp snabbmat på vägen...

Nu ska jag tampas med de där sista 2,5 kilona som envist naglat sig fast.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka