Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Hej alla. Får man vara med här? Har precis börjat med att äta efter LCHF principen. Sambon har redan gått ner 2,5 kilo på lika många dagar:laugh:
Kan vara trevligt att kunna gå in här och få lite pepp.

Hej alla. Får man vara med här? Har precis börjat med att äta efter LCHF principen. Sambon har redan gått ner 2,5 kilo på lika många dagar:laugh:
Kan vara trevligt att kunna gå in här och få lite pepp.

Klart att du ska vara med!
Vi har alla olika metoder,men målet är ju detsamma!
Hur mkt har du att tappa?

Till bollen__

"Några tips på att inte falla dit på känsloätning?"

Jag vet hur det är med det där. Det tog ett tag för mig med att lyckas, några år innan jag kom på vad som funkade för mig. Kanske kan du använda några av mina tips eller bara tänka vidare och se vad du behöver.

När jag var ledsen åt jag godis och efteråt mådde jag sämre än innan. Men för mig handlade det om att distrahera mig själv. Frisk luft och en promenad mår jag bra av när jag är ledsen och jag bestämde att det var det jag skulle göra när jag blev ledsen. Jag stålsatte mig själv och det tog ett tag innan det blev naturlig med promenaderna, men efteråt mådde jag alltid bättre och var stolt över att jag inte ätit något godis. (Jag gick till stranden eller skogen där det inte gick att få tag på något, inga pengar med bara nyckel till lägenheten)

Efter promenaden tog jag alltid en frukt (hade alltid olika sorters frukt hemma, bättre äta 5 frukter än en godisbit!) och oftast mådde jag redan då så mycket bättre att jag inte behövde godiset.

Jag skrattade åt mig själv många gånger när jag gjorde detta :) Ibland kom jag bara innanför dörren och så ut igen. Promenaden var för kort och jag var fortfarande sugen:)

Hade aldrig heller några krav på själva promenaden ibland rask och lång, ibland långsam och kort. Ibland satt jag på stranden en halvtimme och gick inte men andades frisk luft!

efter ett tag kunde det räcka med frukten men ibland behövdes promenaden också.

Detta hjälpte mig! Något som distraherar och faktiskt får en att må bättre eftersom att man inte äter!

Lycka till!

Vägde mig i morse och det var - tyvärr - som jag trodde. + 3kg sedan sist, dvs 90 kilo. :( Så mycket har jag inte vägt sedan jag var gravid med nummer 1 och det är snart 19 år sedan... Men denna första dag i mitt nya hälsosamma liv har jag varit ordentlig utan att späka mig. Kan lägga mig med ett gott "matsamvete". Det känns skönt! :)

Till bollen__

"Några tips på att inte falla dit på känsloätning?"

Jag vet hur det är med det där. Det tog ett tag för mig med att lyckas, några år innan jag kom på vad som funkade för mig. Kanske kan du använda några av mina tips eller bara tänka vidare och se vad du behöver.

När jag var ledsen åt jag godis och efteråt mådde jag sämre än innan. Men för mig handlade det om att distrahera mig själv. Frisk luft och en promenad mår jag bra av när jag är ledsen och jag bestämde att det var det jag skulle göra när jag blev ledsen. Jag stålsatte mig själv och det tog ett tag innan det blev naturlig med promenaderna, men efteråt mådde jag alltid bättre och var stolt över att jag inte ätit något godis. (Jag gick till stranden eller skogen där det inte gick att få tag på något, inga pengar med bara nyckel till lägenheten)

Efter promenaden tog jag alltid en frukt (hade alltid olika sorters frukt hemma, bättre äta 5 frukter än en godisbit!) och oftast mådde jag redan då så mycket bättre att jag inte behövde godiset.

Jag skrattade åt mig själv många gånger när jag gjorde detta :) Ibland kom jag bara innanför dörren och så ut igen. Promenaden var för kort och jag var fortfarande sugen:)

Hade aldrig heller några krav på själva promenaden ibland rask och lång, ibland långsam och kort. Ibland satt jag på stranden en halvtimme och gick inte men andades frisk luft!

efter ett tag kunde det räcka med frukten men ibland behövdes promenaden också.

Detta hjälpte mig! Något som distraherar och faktiskt får en att må bättre eftersom att man inte äter!

Lycka till!
Tack snälla du för tips!
Jag har provat att springa ibland och märkt att det fungerar bra, men ibland passar det sig ju inte riktigt. En promenad kan man ju dock alltid ta, så jag ska verkligen få in i huvudet att jag ska prova det nästa gång!! Man behöver ju som du säger inte ens gå för att motionera utan bara ta sig iväg för att distrahera sig själv!
Tack! :bow:

Vägde mig i morse och det var - tyvärr - som jag trodde. + 3kg sedan sist, dvs 90 kilo. :( Så mycket har jag inte vägt sedan jag var gravid med nummer 1 och det är snart 19 år sedan... Men denna första dag i mitt nya hälsosamma liv har jag varit ordentlig utan att späka mig. Kan lägga mig med ett gott "matsamvete". Det känns skönt! :)

Välkommen!
Då har vi ungefär lika mkt extra barlast:cry:
Själv landade jag igår på 81,5kg till 160cm BMI=FET
Har lyckats lägga på mig 4,5 pluskilon sedan i höstas:o
Det mesta bestående av choklad och kakor i vansinnig mängd...
Klarat 2 dagar utan choklad och kakor,så nu är det bara att bita ihop och kämpa vidare!
Jag hoppas snart byta förstasiffra till 7,känns betydligt bättre!

Välkommen!
Då har vi ungefär lika mkt extra barlast:cry:
Själv landade jag igår på 81,5kg till 160cm BMI=FET
Har lyckats lägga på mig 4,5 pluskilon sedan i höstas:o
Det mesta bestående av choklad och kakor i vansinnig mängd...
Klarat 2 dagar utan choklad och kakor,så nu är det bara att bita ihop och kämpa vidare!
Jag hoppas snart byta förstasiffra till 7,känns betydligt bättre!

Hejja oss! Då tar vi varandra i hand och tar oss ner mot bättre och trevligare siffror. Egentligen ska man väl inte väga sig varje dag men jag gjorde det ändå i morse och faktiskt så var det ett kilo mindre, så nu är iallafall min första siffra en 8:a igen. Fattar väl att det mest handlar om att jag inte åt sent igår och att jag varit på toa ordentligt men ändå, det KÄNNS bra! :)

länge sedan jag skrev här nu. Jag körde ju cambridge i två och en halv vecka, gick ner 13 kilo ungefär, sedan slutade jag, men höll inte matvanorna så bra, men har ändå lyckts gått ner sen dess. väger nu 15 kilo mindre, började på cam igen, men gav upp efter någon dag hade inte rätta motivationen, men har en massa påsar så ska försöka ta en vecka eller hur länge de räcker.

Senast ändrad:

Kl - bara 4 januari, men vågen visar några hekto ner iaf:) Det är inte så enkelt med mitt jobb, idag har jag bakat två apelsin- och chokladkakor och två mjuka kokos/chokladkakor. Blir god smet av sånt...

Haha ingenting. Men jag har ju nyss börjat, startade efter nyår. Men man vill ju gärna se resultat på engång:)

Hejja oss! Då tar vi varandra i hand och tar oss ner mot bättre och trevligare siffror. Egentligen ska man väl inte väga sig varje dag men jag gjorde det ändå i morse och faktiskt så var det ett kilo mindre, så nu är iallafall min första siffra en 8:a igen. Fattar väl att det mest handlar om att jag inte åt sent igår och att jag varit på toa ordentligt men ändå, det KÄNNS bra! :)

Härligt,då är du ju på rätt spår!
Jag ska försöka att inte väga mig på några dagar,men hittills har jag inte syndat på choklad och kakor!Sugen som attan ikväll,men det ska inte bli något!
Ska bli spännande att ställa sig på vågen!
Jag har nämligen börjat kissa mkt de här dagarna!
Förmodligen vätska som jag bundit,men den väger ju också!

Jag ska hänga på här också så fort jag mår bra igen,
har haft fyra lunginflamationer på knappt tre månader så
det är verkligen mjuuuktstart som gäller för min del,
är på tok otränad sen innan då jag vart sjukskriven
en längre tid pga en trasig nerv som fortfarande spökar,
men blivit mkt bättre, och skulle behöva tappa iaf
15-20 kg, om det går. :)

Tänkte försöka komma igång med promenader, eftersom vi skaffat hund,
lite hemmaträning blandat med ett träningskort jag fått av min darling,
där man kan både gymma, gympa o simma. Och så har vi tre hästar
som ska tas om hand och förhoppningsvis ridas, samt att de också behöver
tappa vikt.

Får se om jag vågar lägga in bild o mått senare om jag törs, får se.

Hoppas vi kan hjälpas åt att peppa varandra här,
jag är taggad, men jätteosäker på om jag kommer klara det eftersom jag
fått så dåligt självförtroende av att vara sjuk o krasslig i över 1,5 år.. :crazy:

Jag ska hänga på här också så fort jag mår bra igen,
har haft fyra lunginflamationer på knappt tre månader så
det är verkligen mjuuuktstart som gäller för min del,
är på tok otränad sen innan då jag vart sjukskriven
en längre tid pga en trasig nerv som fortfarande spökar,
men blivit mkt bättre, och skulle behöva tappa iaf
15-20 kg, om det går. :)

Tänkte försöka komma igång med promenader, eftersom vi skaffat hund,
lite hemmaträning blandat med ett träningskort jag fått av min darling,
där man kan både gymma, gympa o simma. Och så har vi tre hästar
som ska tas om hand och förhoppningsvis ridas, samt att de också behöver
tappa vikt.

Får se om jag vågar lägga in bild o mått senare om jag törs, får se.

Hoppas vi kan hjälpas åt att peppa varandra här,
jag är taggad, men jätteosäker på om jag kommer klara det eftersom jag
fått så dåligt självförtroende av att vara sjuk o krasslig i över 1,5 år.. :crazy:

Stackare,vad du har varit dålig.Hoppas att det har vänt nu!

Sitter lite i samma läge med en ryggskada jag fått på jobbet och i ärlighetens namn blir den inte bättre med mina 20 extrakilon,så nu är det ett måste att gå ner!

Du får ta ett litet steg i sänder,allt är bättre än inget!
Lycka till!

Ett litet steg taget mot ett aktivare liv!
Mailat på en crosstrainer och hoppas kunna hämta den i veckan!
Hoppas bli av med både lite kilon och buk med den!

Annars har dessa 4 dagar sedan nystarten gått bra!

Var sugen på att åka längdskidor idag,men jag kom dessvärre inte i skidbyxorna!
Det saknades 20cm i midjan i övrigt var den nästan stor,så då insåg jag ännu mer att buken måste bort....

Var en del år sedan jag använde den,men viktskillnaden är 7-8kg inte 20kg,men däremot i cm!

KL

Tråden är vid liv igen, nice!!

Jag gick ju ner till 64,6 kg såg då ut såhär:

100_7141.jpg

Jag ser inte ut så nu :( Har gått upp till 75,5 kg, jättekul på bara 3 månader.

Börjar på cambridge så fort som möjligt, men folk som träffar mig tycker inte det syns att jag gått upp så mycket, så antar att endel är muskler, men det tror inte jag på:grin: och jag lägger ju allt på överkroppen oxå:p

Jag hade ett BMI på 22.3 tror jag och var 84 cm i midjan, eller magen iaf, 93 på stussen och 32 cm i halsen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka