Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Får väl komma med en uppdatering. 2,2 kg ner första veckan. Fuskade igår för då kom sambon hem efter en resa men höll mig nog ändå under 1400. Idag åter till ordningen. Inte hungrig, men det är tråkigt att inte äta så mkt. Märks tydligt att jag äter mer än jag behöver i vanliga fall.

Kanonbra jobbat!!!!!!!

Bra jobbat . Lite får man unna sig ibland annars blir ju livet för trist. Här står det och stampar runt 70kg. Upp lite ena veckan ,ner lite nästa . Har ju varit på semester så att det var lite + denna gången var ju väntat. Nu är det lite mer ordning och reda och de sista kilona ska bort. Maten är inga större problem men vinet ställer till det:D ,det är ju så gott med ett glas till maten .

Retfullt,men tror man måste få njuta lite ibland!
Så länge det bara pendlar ngt kilo är det väl ganska ok.

KL!!
Idag har jag vägt mig och tro det eller ej men vågen stog på 65.8kg alltså minus 0,4kg fastän jag verkligen inte ätit nyttigt....
Nu är det hård körning som gäller 0,8kg kvar sen har jag vunnit!!!
Totalt ner är nu -6,2kg=) och jag måste säga att det känns på kläderna!!
Idag ska vi hämta stoet på semistationen=) Hon har bara vart borta i 11 dagar men det känns som en hel evighet...
Igår blev det powerwalk på 1,5 timme på morgonen ingen idag tyvärr för först var hovslagaren här och sen har jag vart hos läkaren med mitt knä.. korsbandet är av till 99,9% mindre kul.. ledbandet visste jag ju sen innan och det har nog läkt nu....
Så nu blir det äntligen magnetröntgen för att se vad som är trasigt!!!=)

Kämpa på alla!! Jag tycker ni är jätteduktiga!!

Bra jobbat!
Verkar som om du slår din mamma,men vi kan ju skylla på åldern:D
Tråkigt med ditt knä,men skönt att få det ordentligt uppkollat i vart fall.
Krya på dig och ha en skön midsommar!

Överlycklig när jag ställde mig på vågen idag, uppoffringarna ger resultat (och då åt jag ändå nästan en hel låda jordgubbar igår, utöver påsarna) 73,7 kg. 3,2 kg på 11 dagar. Mkt nöjd med mig själv. Idag blir det åter en tur till bokskogen, bra för både mig och hunden :-)

Sen måste jag ju säga att det är lättare att gå ner i vikt på sommaren när vädret är varmt och man kan vara ute och roa sig om dagarna. Värre när man är instängd med regnet utanför knuten och väldigt nära till kylskåpet...

Senast ändrad:

Grattis , jordgubbar är väl inte ågon större fara ,mest vatten. Visst är det enklare på sommaren om det är varmt och skönt. Nu ska jag cykla till stallet och sen får det nog bli stranden ett par timmar med en låda jordgubbar.Hör gärna av dig om du vill ha sällskap i Bokskogen ,jag gåår ofta där med hundarna ,senast i går.

Retfullt,men tror man måste få njuta lite ibland!
Så länge det bara pendlar ngt kilo är det väl ganska ok.
Visst måste man njuta . Jag vill bara gå ner lite till så jag kan bli Guldmedlem men det är så svårt ,bristande motivation kanske. Pendlande upp och ner 0,5-1,0 kilo är helt ok det är ju normala variationer .

Grattis , jordgubbar är väl inte ågon större fara ,mest vatten. Visst är det enklare på sommaren om det är varmt och skönt. Nu ska jag cykla till stallet och sen får det nog bli stranden ett par timmar med en låda jordgubbar.Hör gärna av dig om du vill ha sällskap i Bokskogen ,jag gåår ofta där med hundarna ,senast i går.

Låter trevligt med lite sällskap! PM:ar :-)

Ja lite flyt känns det som att man har. Idag har jag ridit båda mina hästar men långpromenaden med hunden får nog vänta tills ikväll annars kollapsar vi i värmen :)

*KL*

funderade på en sak, jag har någon gång någonstans läst eller hört att det ska vara väldigt bra träning att hoppa studsmatta, att x antal minuter skulle besvara x antal minuters promenad.

Någon som vet?

Glad midsommar på er allesammans!!!!!

Ja här kommer det syndas en del oxå, sådana här dagar måste man ju få njuta precis som alla andra! Stora högtider tycker jag man kan göra undantag för:D!

GLAD MIDSOMMAR!!​

36707_404071744890_665189890_4460165_1992603_n.jpg

Söt!

Jag har hela veckan legat på strax över 64 kg, Men idag vägde jag 63,7kg!!

15/5 (eller nått sånt, minns inte)Startvikt : 69,9
idag: 63,7
Målvikt 1 : 65
Målvikt 2: 60

Bra jobbat!

*kl*

Idag har jag vägt in mig igen. Förra veckan hade jag ju ingen viktnedgång och var något besviken på det. Så nu har jag ätiti runt 1220-1350 (1350 endast enstaka dagar) hela veckan, förutom midsommarafton då.... Idag vägde jag in mig på 92,9 kg = - 2 kg :D

Bra jobbat!

*kl*

Idag har jag vägt in mig igen. Förra veckan hade jag ju ingen viktnedgång och var något besviken på det. Så nu har jag ätiti runt 1220-1350 (1350 endast enstaka dagar) hela veckan, förutom midsommarafton då.... Idag vägde jag in mig på 92,9 kg = - 2 kg :D

Men,det är ju jättebra!:bump::bow::banana:

Hur går det för dig då Porfyr?!

Porfyr är bara lite tillfälligt utslagen!
Röd vecka och semester+midsommar.
+0,5kg förra veckan blev resultatet:o
Men,jag kommer snart igen;)
Midjemåttet går i alla fall nedåt,även om inte vågen samarbetar:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
Tillbaka