Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Ja, jag håller med om att det är mycket lättare när man jobbar. Jag jobbar bara tom nästa vecka och jag bävar lite för de 4 veckors semester jag ska ha. Bara matbiten då, att vara ledig ska bli skööönt:p!

Jag har 37 dagars semester från och med lördag. Som tur är så har sambon fyra veckor gemensamt så det borde kunna fungera. Blir dubbelt kämpigt. Men å andra sidan så är det lika bra att göra det jobbigaste nu.

Jag fyller 30 efter årsskiftet, vore nice att kunna ha lite roligare kläder då :D Och som sagt, börja rida igen.

Just nu verkar det bli -0.4kg/dag = nästan 3kg/vecka. Håller det i sig ett tag så ska det här nog fungera. Men jag vet att inte kommer fortsätta så, det är ju lättare nu i början när det är så mycket som ska bort... Men 3% av vikten varje vecka är okej :D

Jag har lättare för att äta rätt när jag är hemma för jag har aldrig nåt gott som lockar då ;)
Sen har jag ärligt talat inte tid att ens tänka på mat de dagar jag inte jobbar, som idag startade jag med en joggingrunda, nu blir det ridning av båda hästarna, därefter klippa gräset och sen långpromenad med en vän och hunden.

Min våg stannade iaf på 76.0 idag så nästan 5 kg ner nu

Jag hoppar in här, jag känner att jag tappade mig själv efter vägen. Har inte "vågat" ställa mig på vågen, då jag har njutit lite väl av sommaren och allt annat... :o

Så nu är det nya tag som gäller! :bump:

Jag hoppar in här, jag känner att jag tappade mig själv efter vägen. Har inte "vågat" ställa mig på vågen, då jag har njutit lite väl av sommaren och allt annat... :o

Så nu är det nya tag som gäller! :bump:

Blir lätt så under sommar och semester:mad:
Här tappas det några hg varje vecka,men det går i vart fall inte upp;)
Ställer mig på vågen då och då för att avskräckas!
Vill INTE gå upp igen.
Så bara fram med vågen och se sanningen i vitögat,då vet du var du börjar!

Tack :) Igår syndade jag dock järnet *skäms* åt massa godis och sen ett veggie burger meal på burgerking.
Not good, magen är helt svullen. Idag får det bli en smörgås till frukost, fil/cornflakes till lunch och några falafel med lite sallad till middag.

Äh det där med knapplån är ju bara viktigt om du verkligen tänkt skriva till någon annan än den du svarade på.

Är det "allmänt" så är det inte lika viktigt.

88.7kg nu. Dvs från BMI 37.2 till 35.1 sedan 3/7.

Bara 26kg kvar till normalvikt. Haha. Nåja.

Till målvikt 31.7kg.

Om detta tempo håller i sig så är det 127 dagar kvar till mål.

Eller drygt 4 månader.

Egentligen är det ingen tid alls.

Men det känns som en evighet. Speciellt eftersom drygt fem kilo på tre veckor på pulver (och en och en annan tomat) inte är så överdrivet mycket. Man kan iaf inte säga att det går för fort :angel:

KL
Här går det sakta men säkert neråt=)
Är nu nere på 64,4 =) totalt 7,6 kg ner...=)
Nu börjar jag jobba på måndag.. blääää men det blir lättare med maten då iaf=)
hoppas att alla som går på semester nu får en riktigt härlig semester!! =)

KL
Här går det sakta men säkert neråt=)
Är nu nere på 64,4 =) totalt 7,6 kg ner...=)
Nu börjar jag jobba på måndag.. blääää men det blir lättare med maten då iaf=)
hoppas att alla som går på semester nu får en riktigt härlig semester!! =)

Vann du utmaningen då?
Grattis till fint resultat!
Börjar också jobba igen,men på tisdag.Här har det stått still under semestern:o

Jag har börjat bli hungrig :eek:

Så jag ska testa att lägga till två kokta ägg per dag. Så det blir typ:

05:30 - frukostpulver

08:00 - ett ägg

10:30 - lunchpulver

13:00 - ett ägg

15:30 - middagspulver

18:00 - en tomat :D (eller två)

De säger ju att det är bra att äta lite och ofta, vi får se vi får se.

(Motionerar även runt 2h per dag fördelat på två, första timmen på crosstrainer, på morgonen, därav tidig frukost).

nu vet jag inte vilken kur du går på men dom jag har kollat på ska man ju äta 5 pulver påsar om dagen av... ska man verkligen bara äta 3 av din??? mest nyfiken..=)

Japp jag vann=)
Ja jag måste hålla med om att det har vart kämpigt nu under semestern..
jag har lyckats hålla mig ifrån godis m.m ganska bra.. men det har blivit lite skräpmat plus sena middagar och massa grillat=)
Och jag älskar ju färskpotatis!! =)

Bra gjort att du hållt vikten under semestern! Vet många som gör uppehåll under semestern och då äter på kaloribalans (ca 2000 kcal). Sen tar de tag i bantning till hösten igen. Men det kanske inte du har gjort, ibland står man ju still!

*hejar på dig*
:banana:

Låter som ett bra upplägg! Tror inte att det är bra att gå på enbart flytande föda under för lång tid. Hoppas det går bra!

Tack, jobbade sista dagen i fredags. Hmm, kom lite sämre väder oxå. Jag vill ha sol och värme så jag kan sola och bada:D!

Bra jobbat, måste kännas skönt att du klarade semestern vad gäller matbiten. Det kan ju som sagt kännas svårare då...:angel:

*kl*
Har vägt in mig idag, hamnade på 88,8 kilo = - ca 6 kg (tror jag, iaf sedan jag började med hälsovakten:D)

Mått:
bröst: - 5 cm :eek:
navel: - 2 cm
höfter: - 3 cm
lår: - 2 cm
vader: +-0
armar: - 1,5 cm

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka