Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

jag har testat, jordgubb, kakao, kakao-mint, vanilj och banan och jag gillade allihopa =)

Kanske bara är jag som är lite kinkig då haha :D Jag tål verkligen inte kakaon och jordgubben.

Gillar bäst gröten,,den är såå god!!

Annars så gillar jag kakao mint, vanilj och banan:laugh:

Jordgubben är svår att skaka så klumparna försvinner.

Hur gör man med gröten? Är det också bara skakskak i shakern eller är den varm?

Då har vi samma smak, jag föredrar de också :D

Förresten Favina, hur mycket åt du "vanlig mat" när du inte gick på ren kur?

Är jättenojig om jag äter för mycket så idag blev det 4 broccolibitar, en fjärdedels laxbit (originalbiten typ står som en sån där fjärilsfilé - vanlig potionsstorleksbit alltså - eller vaddet kallas :p) och lite senare 1 ägg. Och 2 påsar då :)

Med gröten så kokar jag upp 1½ dl vatten, sedan vispar jag ner gröten, man skall inte låta den koka men jag gör det lite iaf. Sedan så häller jag på lite kanel,,det är jättegott!!:d

Jag har aldrig gått på kombinerad kur,,har bara kört på ren kur. Men när jag trappade upp så åt jag 100 gram protein, kött, fisk, fågel och en knytnäve med grönsaker :)

idag går jag in på fjärde dagen, allt går förvånansvärt lätt, inge hungrig och inget sugen på vanlig mat. Åt nyss frukosten, vaniljen, skakade med isbitar så den blev riktigt kall,s makade nästam som vaniljshaken på mc´donalds.

Längtar tills på söndag när jag ska väga mig, hoppas det hänt något.

gick till stallet nu på kvällen, 1.1 mil är det, höll ett bra tempo och var framme efter 1.5 timmar, men då fick vi gå lite sakta ett tag för ena hunden försvann.

Vad bra!!:bow:

Själv tog jag en powerwalk med hundarna, bara 30 min för katten skulle ju givetvis gå med :mad:

Jassica: Vad är dina mål??

jag skulle vilja gå ner 15kg, men jag ser nu efter fyra dagar att jag redan är smalare om mage och ben, så jag tror att femton kilo kanske blir för mycket. Vet inte annars vad jag har för mål, mindre mage iaf.

ligger runt 400 flrbrukade kalorier per dag, och via påsarna får jag i mig 420 tror jag det var.

en kompis har kört på cam, och skrev till henne nu att när jag rör på mig bygger jag ju muskler = inte så mycket minus på vågen kanske. Då skrev hon att man inte ska motionera just första veckan för då står man still, ,men det verkar ju skitkonstigt, inte skulle väl vikten stå still bara för man rör på sig.

Smsa min konuslt och fråga, och hon skrev att promenader är bra för det håller igång tarmarna, och attj ag förmodligen går ner massa i vikt oavsett om jag rör mig eller inte.

tycker ju det bör gå fortare när man rör sig?

Första gången jag gick så motionerade jag ganska mycket, kunde bli 2 powerwalks på 1 dag osv.

Nu andra gången så har jag inte rört mig ngt större, kanske 4 powerwalks, ridit hästen som vanligt, städat och grejat osv. Tycker att jag har gått ner fortare denna gång än första.

Så jag vet inte om motionen har ngn betydelse men jag känner att jag orkar mera nu än första gången:)

vägde mig nu, och har sen i söndags gått ner endast ett kg, blev ledsen och sur för att det inte var bättre, konulenten ringde upp, och tyckte det var jättekonstigt och att hon inte varit med om detta tidigare. Jag hade mens söndag- onsdag, och det kan visst ha betydelse, men ändå, 1kg är ingenting och det hadej ag säkert gått ner utan cambridge, och man skiftar ju ofta nåt kilo upp och ner hela tiden.

Hon trodde inte promenaderna gjorde så vikten stannade, och hon visste inte alls vad det kunde vara. Jag har druckit kranvatten, lite bubbelvatten och ätit några minttabletter jag köpte hos dom. Jättebesviken, då jag inte har arbete eller inkomst och fått ihop dessa pengar, har så jag kan köra två veckor till. På lördag ska jag väga mig hos dem, de har någon våg som väger muskler fett vatten osv.

Samtidigt har jag tappat 4 cm på vardera lår, och 8cm på magen (mäter mig över naveln där jag är tjockast ) Det var väldigt bra sa hon.

Jag vet inte, jag vill gärna fortsätta, men kastar jag pengarna i sjön?

Vad konstigt?

Själv så säger min konsulent att om man tappar 1 kg så brukar det vara 1 cm i midjan. Tycker det vr konstigt att du inte tappat mer,,hoppas det blir bättre på lördag.

Jag har inte slängt pengarna i sjön iaf,,är helnöjd,,har gått ner 12 kg på 5½ vecka:laugh:

konsulten skicka sms att hon inte skulle jobba på lördag och inte heller ställa in vågen så blir inegn vägning då, synd.. Hon skulle höra av sig så fort det blev av, men vet inet när, och krångligt då jag bor en bit utanför stan och måste åka buss och byta buss och fans moster.

Ja, jag bewgriper inte alls varför jag inte gått ner mer, när jag minskat så i cm, kanske att jag bygger muskler väldigt lätt. En del säger att man inte ska motionera så mycket, men det vet väl alla att motion är bra för viktminskning, skulle ju vara väldigt konstigt om någon sa : Nää, jag kan inte motionera då går inte jag ner i vikt..

Hon skrev även att jag kunde ha svårt att hamna i ketos, men jag vet inte. Jag hoppas bara att mensen gjort att jag stått still, hade jag fått information om att vikten står still när man har mensen hade jag inte ens börjat förs den var över, känns som jag hållt på i onödan i några dagar.. Ska iaf in på lördag och handla för två veckor till, kommer inte mäta eller väga mig här hemma förs kuren är slut!

Visst kan det vara så att man inte går ner i vikt om man tränar mycket, men det är ju bra! Muskler väger mer än fett och ju mer muskler man han desto högre grundförbränning har man.

Vikten är ju inte det enda man ska kika på. Det var som min coach sa om min viktfokusering: "Om du måste amputera ett ben så kommer du säkert nå din målvikt. kommer du vara nöjd då?"... Hmmm... näe. Jag har istället valt ut ett par av mina gamla jeans som jag har som "målvikt".

Jag är grymt skeptisk till att vad dieter och pulver heter efter att ha provat det mesta i 15 års tid.

Denna gången går det lååångsamt. Jag bör gå ner ca 8 kg i fettvikt (Mäter med BIA-mätning) tills 12/12 som jag satt som målvikt. Då har jag gått ner 0,4 kg i veckan. Hittills har jag gått ner lite snabbare än det och jag har inte ändrat mer än att jag äter något mindre portioner, väljer mer av det som jag vet är nyttigt och mindre av det som är onyttigt. ÄNTLIGEN säger jag, så har jag hittat ett sätt som passar i min vardag och som jag kommer kunna fortsätta med resten av livet.

När jag körde GI-metoden gick jag ner 3-4 kg första veckan och när jag hamnade i ketos. Men det är ju till största delen vätska man tappar. Det är ju inte fettet som egentligen är det jag vill bli av med. Fördelen med GI, till skillnad från nutrillett och viktväktarna som jag har testat är att jag behöll mina muskler.

Bantar man så "hårt" att man tappar muskelmassa så minskar man ju bara sin grundförbränning och gör det ännu svårare att hålla vikten när man väl nått sin målvikt.

Jag har lagt ut galet mycket pengar på viktminskningshjälper och tillskott. Denna gången har jag lyssnat på en skiva som kostar typ 150 kr. That's it.

(Jag går även hos en coach, men det är mer generellt och viktminskningen hade jag nog lyckats med ändå)

ja, och sitter jag bara på arslet hela dagarna, tappar jag säkert vikt tack vare cambridge, men då kan ju kroppen bli lite hängig och sladdrig, då underhållerj ag hellre kroppen och bygger muskler under tiden och får en fastare kropp.

Med gröten så kokar jag upp 1½ dl vatten, sedan vispar jag ner gröten, man skall inte låta den koka men jag gör det lite iaf. Sedan så häller jag på lite kanel,,det är jättegott!!:d

Jag har aldrig gått på kombinerad kur,,har bara kört på ren kur. Men när jag trappade upp så åt jag 100 gram protein, kött, fisk, fågel och en knytnäve med grönsaker :)

Åh, då kanske man ska prova gröten? Låter faktiskt gott :D

Jag har varit helt sjukt trött och orkeslös sedan jag började så jag har funderat ifall jag kanske kunde äta lite mer mat... Äter en kycklingfile på 2 dagar (uppdelat i 4 mål) med antingen 4 broccolisar till eller 1 stekt lök, eftersom jag verkligen verkligen vill se resultat.

Men idag mår jag så kass att jag är nära att ge upp.

Vad märkligt! Mensen gör ju lätt att man går upp några kilon (i vatten) så det kan inte ha varit så då att du tappat från din vikt samtidigt som du gått upp i mensvikt? :)

Att du gått ner cm visar ju tydligt att du blir smalare iallafall :)

Jag har gått ner 2,5 kg sen förra fredagen, men jag pinar verkligen mig själv. Usch usch. Ska träffa min konsult på måndag för vägning och nya pulverpåsar, så får vi se vad hon säger. Känns inte som jag tappar några cm :(

Men du kanske inte skall "över träna". Gå en powerwalk på 60 min om dagen,,,testa 1 vecka till!! Ge inte upp!!!

Det är jobbigt jag vet det, det tar tid,,men ge inte upp!!!:bump:

Kan du inte höra med ngn annan konsulent?? För den du har nu verkar ju oseriös:grin: Bokar tid och sedan skall hon inte jobba iaf.

Min konsulent är jättebra!! Han tar gärna emot telefonsamtal och pratar och ger information.:bow:

Kan skicka hemsidan på PM om du vill? :laugh:

Nej, ge INTE UPP!!!!!

Det går upp och ner olika dagar, vissa dagar är lätta och vissa jobbiga!!

Äter du 2 eller 3 påsar om dagen?

Om du äter 2 påsar och 1 måltid, så håller du dig under 500 kcl,,beroende på vad du äter då.

Blir det 3 påsar + 1 måltid så kan du känna hunger lättare.

Men ät 1 knytnäve m sallad och 1 kycklingfile, eller laxfilé på 100 gram om dagen,,kött går ju givetvis bra oxå.

Men fortsätt kämpa, kämpa, kämpa!!!!:bump:

var hos konsulten idag, hon jobbade och hade kopplat in vågen, hon var jättetrevlig och svarade på alla frågor osv, så känns skönt. Tror vi är i ungefär samma ålder, det känns bra.

Var där och vägde mig vid tio imorse, en sån här våg där man lära vara barfota för den mäter vågorna i kroppen eller vad det var. Ställde mig utan större förväntningar, men jag hade gått ner 4.5kg!!:banana: och då är inte första veckan slut ens =)

Köpte för två veckor, men ska dit på lördag igen och väga mig. den mätte även fettmassan, och hade nog klarat mig utan att veta det resultatet, haha.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka