Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Det är med största sannolikhet inte muskler i alla fall och 4 kg vätska känns lite väl i överkant om du inte varit riktigt uttorkad innan. Dock kan ju mensen ställa till en del i kroppen. Annars är det nog tyvärr så att du får se över ditt upplägg.

Fortsätt kämpa! :)

Idag har det blivit ett pass styrketräning,nu har jag gjort en smoothie med proteinpulver i. Ikväll ska jag jobba,det är fullbokat så jag hoppas på att springa av mig något hekto.Känner att jag får passa mig på godis nu. Kliniktid bokad till ena hästen på måndag för hälta och den andra är på semistationen. Så jag känner mig lite down och då är det så lätt att tröstäta :(

Jag äter fortfarande mina shakes, och det går jättebra fortfarande! Jag har dock inte vågat väga mig, men jag ska in om två veckor eller så. Ska bli mega spännande!

Iallafall, här kommer en peppdans till alla positiva viktminskare som stöttar varandra oberoende vilken metod som används!

pepp pepp pepp!!
:banana::bump::bow::banana::bump::rofl::bow::bump:

Idag har det blivit ett pass styrketräning,nu har jag gjort en smoothie med proteinpulver i. Ikväll ska jag jobba,det är fullbokat så jag hoppas på att springa av mig något hekto.Känner att jag får passa mig på godis nu. Kliniktid bokad till ena hästen på måndag för hälta och den andra är på semistationen. Så jag känner mig lite down och då är det så lätt att tröstäta :(

Tråkigt med skadad häst,hoppas att det är enkelt att behandla och snabbt ok igen.
Betäckning och föl är ju alltid något att se fram emot!
Hoppas kvällen inte blev alltför jobbig.

Jag äter fortfarande mina shakes, och det går jättebra fortfarande! Jag har dock inte vågat väga mig, men jag ska in om två veckor eller så. Ska bli mega spännande!

Iallafall, här kommer en peppdans till alla positiva viktminskare som stöttar varandra oberoende vilken metod som används!

pepp pepp pepp!!
:banana::bump::bow::banana::bump::rofl::bow::bump:

Duktig du är också!

Bra jobbat! Själv skulle jag aldrig klara av att bara dricka. Starkt gjort!

*kl*
Jag och min sambo var hemma hos goda vänner igår och grillade. Detta paret har sen nyår räknat kalorier (hälsovakten) och tjejen har gått ner 17 kilo och killen 15 kg. ´De har upplevt, och jag oxå då jag "bantade" för några år sedan, att man ofta går ner mer om man syndar någon dag. Alltså att man inte håller kalorimängden enstaka dagar. De har hållt kalorimängden/dag i flera veckor, syndar en dag och vikten går då ner mer än då de varit superstrikta på kalorimängden. Jag har själv upplevt det så tidigare, men tänkt att det bara varit slumpen. Men nu säger 2 andra att de oxå varit med om det, så då börjar man undra. Någon vettig förklaring lyckades vi dock inte komma med. Vi pratade om att kroppen ställer in sig på svält när man bantar och att det extra tillskottet av mat ändrar ngt i kroppen. Men som sagt, vi har ingen aning om varför det blir så.

Har någon annan oxå upplevt det?!

Bra jobbat! Själv skulle jag aldrig klara av att bara dricka. Starkt gjort!

*kl*
Jag och min sambo var hemma hos goda vänner igår och grillade. Detta paret har sen nyår räknat kalorier (hälsovakten) och tjejen har gått ner 17 kilo och killen 15 kg. ´De har upplevt, och jag oxå då jag "bantade" för några år sedan, att man ofta går ner mer om man syndar någon dag. Alltså att man inte håller kalorimängden enstaka dagar. De har hållt kalorimängden/dag i flera veckor, syndar en dag och vikten går då ner mer än då de varit superstrikta på kalorimängden. Jag har själv upplevt det så tidigare, men tänkt att det bara varit slumpen. Men nu säger 2 andra att de oxå varit med om det, så då börjar man undra. Någon vettig förklaring lyckades vi dock inte komma med. Vi pratade om att kroppen ställer in sig på svält när man bantar och att det extra tillskottet av mat ändrar ngt i kroppen. Men som sagt, vi har ingen aning om varför det blir så.

Har någon annan oxå upplevt det?!

Då hoppas jag på det idag!
Ska på bröllop;)

KL
idag har jag köpt lite godis, men jag är så ytterst störd så jag tänkte att jag äter det istället för mat idag så kanske jag inte överskrider mina points jättemkt. Kände att jag behövde det. Blekte håret igår och jag fick nån allergisk reaktion så hela min hårbotten är ihopa tjorvad av blod och var. Det är inte ett dugg skönt och ovanpå allt så betedde sig hästen så grymt illa igår att jag bara hade lust o ringa scan.
Han har en förmåga att resa sig när han tkr att det inte passar honom och det gjorde han om o om igen precis när jag hade kommit upp. Till slut fick jag ur fötterna och precis när han stod med frambenen i vädret och skulle explodera så lyckades jag slänga mig av.
Longerade några varv iaf och lyckades komma upp och fullfölja min planerade ritt, lite stolt över mig själv som inte gav upp för jag är livrädd när han reser sig :)

Men det hör inte till tråden mer än att jag känner för lite tröstätning innan min ridtur idag, kanske blir min sista liksom haha ;)
Har varit ute o traskat med hundarna i 45 min nu med.

Jaja,det gick sådär denna veckan efetr bröllop i lördags med 3-rätters middag,tårta och god dricka!
Men, ivart fall ytterligare -0,5kg.
Inte mkt,men i alla fall nedåt!

har legat lite lågt på motionssidan, har dock kommit igång med ena hästen och rider honom, känns lite efteråt, är en travare som jag börjat ridträna lite för att variera för honom.

Har blivit lite feg att gå ut och gå här, då de sett en björn flera gånger under en längre tid här vid mej, så är rädd och stöta på den.

Ska se om jag lyckas få in en bild på tatueringen!

36704_401992804890_665189890_4402776_8291140_n.jpg

har legat lite lågt på motionssidan, har dock kommit igång med ena hästen och rider honom, känns lite efteråt, är en travare som jag börjat ridträna lite för att variera för honom.

Har blivit lite feg att gå ut och gå här, då de sett en björn flera gånger under en längre tid här vid mej, så är rädd och stöta på den.

Ska se om jag lyckas få in en bild på tatueringen!

36704_401992804890_665189890_4402776_8291140_n.jpg

Fin den var!:)
Blir ännu finare sedan när du är ännu mer vältränad;)

ja, nu har man fått lite att jobba för, ska tatuera mig nästa månad igen, ett huvudporträtt på min häst, ovanför där jag tatuerat jetfire.

Det som känns bra att ha tatuerat där, är att bristningarna döljs litegrann =)

Har inte vägt mig på ett tag, men såg idag att jag gått ner två kilo.

Jag får nog hålla med dig.

Halv knapp, eller vad det nu räknas som:

LCHF dieten är ingen mirakeldiet. Man utesluter kolhydrater och satsa på fett. Det är självaste fettet som mättar en (100g ren grädde mättar ju mer än t.ex 100g godis), därför hamnar man lättare på ett kaloriunderskott, men inte garanterat. Det är därför just den metoden kan vara lite knepig om man nu överäter.

Kaloriöverskott = går upp i vikt
Kaloriunderskott = går ner i vikt

Oavsett diet. Men trivs man med LCHF-dieten ska man absolut köra den, håll bara lite koll på mängden mat, för fett består utav mer kalorier än kolhydrater. Det finns ingen diet man kan äta "hur mycket som helst" av. :)

Det är väl detta Inter försöker komma fram till.

Och kämpa på allihopa!

ja, nu har man fått lite att jobba för, ska tatuera mig nästa månad igen, ett huvudporträtt på min häst, ovanför där jag tatuerat jetfire.

Det som känns bra att ha tatuerat där, är att bristningarna döljs litegrann =)

Har inte vägt mig på ett tag, men såg idag att jag gått ner två kilo.

Duktigt jobbat!
Är det namnet på din häst?
Gjorde det inte ont att tatuera där?
Blir nog väldigt fint med hästhuvudet:)

Skitsnygg tatuering, måste ha gjort ont:D! Fler bilder sen när hästhuvudet har kommit på plats:bump:!

*kl*
Idag var det invägning igen. Förra veckan visade vågen på 94,9 kg, idag på 49,6 kg:cry:. Så det var ju inget vidare resultat. Jag har hållt mina kalorier varje dag förutom lördag. I lördags åt jag 2300 kalorier och jag bör enligt hälsovakten äta 2377 kalorier om dagen för att hålla vikten. Så jag åt ju inga extrema mängder heller. Känner mig besviken och tankarna far. Funderar på om medicinen fortfarande ligger lågt eller om det bara är en "mellanvecka". Fast iof brukar mellanveckor inte komma redan 2a veckan på diet. Jag har ju tidigare gått ner med hälsovakten och då som beräknat (1 kg/vecka). Men jag testar att ligga kvar på den uträknade kalorimängden veckan ut iaf. Har det inte hänt ngt då så får jag nog sänka kalorimängden ytterligare.

Trist när det inte händer något men är det inte väldigt mkt kalorier för en viktnedgång?
Eller är jag helt ute och cyklar, när jag har bantat innan så har jag legat på max 1500 kcal

Jag uttryckte mig nog lite otydligt:D! I lördags när jag syndade åt jag 2300 kcal. Jag bör enligt hälsovakten äta 2377 kcal om dagen för att hålla vikten. För att gå ner 1 kg per vecka i 10 veckor så bör jag äta 1550 kcal om dagen. Vilket jag alltså har gjort, förutom i lördags.

aha *skrattar* kan vara jag som läser knasigt med.
Jag fasar i övrigt för min vägning på onsdag för jag har inte skött mig...som vanligt ;)
Känner dock att jag faktiskt inte äter en massa godis o skit i mängder som tidigare så det går ju framåt iaf

*kl*
Har inte riktigt läst igenom tråden, men jag håller på att "hålla vikten" och jag har precis hittat min nya livsstil! Nämligen Lchf dieten. Tror inte ens jag vill kalla det för diet, det är en livsstil. Har INGET sockersug över huvud taget längre. Ser jag en kladdkaka, jovisst ser den god ut, men jag blir liksom inte sugen på den.
Lchf-dieten är kosten med lågt kolhydratintag och med hög andelfett. Alltså, ingen potatis, spannmål, ris och majs. Samt alla omega 6-oljor och alla tillsatser med E-nummer. Säger bara, BÖRJA MED LCHF! Klart bästa dieten EVER!:love:

KL

Har inte vägt mig idag.. var uppe så jäkla tidigt för att åka till kliniken med hästapållen... Men jag har en känsla av att den lär peka mera upp än ner imorgon när jag väger mig eftersom att jag var ute i fredags=öl,vin och sprit
Bakis i lördags=flöt mat Söndag inte heller så nyttigt och idag inte heller nyttigt så imorgon blir det helkörning igen... har ju "syndat" 4 dagar i rad.... vi får se vad den visar... imorgon blir det powerwalk på minst 1 timma iaf på morgonen. Har laddat telefonen med massa go musik nu=)
Nu när jag har semester så hinner jag ju gå på morgonen.. och måste ju ändå upp tidigt eftersom att jag måste släppa ut pållen som nu får stå på box på natten och sjukhage på dagen istället för sommarbete..=(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka