Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

nu är jag hemma från stallet, det var lite halvjobbigt att cykla faktiskt! Men efter ett tag kommer det nog gå lättare.

KL

Liten uppdatering:

Har gått på cambridge nu i 3½ vecka,,,det går bra men just nu är jag sjuk och då märks det att jag inte orkar lika mycket. Man blir ju svag när man är sjuk men nu känner jag mig ännu svagare.

Men jag kämpar på vidare, har 1½ vecka kvar, sedan skall jag börja äta igen. Har gått ner 8 kg hittils iaf :)

jag är också sugen på cambridge, dock hittar jag ingen återfärsäljare i gävle (??) och att beställa verkar krångligt då jag inte vet vad man ska äta osv. funderar då på nutrilett quick start, kan det vara något?

har precis kommit in från elljusspåret, gick två lyktstolpar och joggade fyra, och jävlar vad det var jobbigt, blev en halvmil, men kändes som tio mil.

tycker det är dåligt med uppdateringar, vart är alla, och vart är porfyr?

Jag hoppar in igen:-) Är halvvägs till målet nu. Jag är helt förundrad över vad mental träning kan göra! Jag har ju knappt ändrat något och ändå gått ner fyra kilo. Sååå skönt! Nu är det bara en liiiten bit kvar och sedan blir det ett par Pikeur-ridbyxor!

Låter himla intressant med det där med mental träning! Själv har jag köpt en bok i ämnet (som jag bara har börjat i) - men en äkta coach är förstås några snäpp bättre...

Här går det åtminstone åt rätt håll just nu. Tror jag. Vägde in mig på 76.4 häromdagen, i morse var det 76.6 - men det är väl normala variationer. Jag är bara överlycklig ju längre bort från 80 som jag kommer...!
Tror att det gjorde skillnad att det blev en massa fysiskt arbete i helgen (även om jag råkade dra min ena handled ur led - så det blir väl lite sparsammare med sånt framöver. Tur bara att jag fortfarande klarar av att mocka...). Så jag ska försöka ta mig iväg till gymet i stan igen! (Har årskort sen i mars, spaaaaarsamt utnyttjat...!)

Coachen gör såklart en hel del, men störst skillnad gör det med Lars-Eric Uneståhls CD "Idealvikt" som jag lyssnar på 3 ggr per vecka. Det handlar mycket om att veta vart man är i nuläget och att sätta tydliga mål så man vet vart man ska. Det kan låta lite flummigt, men för mig fungerar det utmärkt:-) Det kan jag helt klart rekommendera!

Nutrilett tycker jag är vidrigt, gillar inte smaken övh *blä*

Cambridge kan du bara köpa hos en återförsäljare, när du är där för möte, man kan inte beställa på nätet längre, tyvärr. Men cambridge är lätt att följa, 3 påsar om dagen och 3 liter vatten, du får i dig alla vitaminer och ämnen och äter under 500 kcl, men det kan vara tufft och jobbigt med. Första gången så var jag trött men visste vad jag gav mig in på,,,nu andra gången har det varit mycket lättare. Det är väl mera nu mot slutet som man känner att man vill börja äta igen;)

jag är också sugen på cambridge, dock hittar jag ingen återfärsäljare i gävle

Hittade detta åt dig - du kan ju ringa henne!

Orter:
Gävle

Namn:
Carin Johansson

Telefon:
026-685051
076-0487539

Varmt välkommen till : Södra Kungsgatan 13
Må - Fre 10-18
Lördag 10-14

Det låter intressant! Såg att den bara kostade 117 kr på Alibris, så det var ju överkomligt. Men jag ska nog börja med att läsa den bok jag redan köpt ;-).

Dessutom känns det som om jag har väldigt många "målområden" just nu, inte minst min nya häst - som bockade av mig igår. En kompis var här idag och körde en "join-up" med stoet, som var väldigt arrogant i början. Det tog tid innan hon tog kontakt med min kompis. Spännande att få stå bredvid och bara titta (f.ö. är jag så stel och mörbultad att det tar några dagar innan jag själv ger mig på samma övning - men nu blir det NH för hela slanten i flera månader innan jag sätter mig i sadeln på den damen igen...!).

Fick en uppsättning "läckra" blåmärken bak på skinkan (där jag landade) och längs insidan av låret (efter hornet på westernsadeln). Tog ett foto med mobilen på den regnbågsfärgade lårkakan - men hur kul var det när man har lite lagom överviktiga lår...

KL

Hoppar in i tråden!

Började med hälsovakten i förrgår. Räkna kalorier is the shit! I alla fall för mig och särskilt när datorn gör det åt en! :D

Väger just 64,5 och har målvikt 57.

Har gett mig en rövspark och tagit mig ut i spåret, sprang 5 km i lördags, gick ca en mil igår och sprang 5 km idag.

Vore väl f-n om inte detta ska ge resultat.

tack =)

Jag är grymt taggad, vill köra på fyra veckor, och hoppas att jag kan det, får hoppas jag inkasserar mycket pengar på födelsedagsfirandet på lördag :D

Har så jag kan köra två veckor, 525kr per vecka kostar det här i gävle.

Men visst har väl du kört på det där en längre tid förut, eller?

Hur mycket har du gått ner? Du kan pm:a om du inte vill ta det i tråden.

Nej, det är ingen fara :D

I januari 2010 så vägde jag 87 kg,,jag åt då hungerdämpande + fettförbränningstabletter.

I mitten på april hade jag gått mer 7 kg,,,,tyckte det var trögt och började på cambridge.

Höll på i 5 ½ vecka,,mer klarade jag inte av,,,när jag vägde in mig så vägde jag 80,6 kg och efter 5 veckor så gick jag ner till 70,7 kg och sedan ytterligare 3 kg. Så jag gick ner 12 kg i maj.

Gick upp 8,5 kg nu i sommar,,började igen nu i augusti och har gått ner dom 8,5 kg,,men skall faktiskt in på möte imorgon igen så då får vi se vad jag väger. Målet är 65 kg,,tror inte jag är där nu men jag orkar inte fortsätta mer just nu,,,vi får se imorgon vad jag bestämmer mig för:)

Här är mina mått och jäklar vad det har gått fort:eek:

Maj:

Vikt: 70,7 kg

Hals: 33,5 cm
Midja: 90 cm
Stuss/höft: 100 cm

Augusti:

Vikt: 78,5 kg

Hals: 34 cm
Midja: 105 cm:eek::cry:
Stuss/höft: 103 cm

SEPTEMBER:

Vikt: 71,7 kg, -6,8 kg:banana:

Hals: 34 cm, oförändrad
Midja: 99 cm, -6 cm:bump:
Stuss/höft: 98 cm, -5 cm:bump:

Stussen har jag aldrig varit på "smal" innan, men magen börjar ta sig,,,,nu har jag 6,7 kg kvar till målet på 65 kg!!!!

23 SEPTEMBER UPPDATERING:

Vikt: 68,4 kg!!!- totalt 10,3 kg

Hals: 32,5 cm- 1,5 cm
Midja: 94 cm- 6 cm
Stuss/höft: 96 cm- 2 cm

Jag kommer köra 2 veckor till för att nå mitt mål med 65 kg:banana::banana:

Jag hoppas det, jag är ju såå nära nu:d

Men vad händer med alla andra som var med i tråden?? Har dom försvunnit:confused:

jag ska åka in till en återförsäljare imorgon och köpa för två veckor, och jag är så taggad!! Ska börja på måndag, eller på söndag, för på lördag ska vi fira mig, och då känns det så dumt om inte jag äter.

Ja, det undrar jag med, främst vart porfyr tagit vägen då det är hon som startat tråden och hon var ju inne och skrev väldigt ofta förut..

Jag vill också vara med! :)

Jag har levt på hämtmat hela sommaren pga renovering, flytt och inget kök... det har satt sina spår trots tolv timmars arbete om dagen tyvärr :crazy:

Så nu sätts hästen igång, och jag. Promenerar halva turen ungefär med honom, promenerar minst 5 km de dagar jag arbetar och ska införa promenader för mig själv också samt ett par gymtimmar i veckan.
Har inga mått och ingen vikt just nu, men den garderob jag kunde ha i våras har jag fått lägga undan :cry:

Saknar mitt sunda liv och nu får det vara nog, nu vill jag tillbaka!
Funderar på att ta en sopp-kur som kickstart, har kört det innan som tillbakagång eller reningskur och det har fungerat okej, jobbigt dock när det är långa dagar i stallet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka