Sv: Ny viktutmaning
Halloj vänner!
Vet inte riktigt om jag kanske passar in i denna tråden, vad kriterierna är för att få lite sponsring här. För visst är det så att oavsett varför var & en tränar och vill gå ner i vikt, behöver vi alla få i alla fall en liten bekräftelse efter att man lyckats. Så tja, jag tänkte att jag ansluter mig till tråden och berättar lite om mig och varför just jag vill gå ner i vikt.
För två år sedan var jag smal, eller egentligen väldigt smal. Fast jag har aldrig bantat för det har alltid räckt att jag varit aktiv (då jag oftast håller full rulle dygnet runt). Jag åt normalt och äter fortfarande normalt. Jag har kunnat välja att äta onyttigt om jag rör mig i förhållande till detta. Det är inte den smala kroppen jag hade, utan den psykiska & fysiska hälsan jag hade så - jag mådde ju kanon. Sen träffade jag nuvarande sambo, blev hästlös och gick säkert upp 20kg. För att ni skall få en uppfattning vägde jag då 80kg / 175cm lång. Jag fick panikångerst av anledning att jag inte rörde på mig, mådde skit & var helt enkelt deprimerad.
MEN nu har jag tagit igen mig lite, eller försöker i alla fall. Jag vill må bra, jag vill orka & jag vill mest av allt känna styrkan så mitt självförtroende kan återfinna sig. Jag är trött på att känna mig chanslös gentemot allt & alla, vilket kanske mest är psykiskt, för jag vet ju egentligen så väl att så är inte fallet. Jag är oslagbar, haha!
Nu behöver jag lite stöd. Vågen stod på 70kg (i dagens läge 73 -+ något kg), jag skall ner till 60-63kg och behlver verkligen stöd. Jag kan ju omöjligt vara ensam? Jag lider inte av att jag är fet, utan snarare av att allt jag gör i vardagen kräver en trimmad kropp. Jag orkar ju ingenting längre. Jag känner mig osexig, inte tillräcklig gentemot min sambo osv. Självfallet är jag medveten om att huvudet behöver lika mycket träning som kroppen, annars blir kraven inte rimliga.
Så tja, jag vill ta del av eran kamp också. Det är roligt att veta att alla försöker nå sina mål, man kan skryta om hur duktig man varit och läsa om andras syndiga tårtbitar. Haha, you name it. Hälsa mig välkommen