Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Bra jobbat!

*kl*

Jag åt ute på en pizzeria idag. Tänkte att jag skulle göra ett försök att hålla kalorierna så jag tog en ost-och skinksallad utan ost. Det var sallad, tomat, gurka, en annanasring, skinka och kebabsås. Det är ju skitsvårt att veta hur många kalorier den innehöll. Ost-och skinksallad finns inlagd på hälsovakten, men jag tog ju ingen ost och jag vet inte om de räknar med kebabsås. Tycker oxå det är svårt att avgöra hur mkt sallad, gurka, tomat m.m. det var i. Annars är det ju bara att skriva in vikten på samtliga ingridienser (och därmed kcal) för att få den totala kalorimängden. Någon som vet om pizzeriornas strimlade skinka innehåller samma kalorimängd som vanlig rökt/kokt smörgåsskinka?!

Stora problem man har egentligen...:angel:

Ta i lite extra för det är förmodligen inte de finaste bitarna på pizzerian = mer fett i.

Pulver från nu fram till under 60kg. Trolig målgång i mitten av oktober (ja det är med läkare inblandat, lämnar blodprover regelbundet).

Om så, ska jag leta efter medryttarponny.

Vad väger du nu?

Jag ska också ner under 60 kg. Men sen får det räcka. Men jag antar att det svra kommer att bli att inte "äta" upp sig igen!

KL..
Jag tycker att det är extra svårt nu när det är fint väder,. varenda människa vill bjuda hem på grillning och glass.
Det är verkligen så att när man än träffas så ska det ätas!
Fika, frukost, lunch, glass, grill.. värdelöst!

Det är en social grej med att äta. Inte bra för Eve.

kl
förra veckan stod jag på samma vikt, skämdes lite smått så nu hoppas jag på bättre resultat på onsdag.

*KL*

var ute på en timmes promenad vid 21 tiden igår, men fy vad varmt det är. vägde mig idag, -1.5 kg på några dagar, troligtvis för man inte orkar äta så mycket i värmen och man svettas ju en del. Däremot dricker jag mycket juice, så vätska borde jag ha i kroppen så det räcker och blir över-

Ja visst är det härligt med lite värme! Här har det legat på 31-32 grader i två dagar nu, underbart:love:! Jag håller med dig att man äter mindre nu. Jag har ätit ca 800 kalorier både igår och idag, men ändå visar vågen på nästan 1 kg plus??? Märkligt, men jag sköter ju mig så det bör ju försvinna snart! Jag unnar mig att äta vad jag vill en dag i veckan. I fredags hade vi tjejkväll i Linköping och vi besökte Bosses glassbar. My god, deras pecannöt:o, me like! Hamnade på 1900 kalorier och det känns helt OK för min lyxardag. Annars håller jag mig till runt 1220-1300.

93kg.

För mig passar det utmärkt att köra pulver i det här vädret. Jag mår dåligt och tappar aptiten när det är såhär varmt = lättare än annars att minska ner på maten och slipper det mesta av godissug etc.

Tredje dagen idag. Färdiga sallader på Pressbyrån lockade och skrek på mig :eek:

Men det gick bra.

Kanske ska lägga till att jag även motionerar lågintensivt samt har fått justera min medicinering(levaxin) plus att vi ska ta reda på varför jag binder vatten. När den gåtan är löst så kommer det rinna av rätt många kilo i ett svep i form av vätska.

Det kommer vara skittrist men jag måste verkligen fixa det här, annars är frågan om jag inte ger upp :(

Senast ändrad:

KL
Här står vågen fortfarande på samma det har blivit lite för mycket goda saker nu på semestern.. grillad mat alkohol glass m.m
Men jag kämpar vidare=)

*kl

Är på gång igen. Har tappat 1 kg sen förra måndagen så nu är jag tillbaks under 90 igen. Är fortfarande lite omotiverad men efter att dels ha tappat lite igen och dels ska jobba hela juli när alla andra åker bort på semester (och jag får sköta mig själv) så ska jag nog kunna hålla min planering både mat och motionsmässigt. Är alltid som mest godis/snacks-sugen i slutet av månaden och eftersom vi är i början av juli nu så hoppas jag att jag har kommit in i goda vanor till nästa månadsslut.

Har också storstädat hela mitt boende, garderober, skåp, hyllor, pärmar -you name it. Rensat ordentligt överallt även skafferi,kyl och frys så nu ska jag ta tag i mig själv och rensa den delen också;) Har också lite pluggande att ta tag i för att utöka karriär-möjligheterna på jobbet och passade på under städ-manin att sortera och planera den biten. Hästfri är jag några veckor då skrot får gå på bete och vara häst (och bli tjock så vi kan banta ihop sen....:devil:)

Nu ska jag bara lägga upp en plan på hur jag ska få ut mig själv på promenader så jag kan få in lite motion nu när det inte blir någon ridning under betesperioden...

Aeh, försöker verkligen hålla motivationen uppe, det är motigt just nu. Behöver plocka bort ca 10 kg för att slippa se ut som en gele-blob på hästryggen :o jo, jag har också sett mig på nytagen bild där jag rider, såg inte ut så för 15 år sedan... Anmält mig till tjej-milen och då ska man ju springa tycker jag.

Känner igen det där med bristande motivation. Jag håller mina kalorier, men tycker det känns ngt tungt, suck. Idag var jag desperat och sparade 380 kcal till en glass. Istället för mat, hur desperat är man egentligen?! Nåja jag är inte hungrig iaf!

Men vad härligt att vågen står på samma iaf! Bara att ta nya tag efter semestern!

*kl*

89.9kg nu.

Så det går ju åt rätt håll iaf. Rent pulver sedan i lördags men i fredags åt jag mindre än 800kcal totalt.

KL
Här står vågen fortfarande på samma det har blivit lite för mycket goda saker nu på semestern.. grillad mat alkohol glass m.m
Men jag kämpar vidare=)

Samma här!-0,2kg på en vecka,men det är semester här med!
Bara att kämpa på!

Aeh, försöker verkligen hålla motivationen uppe, det är motigt just nu. Behöver plocka bort ca 10 kg för att slippa se ut som en gele-blob på hästryggen :o jo, jag har också sett mig på nytagen bild där jag rider, såg inte ut så för 15 år sedan... Anmält mig till tjej-milen och då ska man ju springa tycker jag.

+Fancy Face och Zeus
Ja,det är svårt med motivation just nu,men det SKA gå!
Har också ca 15kg fläsk som SKA bort:mad:

Fick mitt paket idag så nu har jag pulver som går att dricka, det är mycket lättare då.

Men hu vad svårt det är när jag inte jobbar, jag har ju ingenting att göra och då blir jag hungrig :crazy:

Har löst det idag genom att dricka buljong (100kcal/l) och saft (Fun Light och ja det är säkert dödligt). Även en Naturdiet Päron (blä) och två koppar te.

Magen sade upp sig pga allt sötningsmedel, vilken överraskning. Inte.

Jaja nu är det jobb resten av veckan = mycket lättare :D

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
Tillbaka