Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

du åt väl vanlig mat också? Läste att du vill hålla din viktminskning hemlig för dina kompisar, men jag personligen skulle inte välja att äta mat samtidigt, jag har svårt att tro att det funkar då, för maten får ju varje dag mat som den ska bearbeta bort istället för att förbränna gammalt fett,

fast bara vad jag tror.

Nej, ge INTE UPP!!!!!

Det går upp och ner olika dagar, vissa dagar är lätta och vissa jobbiga!!

Äter du 2 eller 3 påsar om dagen?

Om du äter 2 påsar och 1 måltid, så håller du dig under 500 kcl,,beroende på vad du äter då.

Blir det 3 påsar + 1 måltid så kan du känna hunger lättare.

Men ät 1 knytnäve m sallad och 1 kycklingfile, eller laxfilé på 100 gram om dagen,,kött går ju givetvis bra oxå.

Men fortsätt kämpa, kämpa, kämpa!!!!:bump:

Jag äter 2 påsar och ganska minimalt med mat... :p

Hade en liten "down" dag, har galet mycket i skolan och sjuuuka koncentrationssvårigheter just nu så det funkade inte alls liksom.

Har plågat mig i 10 dagar nu och nä, jag ska banne mig inte ge upp :D :bump:

Tack för peppen!

Var hos min konsult idag, och visst funkar det att äta vanlig mat också visade det sig :D -4,5 på 10 dagar, och då vägde jag mig hos henne mitt på blanka eftermiddagen, lite kissenödig och nyäten, på morgonen på min egna våg var det -5 :bump:

Äter ju inga kolhydrater ALLS. Utan lever på lax, ägg, tonfisk, lök och broccoli. Och påsarna och vatten såklart :D

Försöker hålla måltiderna så små som möjligt också.

Och nu börjar folk i min omgivning se skillnad, så jag antar att jag är hemmablind :p

Fan vad bra jassica!!!!!:banana::banana:

Bara att fortsätta kämpa!!:D

KL

Har idag ställt mig på vågen och den visar: 65 kg!!

Jag är överlycklig så jag nästan grinar:cry::laugh: men bara lycko tårar!! Jag är äntligen i mål, ÄNTLIGEN!!! Har gått 6½ vecka nu, imorgon är det möte med min konsulent,,,,så imorgon blir det att prata mat i 1 timme, jag längtar!

Dessutom är ett gymkort införskaffat. Får gratis på jobbet, så nu blir det gruppträning, gym och simmning, kan knappt vänta:banana::banana:

ÄNTLIGEN, grattis!!!!!

hur länge har du hållt på och hur mycket har du gått ner sammanlagt?

vägde mig på en väg igår, den visa -2.5 sen i lördags, så -6.5kg på nio dagar, men väntar tills på lördag att hurra för då väger jag mig hos konsulten igen.

nästa söndag tar mina påsar slut, känns lite sorligt, hoppas på att få ihop pengar så jag kan köra iaf en vecka till.

Jag har gått 6½ vecka nu och gått ner -13 kg :laugh:

Vore ju bra om du kunde få köpt påsar för det behöver du till upptrappningen sen :)

Fan vad bra!!!

Skall lägga ut kort på mig oxå,,jag har gamla kort men måste ta nya oxå, skall ordna detta :laugh:

23 SEPTEMBER UPPDATERING:

Vikt: 68,4 kg!!!- totalt 10,3 kg

Hals: 32,5 cm- 1,5 cm
Midja: 94 cm- 6 cm
Stuss/höft: 96 cm- 2 cm

Jag kommer köra 2 veckor till för att nå mitt mål med 65 kg:banana::banana:

Har varit på möte idag och jag är den lyckligaste tjejen i världen!!!!

Från och med idag har jag slutat bantat, nu är det ett avslutat kapitel för mig:banana:

Mina mått från början till nu:

Start vikt: 78,5 kg NU: 64,6 kg

Start midja: 105 cm NU: 86 cm

Start stuss: 103 cm NU: 93 cm

Start hals: 34 cm NU: 32 cm

Start BMI: 27,64 NU: 22,68

Nu skall jag börja upptrappning,,,jag är så GLAD!!:banana::banana::banana:

du har all rätt att vara lycklig =) jättebra jobbat, imorgon ska jag väga mig, längtar!! Ska köpa en veckas kur till, då har jag till den sista oktober, och har då hållit på i fyra veckor.

Soffipropp, hur går det för dig?

Upptrappningen fungerar såhär:

Första veckan så äter man fortsatt 3 påsar som vanligt men lägger till 100 gr protein och lite sallad. Men första dagen när man skall äta så hoppar man salladen och kör bara proteinet. Man utökar salladsbiten för var dag som går, men proteinet får bara vara 100 gr hela vägen.

Andra veckan så äter man 1 påse och 2 st tallriksmodeller,,,jag kommer lägga till ett mellanmål för jag vill äta lite oftare.

Tredje veckan tar du 1 påse varannan dag, dom dagar du inte tar påse äter man frukost som vanligt (eller om du har bytat ut en tallriksmodell, välj själv)

Fjärde veckan tar man bara 2 påsar på den veckan och på femte så skall du äta vanligt :)

Motionen skall ökas på, vardagsmotion + annan motion minst 2 ggr a 30 min i veckan.

Jag är idag inne på min andra veckan och har gått från 92 kg till 85 kg, känns faktiskt riktigt bra :D

Mitt första delmål är 80 kg, sen vill jag ner till 72-75 kg beroende på vad jag känner mig bekväm i.

Till min längd (178 cm) och en del muskler på det känner jag att det däromkring får faan räcka, även om jag grämer mig lite över att siffran 75 känns hög.

Men jag kör på ett par veckor till :bump::bump:

ja är du så lång ska du absolut inte gå för lågt, fult om man är som en sticka. Ocg egentligen spelar det ingen roll hur mycket man väger, det står ju inte i pannan på en, huvudsaken man är nöjd.

kanon att du gått ner så mycket ju!!!

jag ska väga mig idag, är lite nervig, känns inte som det hänt så mycket på vågen just, men jag har motionerat mycket och muskler väger ju mer =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka