Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Här kommer en till mullig och gullig :D

Nu ska jag gå ned i vikt, må bättre och sluta låta min häst dra runt på mina extra kilon. :idea:

Så nu lägger jag ut mina hemska mått! f.om. idag
vikt: 85.5kg
mage: 110cm
rumpa: 112cm
lår: 64cm
arm: 34cm
byst:105cm

har ingen aning om vad som rimmligt att minska i cm, men jag ska gå ned till 80kg på en månad, alltså lite mer än 1kg i veckan. Sen får jag se vad målvikten är.

Tycker att du är superduktig som lyckats tappa så mycket!
Tråkigt att höra med ryggen och förkylningen, den senare brukar ju trots allt gå över - hoppas att även ryggen blir bra!

Jag är tillbaka på ruta noll igen pga (alltid dessa bortförklaringar!) tuffa tid privat det senaste halvåret.
Men nu är det dags igen. Gick med i tappa igår igen och har satt upp som mål att vid -10kg så får jag göra en ny tatuering. :D

Hur gick det för dig? Blev det några ridbyxor? ;)

Nej,inga dyra ridbyxor,bara lite billigare.70kg:s strecket har ju inte nåtts:o
Vad kostar det att vara med i tappa?
Köpte inte du en crosstrainer?
Är det något att rekommendera?
Något särskilt fabrikat?
Ska bara bli av med förkylningen,så ska jag igång på allvar igen.
Nu får det räcka med bortförklaringar!

Här kommer en till mullig och gullig :D

Nu ska jag gå ned i vikt, må bättre och sluta låta min häst dra runt på mina extra kilon. :idea:

Så nu lägger jag ut mina hemska mått! f.om. idag
vikt: 85.5kg
mage: 110cm
rumpa: 112cm
lår: 64cm
arm: 34cm
byst:105cm

har ingen aning om vad som rimmligt att minska i cm, men jag ska gå ned till 80kg på en månad, alltså lite mer än 1kg i veckan. Sen får jag se vad målvikten är.

Välkommen!
Hur lång är du?
Magmått är inte lika med midjemåttet eller?
Lycka till!

hej hej! :D jag är 168cm...och jag mätte där magen är som tjockast haha! så det räknas nog som midjan :) tack för välkomnandet! :D

hej hej! :D jag är 168cm...och jag mätte där magen är som tjockast haha! så det räknas nog som midjan :) tack för välkomnandet! :D

Ok,men då har du inte sååå många kilon med tanke på din längd,men rejält bukfet du liksom jag:cry:
Jag har ju tappat ca 15kg innan,men har 15kg kvar:o
Är ju bara 160cm.Började med midjemått 103cm (på min avatar)och har nu ca 86cm.För min del vill jag fa bli av med bukfettet.

jag mätte med höften och allt! är midjemåttet strax över höften egentligen? 15kg är ju jättebra :D

Här har det väl vart lite mellanlanding också!!! har inte gått upp ngt men inte heller ner... men nu kör jag stenhårt igen började igår! Nu ska dom sista kilona bort!! Allting har tyvärr vart lite motigt det senaste...=) den ena hästen är halt (återbesök imorgon) och den nadra som var dräktig åkte på lymfangit.. men hon är bättre nu ock är på igångsättning.. jag hoppas att den nadre är frisk med nu så ja kan komma igång med ridningen... sen har jag vart på magnetröntgen med och den visade att korsbandet är av och en del av menisken är loss... även att ledbandet var av förut.. så det blir nog OP jag kommer att få biffiga armar av att gå på kryckor i 6 v efetråt=)

Jag lör igång med min matredovisning igen.. det är lite lättare at hålla igen när man inte vill ha så många punkter på pappret=) Frukost blev två grova mackor och ett ägg..
Lunch blev också två mackor... aja baja.. ikväll blir det tacos utan gräddfil och bröd.. =)

En till bra sak som jag kom på är att jag har blivit av med mitt cola beroende!! dricker nästan aldrig cola längre en gång i veckan kanske och oftast då light.. det tog några månader att bli av med men det är värt det!! =)

Vällkommen till alla nya=) Nu ska vi bli vintersnygga!! =)

Midjan är där revbenen slutar..
Men jag brukar också mäta där jag är som tjockast! Så länge man mäter på samma ställe varje gång!!

Blev sugen på att slänga in en till bild från min kompis möhippa när jag har klänning:eek: på mig.. och jag måste säga att även om det är en del kg kvar så känns det otroligt stor skillnad på dom 8 kg som är borta=):)
40825_460597452109_634227109_6977369_7226834_n.jpg

Ignorera att jag precis byter om på en parkering och har en ganska mongo min!!

KL

Vägde mig idag igen.

15 maj - 69,9 kg
Idag - 61,3 kg

Nästa mål under 60 strecket. Sen får det vara bra!

Under sommaren så har det fuskats en hel del med goda såser och sånt till grillningen.

Och jag har ätit pulver en eller två måltider om dagen. Men nu när semestern är över så är det lättare att äta pulver på jobbet och så..

Har även hittat de här naturdiet Bar"sen som finns. Som ser ut som godis med choklad men som är fettsnåla och som man blir mätt på. Bra som komplement eller mellanmål tycker jag!

Hur går det för dig då?
Vi har ju ungefär samma vikter att jobba med! =)

Lite billigare ridbyxor är bra som delmålsbelöning tycker jag! :D

Jag gick med för tre månader inkl. stegräknare och det kostade 349kr om jag inte minns fel? Egentligen onödig utgift kanske, men jag tycker att det är så himla bra att kunna föra in vad jag äter och hålla koll på det. Samt att det är pushande att få guldstjärnor i kalendern när man klarar stegmålet för dagen! :D

Jodå jag köpte en crosstrainer, en billig variant - tycker den är super! Nu har den stått ett tag och samlat damm (som så mycket annat, vågen bland annat... :angel:) men den ska få sätta igång igen så snart jag får flytta in i nya lilla stugan (bor i kappsäck just nu.. >_<). Kan absolut rekommendera en sådan om man som jag har lite svårt att få ändan ur tv-soffan. Det funkar ju utmärkt att köra en mil eller så framför tv:n! :bump:

Ja det får vara slut på bortförklaringarna nu, är less på att vara en tjockis! :angel: Nu är det nya tag helt klart!

Till alla:
Vad duktiga ni är som kommit så långt som vissa gjort. Super! :bow:
Vi andra får heöt enkelt köra en kickstart nu när höstens underbart klara luft kommer, så vi kan andas i motionsspåren! :idea:

Hejja hejja! :bump:

Blev sugen på att slänga in en till bild från min kompis möhippa när jag har klänning:eek: på mig.. och jag måste säga att även om det är en del kg kvar så känns det otroligt stor skillnad på dom 8 kg som är borta=):)
40825_460597452109_634227109_6977369_7226834_n.jpg

Ignorera att jag precis byter om på en parkering och har en ganska mongo min!!

Ser jättebra ut!
Hur går det för mor din?
Hoppas att det löser sig med både hästarna och ditt knä.

Lite billigare ridbyxor är bra som delmålsbelöning tycker jag! :D

Jag gick med för tre månader inkl. stegräknare och det kostade 349kr om jag inte minns fel? Egentligen onödig utgift kanske, men jag tycker att det är så himla bra att kunna föra in vad jag äter och hålla koll på det. Samt att det är pushande att få guldstjärnor i kalendern när man klarar stegmålet för dagen! :D

Jodå jag köpte en crosstrainer, en billig variant - tycker den är super! Nu har den stått ett tag och samlat damm (som så mycket annat, vågen bland annat... :angel:) men den ska få sätta igång igen så snart jag får flytta in i nya lilla stugan (bor i kappsäck just nu.. >_<). Kan absolut rekommendera en sådan om man som jag har lite svårt att få ändan ur tv-soffan. Det funkar ju utmärkt att köra en mil eller så framför tv:n! :bump:

Ja det får vara slut på bortförklaringarna nu, är less på att vara en tjockis! :angel: Nu är det nya tag helt klart!

Till alla:
Vad duktiga ni är som kommit så långt som vissa gjort. Super! :bow:
Vi andra får heöt enkelt köra en kickstart nu när höstens underbart klara luft kommer, så vi kan andas i motionsspåren! :idea:

Hejja hejja! :bump:

Då ska jag förbaske mig också leta reda på en på Bl....ket!
Ska som sagt bara bli av med förkylningen och bli lite bättre i ryggen,så ska fläsket brinna!
Tror att crosstrainern kan passa mig bra.1
Fint komplement till simningen,så vi kommer i form!

Ja jag hoppas verkligen!! Speciellt på hästarna;)) ridsuget är enormt när man knappt har ridit ngt alls på 3 månader.. ;(( mamma går det inte så bra för men jag tror hon mer gjorde det för att pucha mig lite för hon är inte tjock ok några kilon minus skulle hon bli asbra men mer än 5 ner så skulle hon nästan bli för smal..

*kl*
Och ansluter mig till denna skara;)!
Startvikt 78
Längd 171

Önskar gå ner till under 70 men känns som en tuff utmaning.
För tolv år sedan efter mitt första barn låg matchvikten på 100ca:crazy:.
Har sedan pendlat kring 75kg + å minus.

Var på konsultation med Xtravagansa igår men konstaterade att jises vad sjukt dyrt det skulle bli..lägger hellre dem pengarna på träning med hästen..
Började istället med allevo, har ätit det innan och yycker det är o.k som kickstart, behöver se lite resultat för att vara motiverad..

Önskar pepp!

Liten bild..
31525730.jpg

Har inte jättemycket från midja och uppåt men mage, rumpa och lår och höfter...
Rejäla kärlekshandtag ha,ha.

Har suttit och lusläst det mesta av alla 30 sidor nu. Och det är så roligt att se hur ni lyckas! :D Nu vill jag bara försöka ännu hårdare, för att ni visar att det banne mig går! :D Jag föredrar att gå efter LCHF dieten, är det någon mer som gör det här? :) Hur funkar det för dig/er isf? Har ni nåt favoritrecept att dela med er av? :)

Senast ändrad av en moderator:

Har suttit och lusläst det mesta av alla 30 sidor nu. Och det är så roligt att se hur ni lyckas! :D Nu vill jag bara försöka ännu hårdare, för att ni visar att det banne mig går! :D Jag föredrar att gå efter LCHF dieten, är det någon mer som gör det här? :) Hur funkar det för dig/er isf? Har ni nåt favoritrecept att dela med er av? :)
Jag! :love: Det fungerar bra för mig, förutom att jag har lätt för att "fuska" när jag är på semester eller på annat sätt inte hemmavid. Tycker att det är lite bökigt att äta LCHF då. Men jag är glad, det verkar vara +-0 på semestern iaf och det får jag ju vara nöjd med.
Har bestämt att jag ska försöka vara duktig nu, så kanske jag får gå ner lite. Springer 3 ggr/vecka, och ska börja styrketräna igen nu när man är hemma.
Är dock lite nervös inför nästa helg som ska spenderas i Stockholm, är lite rädd att jag inte ska kunna äta ordentligt utan att fuska. Frukosten ingår, sist var det nästan inget jag kunde äta. Om dom hade haft ägg hade det ju varit lugnt men det var bara bröd och film+müsli.

Är dålig på recept, har köpt en del kokböcker dock. Nu senast LCHF-husmanskost. Åt en jättegod kanelomelett ur den, yummie. Man gör precis som en vanlig omelett, men man kryddar endast med 2msk kanel (tror de va 2). Doftade underbart och smakade gott. Serveras med vispad grädde elelr en klick creme fraiche till, jag tog creme fraiche. Mums!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka