Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Nu har jag äntligen kunnat promenera igen,efter mitt skoskav jag fick för drygt en vecka sedan. Runt en timme blev det :) Smakade gott med frukost sedan.Yoghurt,blåbär och lite musli.

Vad är det som är "drygt" med inters inlägg?

Har ni svårt att aceptera att ni lever och tror på myter och felaktigheter?
Ta tillfället i akt och lär er något i stället.

Jag antar att inter i likhet med mig själv blir lite irriterad av dessa myter som ständigt florerar och som sprids av okunniga människor.

Jag håller med!

Är övertygad om att människor mår bäst av varierad kost och lagom mycket motion, inga mirakelmetoder osv.

Tkr att det är trist att denna tråden som man faktiskt tyckte var inspirerande och trevlig måste bli som alla andra där det bara är en massa tjabb. Diskussioner om hurvida vissa metoder funkar kan man enligt mig ta i en annan tråd för denna skulle vara positiv och inte till för en massa dryga inlägg men det är min åsikt.

härligt =) Jag ska med ta en promenix idag, men först blir det till vet och vaccinera hunden.

Torsdag idag = 75,4 kg (I söndags 76,9).

Visst är det vatten inblandat men det känns ändå bra att det visar sig, och jag vet ju av erfarenhet att det inte är bara vatten som försvinner.

Ska försöka hålla mig under 700 idag men det blir kanske svårt för jag går på och ska jobba inatt så det blir ett långt dygn. Hoppas det blir lagom mycket att göra så jag inte hinner fundera så mkt på mat inatt.

Nu blir det promenad till en kompis 30+30 min och ikväll ska jag rida ut med en annan kompis på ytterligare en annan kompis häst. Skönt att få komma ut i stallet lite när den egna hästen är på bete.

Dessutom var jag på stall-letning igår och har kanske hittat den perfekta stallplatsen, ingen box ledig just nu men jag är först i kön så förr eller senare :bump: Har ingen brådska för vi står helt ok där vi är men det hade varit kul om det blir nåt ledigt i höst. Den tränaren jag brukar träna för kommer tom dit regelbundet. Fin anläggning och nära skog med fina ridslingor, hoppas hoppas det inte dröjer allt för länge :d

Och så ser jag framför mig att jag inte ser ut som en heffaklump när det blir dags att rida in lilla hästen i höst. Bara att kämpa på :-)

Senast ändrad:

Hon fick den utmärkelsen för sina uttalanden om mammografi, cancer och vaccin. Hon fick det inte för "ett uttalande hon inte ens gjort".

Det vill säga att du inte har vägt och räknat på din mat. Det är sådana uttalanden som förvillar och sprider okunskap. Det i sin tur leder till att folk blint tror på att LCHF är något magiskt som fungerar utanför termodynamikens lag.

LCHF är kanon för diabetiker, en sjukdom. Det leder inte automatiskt till att det är ett bättre kostråd till friska människor.

Läkartidningen rapporterar om en studie, ser inget fel i det. Däremot så kan man inte dra några sådana slutsatser av den studien. T.o.m. "kostdoktorn" har backat där och skriver:

Just ett högt proteinintag har dokumenterat positiva effekter på viktminskning, men "fettdoktorerna" försöker skriva över dom positiva effekterna till högfettdieter.

Nej, detta är det perfekta stället att skriva på. Viktminskning kräver kunskap. Så länge det sprids felaktigheter, som t.ex. att man kan överäta och fortfarande gå ner i vikt, så krävs det mothugg.

Flera saker här jag inte håller med om men detta är inte rätt ställe och jag är definitivt inte ute eftr att missionera. Var och en blir salig på sin tro. Jag ska gå ner i vikt det är min enda prio för tillfället, och som du kanske märkt väljer jag inte att göra det med LCHF.... Däremot har jag upptckt att det är en utmärkt metod för att behålla vikten så det kommer jag att återgå till på sikt.

Senast ändrad:

Nu har jag äntligen kunnat promenera igen,efter mitt skoskav jag fick för drygt en vecka sedan. Runt en timme blev det :) Smakade gott med frukost sedan.Yoghurt,blåbär och lite musli.

Härligt!!!!!!!!!
Själv vakade jag av i morse,så nu är det semester!!!!!!!!!
I år blir det dock inte firande med tårta och godsaker:cry:

Torsdag idag = 75,4 kg (I söndags 76,9).

Visst är det vatten inblandat men det känns ändå bra att det visar sig, och jag vet ju av erfarenhet att det inte är bara vatten som försvinner.

Ska försöka hålla mig under 700 idag men det blir kanske svårt för jag går på och ska jobba inatt så det blir ett långt dygn. Hoppas det blir lagom mycket att göra så jag inte hinner fundera så mkt på mat inatt.

Nu blir det promenad till en kompis 30+30 min och ikväll ska jag rida ut med en annan kompis på ytterligare en annan kompis häst. Skönt att få komma ut i stallet lite när den egna hästen är på bete.

Dessutom var jag på stall-letning igår och har kanske hittat den perfekta stallplatsen, ingen box ledig just nu men jag är först i kön så förr eller senare :bump: Har ingen brådska för vi står helt ok där vi är men det hade varit kul om det blir nåt ledigt i höst. Den tränaren jag brukar träna för kommer tom dit regelbundet. Fin anläggning och nära skog med fina ridslingor, hoppas hoppas det inte dröjer allt för länge :d

Och så ser jag framför mig att jag inte ser ut som en heffaklump när det blir dags att rida in lilla hästen i höst. Bara att kämpa på :-)

Bra jobbat!
Jobbar själv mkt natt,men jag är sällan särskilt hungrig när jag jobbar natt som tur är!
Brukar bli en grov fralla,1 banan och i´bland en Risifrutti.
Hoppas det löser sig med bra stallplats.Alltid skönt!

Nu ska jag ut och rida bägge hästarna och sedan blir det simhallen.
Ska på bröllop på lördag och det lär väl bli några extra kalorier då:o så det gäller att träna på!

Härligt!!!!!!!!!
Själv vakade jag av i morse,så nu är det semester!!!!!!!!!
I år blir det dock inte firande med tårta och godsaker:cry:

Härligt att vara ledig!

Ja det är konstigt att mat är det man gör allt tillsammans med... Om man firar nåt, om man har tråkigt, om man tycker synd om sig osv osv. Jag märker nu att jag är konstant på väg till kylskåpet för att ta en skinkbit eller nåt annat att snaska på. Blir ju så uppenbart nu när jag inte kan ta något. Måste verkligen vänja mig av att gå och småäta hela tiden.

Casacha: skönt attdu kunnat börja promenera igen!

jobba natt är hopplöst när man ska gå ner i vikt tkr jag, får ingen ordning på mina rutiner då.
Jag har bokat en resa till hösten så nu jäkla har jag motivation ;) haha

Härligt att vara ledig!

Ja det är konstigt att mat är det man gör allt tillsammans med... Om man firar nåt, om man har tråkigt, om man tycker synd om sig osv osv. Jag märker nu att jag är konstant på väg till kylskåpet för att ta en skinkbit eller nåt annat att snaska på. Blir ju så uppenbart nu när jag inte kan ta något. Måste verkligen vänja mig av att gå och småäta hela tiden.

Casacha: skönt attdu kunnat börja promenera igen!

Ja,semester är härligt!!!!!!!!!
Firat med att dressyrträna 2 hästar samt simma 1500m.
Festat på kycklingsallad med sparris och godsaker!

Vilken skillnad på bilderna, kärlekshandtagen som det så fint heter har verkligen minskat!! Vill bli av med mina!!

Har kommit hem från en kryssning med birka paradise, och där vankades det smörgåsbord... men känner mig nöjd, åt fisk och räkor osv.

På tal om handtagen, ska tatuera mig på höften( som finns där under) imorgon, så lär hårdtrimma så jag kan visa upp tatueringen sen.

Ja, här har det gått nästan åt helvete:(

Tror jag har gått upp 4 kg på vågen, MEN kläderna känns inte mindre, brösten känns större, magen inte så sladdrig, och jag väntar in mensen som gör mina bröst större, men den kommer ju för fan aldrig:mad:

Så jag vet inte om jag har gått upp pga det eller vad det är, äter nyttigt, kan ta lite onyttigt ibland, men jag går en powerwalk varje dag och jag rider min häst, nästan varje dag, promenad med hundarna, så det där med vikten kanske är mina muskler som byggs på:idea:

Men jag kämpar på vidare:D

Ja jag skrev nåt inlägg om vad jag landade på men kan ta det igen, gick från 80.7 till 78.4 så det var en överraskning :D

Vilken skillnad på bilderna, kärlekshandtagen som det så fint heter har verkligen minskat!! Vill bli av med mina!!

Har kommit hem från en kryssning med birka paradise, och där vankades det smörgåsbord... men känner mig nöjd, åt fisk och räkor osv.

På tal om handtagen, ska tatuera mig på höften( som finns där under) imorgon, så lär hårdtrimma så jag kan visa upp tatueringen sen.

Tack,men det är mkt kvar:crazy:
Började ju med midjemått i höstas på 103cm:o,nu 86cm!
Bredast runt magen ,höstas 120cm:devil:,nu 106cm,så styvt 15 kg gör skillnad,men kunde ju vara ännu mer i cm!

Låter härligt med kryssning och att du kunde äta så klokt!
Jag ska på bröllop imorgon,så jag lär väl gå upp de 0,9kg jag gått ner denna veckan:(

Modigt att tatuera sig,men självfallet får du hårdtrimma,så det blir riktigt snyggt!

Ja, här har det gått nästan åt helvete:(

Tror jag har gått upp 4 kg på vågen, MEN kläderna känns inte mindre, brösten känns större, magen inte så sladdrig, och jag väntar in mensen som gör mina bröst större, men den kommer ju för fan aldrig:mad:

Så jag vet inte om jag har gått upp pga det eller vad det är, äter nyttigt, kan ta lite onyttigt ibland, men jag går en powerwalk varje dag och jag rider min häst, nästan varje dag, promenad med hundarna, så det där med vikten kanske är mina muskler som byggs på:idea:

Men jag kämpar på vidare:D

Tror du inte mensen beror på att du har gått ner så mkt?
+4kg är ju trist,men tränar du ,kanske det inte är så konstigt.
Bara att kämpa på dessvärre:devil:
Skönt att det inte känns på kläderna.Det brukar vara en bra måttstock!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka