Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

VÄLKOMMEN!!

Vi är några få som håller oss kvar i tråden :)

Jag brukar också läsa här, men tycker det är mest påsar och kurer. Det passar inte mig, så jag har i stället förändrat med ganska små medel, och gått ner 10 kg på 10 månader. Det går inte fort, men det fungerar.

Det jag mest har ändrat är (naturligtvis) godis, kakor och snacks:crazy: Jag älskar chips, så det har varit lite med sorg. Jag är inte "godisabsolutist" men tidigare köpte jag alltid en stor påse smågodis och en påse chips eller jordnötter, eller båda:o när jag veckohandlade på fredagen. Det ser ju så trevligt ut att fylla skålen på vardagsrumsbordet...Det är slut med det okynnesätandet framför TV:n:cool:
Men i övrigt försöker jag bara att tänka på att ta mindre portioner, en macka till frukosten i stället för två, mer grönsaker på tallriken och såna där klassiska tips. Jag har minskat från 82 till 72 kg, och tänker väl mig att jag vill under 70 iaf. Jag är 168 lång. Men om den här livsstilen gör att jag går ner, ja då får jag väl göra det. Jag kommer nog aldrig att bli för smal iaf;)

Men ni är jätteduktiga som klarar att leva på soppor och drycker, en arbetskamrat till mig gick ner 16 kg med xtravaganza, och det är ju bra, men fy vad tråkigt det verkade!

Senast ändrad:

Har en jobbarkompis som håller på att gå ner nu med typ cambridge eller liknande, hon dricker nån dryck varje dag och det ser sååå tråkigt ut. Hon har gått ner 10kg nu hörde jag, och visst, det har gått mkt fortare än vad jag gått ner mina ca 16kg på, men jag har ju å andra sidan faktiskt ätit mat och mått ganska bra hela tiden, så egentligen är jag inte så avundsjuk.
Visst ibland så känner jag att faan, jag kanske skulle ha provat det där, det går ju mkt fortare..men sen fick jag dessutom höra att hon gått ner såhär tidigare, sen har det bara tagit ett litet tag så är hon uppe på mer än innan..
Jag har ju iaf fortsatt nedåt, om än långsamt. Vid fusk har det blivit nått plus, men så fort jag är back on track har jag ju fortsatt gå ner..känns rätt ok ändå!

knapp
jag var ju så glad för någon vecka sen, hade gått ner till 74 kg..sen blev det en helg med massa fusk( har märkt att jag tröstäter), gick upp 1,9 kg, sen ner hälften, sen vägde jag mig inte. Men i helgen var jag deppig och tröståt massa godis igen, så nu ligger jag (imorse) på 74,5kg, men har mens också.
Jag hoppas att jag kan komma tillrätta med känsloätningen, det är den som gör att jag faller dit. Jag är sällan sugen på godis ellre skräpmat när jag är glad, då går det jättebra att äta som jag gör. men så fort något händer så jag blir deppad, ledsen, gråter, då skriker hela kroppen efter en godispåse och jag KAN inte bromsa mig själv..sen mår jag ännu mer kasst när jag ser upp på vågen så det blir ju en ond spiral! :(
Några tips på att inte falla dit på känsloätning?

Det är det som är meningen!

Alla har vi olika metoder och vi delar med oss hur vi lyckas gå ner i vikt.

Så att det bara är pulver här är väl för att det är bara vi kvar:D

Att läsa hur andra lyckas, sporrar mig att kämpa vidare och alla tips man får och råd, ger mig väldigt mycket,,,därför tycker jag att alla som vill vara med oavsett metod är välkommen i tråden:laugh:

KL

Jag har tänkt väldigt mycket idag. Jag tog mig till gymmet och körde på i 1½ timme, efter åkte jag till mamma och ventilerade lite. Vi satt och diskuterade detta med ren kur. Jag tränar nu och känner att jag måste verkligen ha mat och träna på 500 kcl, det klingar ju inte rätt i mina öron.

Så jag har bestämt mig för att bryta och börja äta, äta lite mindre än det jag har gjort, kolla in vad som är bra att äta efter man har tränat osv.

Så jag kommer gå ner dessa 5 kg men långsamt den här gången. Min kropp orkar inte med mitt jojobantande. Har bantat i 5 år med olika metoder och känner att min kropp är förstörd och inte förbränner något längre.

Så nu testar vi normal kost i kombination med träning :laugh:

Dessutom köra lite mental träning som Willja, kan behöva slappna av och tänka om:D

Tack! Tycker det låter bra med mental träning och normal kost, fast mindre. Du ska ju kunna leva med detta ett antal år till;)

Men jag har full förståelse för att man vill ha en kickstart, men jag skulle inte klara att vara helt utan mat. Då hade jag inte varit en trevlig mamma och fru:devil: Min arbetskamrat är singel, har två katter, och av deras mat blir hon nog inte frestad...

Har denna tråden helt dött ut? Jag har slappat av rejält och har gått upp 9 av de 14 kg jag gick ner förra sommaren. . . Allt av ren lathet! Tittar på bilder från då och känner ångesten krypa sig på, på måndag då jävlar! :devil:

Nej tråden har bara lite julpaus ett tag ;)

/hallonsaft som försöker göra små ändringar i kosten men med bra resultat och helst inte så kännbara, går så där

Hakar på! :D
Gick ner 9-10 kg i somras men har gått upp dem igen, vill ner till 57 kg.
Längd: 175cm, vikt: 69,1 kg.

Då kör vi :D

Hänger på er efter helgerna igen.Har gissningsvis lagt på mig ett par kilon igen,men det har varit lite mkt nu och har legat sjuk,så det får bli ett nyårslöfte!

KL
här har ni en tjockis till. Vägde mig i torsdags på cambridge och låg då på 78!
Äter deras shakes men har ärligt talat skippat en shake redan igår och tog en näve nötter istället. Känner inte att jag orkar vara sådär jättefanatisk utan bara jag håller nere kalorierna så duger det bra för mig.
Jag har iaf hittat min favoritsmak, i princip den enda jag tkr är okej.
Jag blandar en halv banan och en halv choklad, det smakar nästan som sån glass som finns i de smakerna ;)
Himla mumsigt :D
Idag blir det nog iaf enbart shakes.

Nåt jag blev lite konfunderad över är att konsulenten sa att man MÅSTE dricka 3 shakes även när man inte kör ren kur. För annars stannar förbränningen, tkr det låter som att de enbart vill tjäna in de pengarna.
Eller vad är syftet? Då blir det ju bara en massa extra kalorier!

*kl*
Här är en till som måste tappa ett antal kg. Vågen pendlar mellan 73-75 kg. Är 174 lång, ska försöka gå ner till 62-65 kg iaf. Gjorde sådan fett & viktkoll för något år sedan när man vägde 69 kg och då hade jag 8 kg övervikt.. och tyvär har vågen gått åt fel håll.
Tänkte börja den dagen nya hästen kommer (någon dag i veckan, då han oxå är lite för tjocker XD) Mitt problem är att jag älskar godis :angel: Sen klarar jag inte dessa pulver dieter utan klöks bara jag känner luken utav dem :p Men efternyår ska det börja tränas på gym. Sedan blir det nog en hel del promenader med lillpållen när han kommer. Men hur jag ska göra med maten vet jag ännu inte >__<

då ska vi ner till samma ungefär, jag lyckas alltid stanna runt 75 kg. Gör mig vansinnig, har nån magisk gräns där :S

*kl*
nere på 67,1 kg nu. Ska egentligen inte väga mig mer än en gång i veckan, men kunde inte låta bli :D

Gårdagens mat såg ut så här:

Frukost kl 09:15: ett glas lätt vaniljyoghurt
Lunch kl 13:00: Två knäckebröd med keso (INGET SMÖR!) och en tomatskiva, jättegott:love: och ett kokt ägg till.
Middag 17:00: Kycklingfilé, massvis med sallad, ett ägg och en klick keso.

Sedan åt jag inte mer. Äter faktiskt inte alls mycket i vanliga fall, blir inte hungrig. Utan jag blir sugen på sötsaker på kvällen, och genom att stå emot dem så går jag ner i vikt. Hade jag inte ätit det varje kväll hade jag nog varit underviktig nu för jag äter så lite..

I veckan kommer även min mammas kille köra hit sin träningscykel så då kör jag 30x2 min/dag på den. Det tar som bara den på låren!:D

Inser att det kanske är dax att sluta blunda och våga kliva upp på vågen. Har blivit helt sanslöst stel och osmidig det sista året. Det påverkar ju såklart min ridnig. Jag har faktiskt inte ens ridit på bana sen i somras. Jag ORKAR inte helt enkelt :( Har aldrig någonsin varit såhär osmidig och svag innan.

Kolla bara vad sitsen har försämrats. Balansen är ÄNNU sämre på andra bilden och den har ju inte direkt blivit bättre tills nu :crazy: Hästen behöver dock inte kommenteras, hon går som hon gör av fler anledningar än klumpen på ryggen :p
Sommaren 2009
28155343.jpg

Sommaren 2010
31055781.jpg

Ush, jag måste verklihen försöka nu!

Här kommer en tjock julegris också rullandes tillbaka:devil:
Vågen landade på 81,5kg idag:o,så nu är det definitivt dags.
Nu får det vara slut på allt godisätandet.Nu SKA de bättre formerna fram!
Kläderna sitter inte snyggt längre och jag är klumpig.
Får bli liteee fusk bara över trettonhelgen eftersom vi är bortbjudna,men sedan är det hårdkör som gäller!
Hoppas vi blir fler som stöttar och peppar varandra!

Får man hänga på fast man inte varit med tidigare? Jag vågar inte ens tänka på vad vågen väger just nu men jag hoppas att det inte är över 90 kg iallafall. Är dock rädd för att det är på det viset eftersom den stod på 87 för någon månad sedan och jag har då iallafall inte gått ned något sedan dess... :angel: Snarare tvärt om känner jag.

90 kg är galet mycket till mina 165 cm... Jag väger mig i morgon bitti och återkommer med rapport. Planerar inga större pulversatsningar eller liknande, bara att helt enkelt försöka få kontroll på ätandet. Mitt nyårslöfte till mig själv är att må bättre 2011. Om det också omfattar en viktminskning blir jag glad. Det vore skönt med lite sällskap och stöd på vägen.

Får man hänga på fast man inte varit med tidigare? Jag vågar inte ens tänka på vad vågen väger just nu men jag hoppas att det inte är över 90 kg iallafall. Är dock rädd för att det är på det viset eftersom den stod på 87 för någon månad sedan och jag har då iallafall inte gått ned något sedan dess... :angel: Snarare tvärt om känner jag.

90 kg är galet mycket till mina 165 cm... Jag väger mig i morgon bitti och återkommer med rapport. Planerar inga större pulversatsningar eller liknande, bara att helt enkelt försöka få kontroll på ätandet. Mitt nyårslöfte till mig själv är att må bättre 2011. Om det också omfattar en viktminskning blir jag glad. Det vore skönt med lite sällskap och stöd på vägen.

Klart du ska vara med!
Det är väl bara bra att vi är fler som kan stötta varandra!
Nådde ju inte upp till 90-strecket denna gången,men var där förra hösten.
Jag är bara 160cm och har i princip alla extrakilon på magen:crazy:

Ska inte heller gå på pulver,det fixar inte jag,men strypt godis och kakintag gjorde stor skillnad förra gången!
Ska komma igång och simma igen också!

Japp, nu är det slut på denna sötebrödstiden:) Har gått upp, faktiskt bara 2.5 av de 10 jag har gått ner, men nu får man nog börja tänka igen. Jag SKA under den magiska 70-gränsen:mad:

Jag kör den gamla hederliga metoden med att äta mindre och nyttigare. Men ett glas vin ibland, lite cashewnötter blir det. Men hela föra året har det iaf gått sakta neråt. Men jag har inte så bråttom. Har jag gått upp på 20 år kan jag ju inte gå ner på ett halvår:)

Jag är gärna med igen. Gick ner en del i sommras och har hållt den vikten hyfsat bra. Pendlar runt 87-88 kg. Jag skulle vilja gå ner till under 80-strecket till att börja med. Men jag orkar inte köra hårdbantning alá 1200 kcal om dagen. Hungern tar så otroligt mycket på en. Jag har blivit inspirerad av en tjej på vikttråden på senior och ska försöka att göra små kostförändringar och gå ner i vikt långsiktigt istället. Jag hoppas att jag har disciplin till det, jag brukar vilja se snabba resultat;). Tanken är att gå ner 10 kg till min semester, vilket jag brukar ha i mitten av juli. Så ca 2 kg per månad/ 0,5 kg i veckan bör jag gå ner då för att klara det. Det kanske blir svårt då föresten, brukar vara lagom att äta 1200 kcal för att gå ner 0,5-1 kg i veckan. Nåja, jag provar så får vi se!

Heja på er!:bump:

Härligt att så många är till baka. Imorgon drar det igång för min del! Nu måste jag skärpa mig, är inte kul att ta fram kläder som man vet passade för 1 år sedan och nu sitter de som ålaskinn!

Härligt att så många är till baka. Imorgon drar det igång för min del! Nu måste jag skärpa mig, är inte kul att ta fram kläder som man vet passade för 1 år sedan och nu sitter de som ålaskinn!

Kan bara hålla med!
Inget skönt när det spänner fa i midjan och runt magen på mig.
Borde satsa på minst 20kg,men SKA i vart under 70kg denna gång:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka