Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Hur går det för dig?
En crosstrainer fråga till,vad förbränner man?
Nystart imorgon för mig!

Lite billigare ridbyxor är bra som delmålsbelöning tycker jag! :D

Jag gick med för tre månader inkl. stegräknare och det kostade 349kr om jag inte minns fel? Egentligen onödig utgift kanske, men jag tycker att det är så himla bra att kunna föra in vad jag äter och hålla koll på det. Samt att det är pushande att få guldstjärnor i kalendern när man klarar stegmålet för dagen! :D

Jodå jag köpte en crosstrainer, en billig variant - tycker den är super! Nu har den stått ett tag och samlat damm (som så mycket annat, vågen bland annat... :angel:) men den ska få sätta igång igen så snart jag får flytta in i nya lilla stugan (bor i kappsäck just nu.. >_<). Kan absolut rekommendera en sådan om man som jag har lite svårt att få ändan ur tv-soffan. Det funkar ju utmärkt att köra en mil eller så framför tv:n! :bump:

Ja det får vara slut på bortförklaringarna nu, är less på att vara en tjockis! :angel: Nu är det nya tag helt klart!

Till alla:
Vad duktiga ni är som kommit så långt som vissa gjort. Super! :bow:
Vi andra får heöt enkelt köra en kickstart nu när höstens underbart klara luft kommer, så vi kan andas i motionsspåren! :idea:

Hejja hejja! :bump:

Halloj!

Här går det fint faktiskt, har inte blivit någon ren motion under helgen - endast pga att jag håller på och flytta. Men bära möbler och kartongen ger ju också en del så jag är nöjd!

På de flesta crosstrainers så finns en liten dator som talar om hur långt du kört, hur många kcal du har bränt samt vilken hastighet du håller.
På tappa.se så räknas allt om i steg och där ger 1min crosstrainer 200steg. :D

Kl jag fick reda på en rolig sak av en kompis igår som har pluggat ngn hälsa linje på högskolan och hon sa att man förbränner 7 kcal varje minut man dammsuger så om man dammsuger i 1h 40 min så har man förbränt 700kcal sen finns det ju säkert bättre sätt att träna på men dammsuga är ju ändå ett nödvändigt ont.

Skönt att det går bra!
Imorgon kör jag igång igen!
Nu får det vare nog med dåliga ursäkter:o
+2kg och 4cm midja under sommare=urk:mad:
Nu skall de och förhoppningsvis en del extrakilon till bort.

Start okt-09:90kg till 160cm och 103cm midja:o
Juni -10:74kg och 86cm midja
29/8:76kg och 90cm midja
Hur? Minska kaloriintaget,bort med godis och kakor(igen),ridning(6dagar i veckan 2hästar),simning 2-3ggr/vecka,1500-2000m/gång och förhoppningsvis införskaffa crosstrainer 20-30min/dag.
Mål:I vart fall under 70kg,gärna mer och sedan stanna där:devil:

Halloj!

Här går det fint faktiskt, har inte blivit någon ren motion under helgen - endast pga att jag håller på och flytta. Men bära möbler och kartongen ger ju också en del så jag är nöjd!

På de flesta crosstrainers så finns en liten dator som talar om hur långt du kört, hur många kcal du har bränt samt vilken hastighet du håller.
På tappa.se så räknas allt om i steg och där ger 1min crosstrainer 200steg. :D

Kl jag fick reda på en rolig sak av en kompis igår som har pluggat ngn hälsa linje på högskolan och hon sa att man förbränner 7 kcal varje minut man dammsuger så om man dammsuger i 1h 40 min så har man förbränt 700kcal sen finns det ju säkert bättre sätt att träna på men dammsuga är ju ändå ett nödvändigt ont.

Åtminstone något positivt med dammsugningen!
Här behövs storstädning-kanske dags nu då när jag vill rivstarta viktnedgången:)

Får komma med ett erkännande:o
Helgens 2 kalas resulterade i ytterligare ett +kilo,dvs startvikt 77kg:devil:
Nu jädrar gäller det att bita ihop.
Första dagen avklarad,men är hungrig och fa så godissugen....
Skönt att det går bra!
Imorgon kör jag igång igen!
Nu får det vare nog med dåliga ursäkter:o
+2kg och 4cm midja under sommare=urk:mad:
Nu skall de och förhoppningsvis en del extrakilon till bort.

Start okt-09:90kg till 160cm och 103cm midja:o
Juni -10:74kg och 86cm midja
29/8:76kg och 90cm midja
Hur? Minska kaloriintaget,bort med godis och kakor(igen),ridning(6dagar i veckan 2hästar),simning 2-3ggr/vecka,1500-2000m/gång och förhoppningsvis införskaffa crosstrainer 20-30min/dag.
Mål:I vart fall under 70kg,gärna mer och sedan stanna där:devil:

Skrivit in mig på matdagboken.se idag
Verkade vettigt och var desutom gratis!
Nu skall här jagas kilon!

Fler än jag som haft det kämpigt med motivationen då...:angel: Att det ska vara så svårt att komma igång efter semestern. Känns som jag bantar 2 dagar, skiter i det i 2 dagar, bantar 2 dagar osv... Men nu måste jag ta tag i det. Jag vill gå ner mina 10 kg, och gärna lite till. Men jag TÄNKER minst gå ner de 10 kilona. Så nu JÄ**AR. Tippar på att jag har 3-4 kg kvar tills jag nått det målet. Jag får väga in mig imorgon.

Hej hopp!

Fler än jag som haft det kämpigt med motivationen då...:angel: Att det ska vara så svårt att komma igång efter semestern. Känns som jag bantar 2 dagar, skiter i det i 2 dagar, bantar 2 dagar osv... Men nu måste jag ta tag i det. Jag vill gå ner mina 10 kg, och gärna lite till. Men jag TÄNKER minst gå ner de 10 kilona. Så nu JÄ**AR. Tippar på att jag har 3-4 kg kvar tills jag nått det målet. Jag får väga in mig imorgon.

Hej hopp!

Ja,det har varit svårt med motivationen i sommar.Till en början höll sig vikten rätt konstant ,men sista månaden har jag lagt på mig 3kg och 4cm midja=nya byxorna stramar i midjan.Ajaj,bara att kämpa på.Vill inte tillbaks till min startvikt på 90kg,så nu får det vara nog!
Motstod Schwarzvaldtårtan på jobbet idag,trots att det är min favvis.Det kändes bra;)

Det blev lite rörigt såg jag kom på nu vad som är min Stooora last som kommer bli svårast utav allt!! Coca cola.. mm I love it..
Vatten är inte speciellt gott...

Citronvatten,gurkvatten,måltidsdryck till helgen kanske? Efter ett tag kommer du tycka att Coca cola bara smakar socker

Ja allt verkar ha lgt sig på midjan:mad:

Men är inne på min andra vecka som även den snart är slut och har gått ner hittills, 5,3 kg:banana: och byxorna stramar inte sådär jävla hårt i midjan längre:devil:,,,samt att det går lättare och på något sätt fortare denna gång:laugh:

Skall på möte igen på onsdag, då blir det invägning och mätning. Suget finns där ibland men inte alls lika mycket som sist gång jag gick. Jag skall även få hjälp med att äta rätt efter pulver dieten och det känns bra:)

kl - var inne tidigare i tråden, men nu måste jag rapportera, att första delmålet är nått, jag är under 75!

I november vägde jag 82 kilo till min 168 cm, men har undan för undan ändrat lite småsaker. Inte gjort några stora försakelser, men det har ändå resulterat i att jag nu ligger på 74,5 den här veckan!
Har jag gått upp dessa kilon under drygt tio år, så får det ta lite tid att gå ner dem, men inte mer upp, iaf!

Nu kör jag för nästa delmål...

Ja allt verkar ha lgt sig på midjan:mad:

Men är inne på min andra vecka som även den snart är slut och har gått ner hittills, 5,3 kg:banana: och byxorna stramar inte sådär jävla hårt i midjan längre:devil:,,,samt att det går lättare och på något sätt fortare denna gång:laugh:

Skall på möte igen på onsdag, då blir det invägning och mätning. Suget finns där ibland men inte alls lika mycket som sist gång jag gick. Jag skall även få hjälp med att äta rätt efter pulver dieten och det känns bra:)

Jag blir så imponerad av dig!
5,3kg är ju jättebra!
Att klara sig bara på pulver är verkligen duktigt:bump::rofl:
Skulle själv inte klara 1dag!
Skön känsla när man kan andas igen!
Själv är jag mest rädd för risken för följdsjukdomar som diabetes när allt fläsk sitter på magen.Det motiverar mig!

kl - var inne tidigare i tråden, men nu måste jag rapportera, att första delmålet är nått, jag är under 75!

I november vägde jag 82 kilo till min 168 cm, men har undan för undan ändrat lite småsaker. Inte gjort några stora försakelser, men det har ändå resulterat i att jag nu ligger på 74,5 den här veckan!
Har jag gått upp dessa kilon under drygt tio år, så får det ta lite tid att gå ner dem, men inte mer upp, iaf!

Nu kör jag för nästa delmål...

Bra jobbat!:bump::banana:
Det svåra är ju att man snabbt vill se resultat när man bantar....

Tack! Det är ju lite tråkigt när det inte går så fort, men å andra sidan klarar jag att leva så här, hela tiden. Har provat en del "dieter" och "metoder", men så kan man ju inte leva hela tiden...

Många här i tråden är jätteduktiga!!!

Här är mina mått och jäklar vad det har gått fort:eek:

Maj:

Vikt: 70,7 kg

Hals: 33,5 cm
Midja: 90 cm
Stuss/höft: 100 cm

Augusti:

Vikt: 78,5 kg

Hals: 34 cm
Midja: 105 cm:eek::cry:
Stuss/höft: 103 cm

SEPTEMBER:

Vikt: 71,7 kg, -6,8 kg:banana:

Hals: 34 cm, oförändrad
Midja: 99 cm, -6 cm:bump:
Stuss/höft: 98 cm, -5 cm:bump:

Stussen har jag aldrig varit på "smal" innan, men magen börjar ta sig,,,,nu har jag 6,7 kg kvar till målet på 65 kg!!!!

Hoppar in här jag med.
Nu känner jag att alla godsaker har satt sig lite överallt. Införskaffade mig en våg i måndags och ska ta tag i vikten.

Vägde in mig på 73,4:eek: i måndags och jag är 161 cm. Har ALDRIG tidigare vägt så mycket. Inte ens som höggravid.
Som första delmål vill jag ner till 65 kg. Hoppas att jag har tillräcklig karaktär att motstå alla frestelser.
Vägde mig idag igen och vägde 71,6. Har slutat äta bröd, pasta,potatis, ris och socker. Se hur länge jag klarar det.
Mitt stora problem är att jag älskar kakor och godis.
Ska börja simma igen efter uppehåll under sommaren. Ledproblem gör att jag har svårt att löpträna.

Har såklart dragit på mig en jätteförkylning, halsont och feber så någon träning blir det inte på ett tag. Är inte så sugen på mat heller så förhoppningsvis kan man äta bra under sjukperioden (dvs nyttigt och lagom mängd-känner ju ändå inga smaker...) och ändå minska lite.:D

Blev alltså ingen vägning den här veckan utan det får bli nästa. Är lite sur över att jag är sjuk, min plan var att laga matlådor/storkok i helgen men vet nu inte om jag fixar det (orkar ingenting just nu-måste vara febern) och det känns kanske inte jättefräscht att göra det när man är sjuk...

Sjukdom brukaar ju vara ett bra sätt att gå ner i vikt på. Jag brukar dock gå upp det snabbt när jag blir friks igen:p.

Själv lider jag fortfarande av dålig motivation. Jag har svårt att motstå att ta en smörgås till osv. Jag håller mig inte på mina 1200 kcal många dagar. Utan jag tänker på vad jag äter, men bantar inte så som tidigare. Jag orkar inte gå hungrig. Jag har gått ner 1 kg på drygt 2 veckor. Så nu har jag drygt 2,5 kg att gå ner, sen har jag gått ner mina 10 kg!:bump: Väger då in mig på 84,5 till mina 170 cm. Skulle vilja ner till något inom 70-spannet sedan. Men jag tror att jag kommer att köra den här långsamma bantnignen nu, så jag klarar av att leva oxå! Jag blir så fokuserad på mat när jag går hungrig hela tiden, skitjobbigt. Men vem vet, motivationen återkommer kanske så man kan ta nya tag vad gäller "hårdbantningen".

Och stress är också en grym sabotör. Både för att man inte tar sig tid att förbereda och planera måltiderna, och för att jag tror kroppen blir mindre villig att släppa ifrån sig "reserverna" om man är stressad.

Just nu har jag så många olika projekt i luften att jag blir alldeles yr. Men bara valet är överstökat lugnar det ner sig (inbillar jag mig :angel:).

Har inte ens kommit ihåg att väga/mäta mig de senaste båda veckorna. Annars brukar det vara det första jag gör på morgonen (efter toalettbesöket ähum). Och jag tror inte det har gått åt rätt håll direkt, eftersom jag vid flera tillfällen de senaste veckorna har ätit riktigt dålig mat. T.o.m. smäckt i mig godis, jag som annars knappt äter kolhydrater över huvud taget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka