Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Jättebra jobbat!!!!

Själv så sprack första dagen :/ var på dop och åt lite kycklingsallad, vilket är okej eftersom jag får lov att äta,,men sen smakade jag på lite tårta oxå,,helt onödigt:mad:

Så nu har jag varit ute och sprungit i 1 timme + 100 situps och armhävningar,,,så jag hoppas mitt snesteg sprang av sig under turen:)

Men på måndag bär det in i gymlokalen för träning och simmning:D

inte dör du av lite tårta;)

konsulten frågade igår om jag skulle börja på kombinerad kur, men fortsätter nog som vanligt, dock igår så åt jag faktiskt mat! åt en liten köttbit, lite gurka, tomat och sallad. Blev bara en påse pulver igår, förgående två dagar har jag bara fått i mig två påsar per dag, är inge hungrig..

när jag vägde mig hade inte musklerna försvunnit något, utan jag hade gått ner 3.5kg i rent fett, fettmassan hade sjunkit tre procent och bmi-et nästan två siffror.

förrsökte också göra situps härom dagen men jag kan verkligen inte, var tvungen att stoppa in fötterna under soffkanten, då gick det.

Nej, jag vet att man inte dör av lite tårta;) men ångesten sätter sig direkt och jag får panik:(

Har varit ute och sprungit nu på morgonen men ställde mig på vågen innan och väger samma, inte gått upp något, som tur är:bow:

Jag är ganska hård mot mig själv och tillåter inte mig själv att äta eftersom jag känner att jag måste gå eller springa bort det:crazy: Så jag kämpar på och känner mig faktiskt piggare och starkare än någonsin:laugh:

Vad bra att du har förlorat 3,5 kg i fett!!!:banana:

Jag skall ta kort på mig själv oxå, har några före men ej efter,,skall kika efter;)

idag har jag kört ren kur i två veckor, idag harj ag ätit 1.5 påsar och nu på kvällen åt jag en liten bit torsk sallad och morötter.

Kan man äta mat någon dag ibland när man blir sugen och sen köra tre påsar som vanligt, eller måste man börja med kombinerad kur?

Bryter du renkur så tar det 3 dagar innan kroppen börjar förbränna fettet igen, den tar utav depåerna som du fyllt på med mat. Men gå på kombinerad kur om du vill äta. Då är det 2 påsar och 1 måltid.

Än en gång sprider du helt felaktiga uppgifter. Varför skulle kroppen sluta förbränna fett när man börjar äta vanlig mat? Det finns inget magiskt i cambridgekuren, det är en helt vanlig lågkaloridiet som lika gärna kan ersättas med samma mängd kalorier från annan källa och samma resultat.

Du kan äta vanlig mat när du vill, den enda skillnaden kommer vara att du troligtvis kommer att få i dig något fler kalorier än om du gått "ren kur". Det kommer inte att förändra resultaten annat än att kaloribalansen blir något annorlunda just den dagen.

Det har jag inget emot, du får göra precis som du vill. Jag upplyser bara om att det är felaktigt att tro att fettförbränningen skulle stanna av eller minska bara för att man skulle äta vanlig mat istället för pulver. Fråga gärna din "konsult" hur det går till när fettförbränningen stannar av om du skulle äta vanlig mat.

ja är du så lång ska du absolut inte gå för lågt, fult om man är som en sticka. Ocg egentligen spelar det ingen roll hur mycket man väger, det står ju inte i pannan på en, huvudsaken man är nöjd.

kanon att du gått ner så mycket ju!!!

jag ska väga mig idag, är lite nervig, känns inte som det hänt så mycket på vågen just, men jag har motionerat mycket och muskler väger ju mer =)

Precis så tänker jag också, det är ju ändå min kropp, jag ska trivas med hur jag ser ut, inte vilket nummer som står på vågen :p

Läste att du gått ner 3,5 kg fett, grymt ju!! :banana:

Det har jag inget emot, du får göra precis som du vill. Jag upplyser bara om att det är felaktigt att tro att fettförbränningen skulle stanna av eller minska bara för att man skulle äta vanlig mat istället för pulver. Fråga gärna din "konsult" hur det går till när fettförbränningen stannar av om du skulle äta vanlig mat.

Från vad jag förstått av min konsult så är det helt enkelt så att ifall du äter kolhydrater så använder sig ju kroppen av dem som energi. Har du inga kolhydrater att ta av, använder sig kroppen istället av ditt fettlager. Därför borde fettförbränningen stanna upp när det finns annan energi att ta av istället för fett.

Halloj vänner!

Vet inte riktigt om jag kanske passar in i denna tråden, vad kriterierna är för att få lite sponsring här. För visst är det så att oavsett varför var & en tränar och vill gå ner i vikt, behöver vi alla få i alla fall en liten bekräftelse efter att man lyckats. Så tja, jag tänkte att jag ansluter mig till tråden och berättar lite om mig och varför just jag vill gå ner i vikt.

För två år sedan var jag smal, eller egentligen väldigt smal. Fast jag har aldrig bantat för det har alltid räckt att jag varit aktiv (då jag oftast håller full rulle dygnet runt). Jag åt normalt och äter fortfarande normalt. Jag har kunnat välja att äta onyttigt om jag rör mig i förhållande till detta. Det är inte den smala kroppen jag hade, utan den psykiska & fysiska hälsan jag hade så - jag mådde ju kanon. Sen träffade jag nuvarande sambo, blev hästlös och gick säkert upp 20kg. För att ni skall få en uppfattning vägde jag då 80kg / 175cm lång. Jag fick panikångerst av anledning att jag inte rörde på mig, mådde skit & var helt enkelt deprimerad.

MEN nu har jag tagit igen mig lite, eller försöker i alla fall. Jag vill må bra, jag vill orka & jag vill mest av allt känna styrkan så mitt självförtroende kan återfinna sig. Jag är trött på att känna mig chanslös gentemot allt & alla, vilket kanske mest är psykiskt, för jag vet ju egentligen så väl att så är inte fallet. Jag är oslagbar, haha!

Nu behöver jag lite stöd. Vågen stod på 70kg (i dagens läge 73 -+ något kg), jag skall ner till 60-63kg och behlver verkligen stöd. Jag kan ju omöjligt vara ensam? Jag lider inte av att jag är fet, utan snarare av att allt jag gör i vardagen kräver en trimmad kropp. Jag orkar ju ingenting längre. Jag känner mig osexig, inte tillräcklig gentemot min sambo osv. Självfallet är jag medveten om att huvudet behöver lika mycket träning som kroppen, annars blir kraven inte rimliga.

Så tja, jag vill ta del av eran kamp också. Det är roligt att veta att alla försöker nå sina mål, man kan skryta om hur duktig man varit och läsa om andras syndiga tårtbitar. Haha, you name it. Hälsa mig välkommen :)

Fråga då konsulten hur dom förklarar fettförlusten med tanke på att deras pulver och soppor innehåller 39% kolhydrater.

Det handlar om kaloribalans. Om du dricker olja eller äter vetemjöl kommer inte att göra någon avgörande skillnad när det handlar om viktminskning.

*KL*

bestämde mig i söndags för att köra på kombinerad kur, åt två påsar och ett mål mat, lika i måndags, men då jag har så många påsar kvar så bestämde jag mig för att gå in på ren kur igen, då tar påsarna slut sista oktober, får se på lördag om jag gått ner lite pga att jag ätit, men jag har som idag ätit några broccoli, kör inte stenhårt på det där nu, utan tror som ovanstående att det inte har så jättestor betydelse, och jag rör ju mycket på mig.

Skulle ta en genväg till stallet igår, vanligtvis går jag dit på 1.45 min, igår kom jag fram efter 3 h, varav två timmar var terräng på någon skoterled, ångrar att jag inte tog stegräknaren då...

går minst en mil om dagen ungefär, så tror det jämnar ut sig.

Hurtig och duktig du är! :banana::bow:

Jag har haft sjukt mycket plugg den senaste veckan så tyvärr har jag inte kunnat röra mig lika mycket som jag brukar, men går ju alltid fram och tillbaka till skolan med min väska på 4-5 kg.... Och vandrar runt bland skolorna där vi har lektioner i olika skolhus (som ligger 100-400 m mellan varandra :p)

Så lite motion blir det (skulle gissa på 3-4 km varje dag) men brukar varje kväll ta en promenad på 8 km. Men jag går fortfarande ner! :banana:

VÄLKOMMEN!!!

Till vår lilla grupp som är kvar:D

Jag går ju inte ner i vikt direkt men kämpar för att hålla den, så jag hänger kvar ändå;)

Jag har gått på ren kur i 7 veckor på cambridge, vilket har gett goda resultat. Man får hitta sitt sätt och gå ner i vikt, det som passar en bäst och det man klarar av, vi skall mot samma mål = ner i vikt:laugh:

KL

Nu kommer bilder på hur jag såg och ser ut;)

Här är en bild från oktober -09, som jag tog på The Studio, vägde då 87 kg

DSC_6565.jpg

Här är bilder från augusti -10,,där jag väger 78 kg

fuli.jpg

(Ursäkta, det var fest här, därför konstig bild:o)

fu.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka