Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej alla. Får man vara med här? Har precis börjat med att äta efter LCHF principen. Sambon har redan gått ner 2,5 kilo på lika många dagar
Kan vara trevligt att kunna gå in här och få lite pepp.
Tack snälla du för tips!Till bollen__
"Några tips på att inte falla dit på känsloätning?"
Jag vet hur det är med det där. Det tog ett tag för mig med att lyckas, några år innan jag kom på vad som funkade för mig. Kanske kan du använda några av mina tips eller bara tänka vidare och se vad du behöver.
När jag var ledsen åt jag godis och efteråt mådde jag sämre än innan. Men för mig handlade det om att distrahera mig själv. Frisk luft och en promenad mår jag bra av när jag är ledsen och jag bestämde att det var det jag skulle göra när jag blev ledsen. Jag stålsatte mig själv och det tog ett tag innan det blev naturlig med promenaderna, men efteråt mådde jag alltid bättre och var stolt över att jag inte ätit något godis. (Jag gick till stranden eller skogen där det inte gick att få tag på något, inga pengar med bara nyckel till lägenheten)
Efter promenaden tog jag alltid en frukt (hade alltid olika sorters frukt hemma, bättre äta 5 frukter än en godisbit!) och oftast mådde jag redan då så mycket bättre att jag inte behövde godiset.
Jag skrattade åt mig själv många gånger när jag gjorde detta Ibland kom jag bara innanför dörren och så ut igen. Promenaden var för kort och jag var fortfarande sugen
Hade aldrig heller några krav på själva promenaden ibland rask och lång, ibland långsam och kort. Ibland satt jag på stranden en halvtimme och gick inte men andades frisk luft!
efter ett tag kunde det räcka med frukten men ibland behövdes promenaden också.
Detta hjälpte mig! Något som distraherar och faktiskt får en att må bättre eftersom att man inte äter!
Lycka till!
Vägde mig i morse och det var - tyvärr - som jag trodde. + 3kg sedan sist, dvs 90 kilo. Så mycket har jag inte vägt sedan jag var gravid med nummer 1 och det är snart 19 år sedan... Men denna första dag i mitt nya hälsosamma liv har jag varit ordentlig utan att späka mig. Kan lägga mig med ett gott "matsamvete". Det känns skönt!
Välkommen!
Då har vi ungefär lika mkt extra barlast
Själv landade jag igår på 81,5kg till 160cm BMI=FET
Har lyckats lägga på mig 4,5 pluskilon sedan i höstas
Det mesta bestående av choklad och kakor i vansinnig mängd...
Klarat 2 dagar utan choklad och kakor,så nu är det bara att bita ihop och kämpa vidare!
Jag hoppas snart byta förstasiffra till 7,känns betydligt bättre!
Jag hoppas snart byta förstasiffra till 7,känns betydligt bättre!
Hejja oss! Då tar vi varandra i hand och tar oss ner mot bättre och trevligare siffror. Egentligen ska man väl inte väga sig varje dag men jag gjorde det ändå i morse och faktiskt så var det ett kilo mindre, så nu är iallafall min första siffra en 8:a igen. Fattar väl att det mest handlar om att jag inte åt sent igår och att jag varit på toa ordentligt men ändå, det KÄNNS bra!
Haha ingenting. Men jag har ju nyss börjat, startade efter nyår. Men man vill ju gärna se resultat på engång
min första siffra är äntligen 7
Jag ska hänga på här också så fort jag mår bra igen,
har haft fyra lunginflamationer på knappt tre månader så
det är verkligen mjuuuktstart som gäller för min del,
är på tok otränad sen innan då jag vart sjukskriven
en längre tid pga en trasig nerv som fortfarande spökar,
men blivit mkt bättre, och skulle behöva tappa iaf
15-20 kg, om det går.
Tänkte försöka komma igång med promenader, eftersom vi skaffat hund,
lite hemmaträning blandat med ett träningskort jag fått av min darling,
där man kan både gymma, gympa o simma. Och så har vi tre hästar
som ska tas om hand och förhoppningsvis ridas, samt att de också behöver
tappa vikt.
Får se om jag vågar lägga in bild o mått senare om jag törs, får se.
Hoppas vi kan hjälpas åt att peppa varandra här,
jag är taggad, men jätteosäker på om jag kommer klara det eftersom jag
fått så dåligt självförtroende av att vara sjuk o krasslig i över 1,5 år..