Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Stackars pållen och stackars dig. Alltid jobbigt när djuren inte mår bra:(. Jag ska hålla tummarna för att invägningen går bra iaf!

Skitsnygg tatuering, måste ha gjort ont:D! Fler bilder sen när hästhuvudet har kommit på plats:bump:!

*kl*
Idag var det invägning igen. Förra veckan visade vågen på 94,9 kg, idag på 49,6 kg:cry:. Så det var ju inget vidare resultat. Jag har hållt mina kalorier varje dag förutom lördag. I lördags åt jag 2300 kalorier och jag bör enligt hälsovakten äta 2377 kalorier om dagen för att hålla vikten. Så jag åt ju inga extrema mängder heller. Känner mig besviken och tankarna far. Funderar på om medicinen fortfarande ligger lågt eller om det bara är en "mellanvecka". Fast iof brukar mellanveckor inte komma redan 2a veckan på diet. Jag har ju tidigare gått ner med hälsovakten och då som beräknat (1 kg/vecka). Men jag testar att ligga kvar på den uträknade kalorimängden veckan ut iaf. Har det inte hänt ngt då så får jag nog sänka kalorimängden ytterligare.

Tror du vänt på siffrorna!
-45,3kg på en vecka är nog lite väl bra;) även om det hade varit trevligt!
Snacka om Quick fix!
Men,det är ju nedåt i alla fall.
Om du ätit som vanligt hade du säkert legat :mad:
Hoppas din medicinjustering blir rätt,så den inte stjälper dig.
Kram och peppdans :bump::bow:

aha *skrattar* kan vara jag som läser knasigt med.
Jag fasar i övrigt för min vägning på onsdag för jag har inte skött mig...som vanligt ;)
Känner dock att jag faktiskt inte äter en massa godis o skit i mängder som tidigare så det går ju framåt iaf

Du ska se att det går bra!
Håller tummarna!

KL

Har inte vägt mig idag.. var uppe så jäkla tidigt för att åka till kliniken med hästapållen... Men jag har en känsla av att den lär peka mera upp än ner imorgon när jag väger mig eftersom att jag var ute i fredags=öl,vin och sprit
Bakis i lördags=flöt mat Söndag inte heller så nyttigt och idag inte heller nyttigt så imorgon blir det helkörning igen... har ju "syndat" 4 dagar i rad.... vi får se vad den visar... imorgon blir det powerwalk på minst 1 timma iaf på morgonen. Har laddat telefonen med massa go musik nu=)
Nu när jag har semester så hinner jag ju gå på morgonen.. och måste ju ändå upp tidigt eftersom att jag måste släppa ut pållen som nu får stå på box på natten och sjukhage på dagen istället för sommarbete..=(

Håller tummarna för invägningen.
Tråkigt med hästen.Hoppas på snabb förbättring!

Nej, det gjorde inte så ont att tatuera sig där, jag är van, har tatueringar på hela armarna och lite mer varstans på kroppen..

Strålande sol idag, ska ut och köra lite med röjsågen, bra träning för armarna!

Tackar och bugar för peppdansen:D! Ja det är bara att kämpa på!
Viktsiffrorna blev som sagt lite omvända...:p

Var så besviken och ledsen igår så jag räknade om mina siffror på hälsovakten. Skrev in att jag har ett kontorsjobb (stillasittande) istället för ett lätt rörligt jobb (300 kcal per dag). Med tanke på att jag arbetar som förskollärare på en förskola som är ute mkt och dessutom har ladugård, odlingar m.m. så stämmer ju knappast det. Men jag kände att det var lika bra att börja äta mindre kalorier direkt, händer det inget tappar jag motivationen. Hälsovakten tyckte då att jag bör äta 1200 kalorier om dagen för att att gå ner 1kg/vecka. Jag la mig på 1350 till och börja med, så får vi se om det hjälper.

Jag har slarvat som tusan med maten i flera dagar så jag har inte vågat kolla. Men skärper mig från och med nu igen. Kämpa på alla :)
Varför äter man mer och onyttigare (iallafall jag) när det blir motgångar i livet ?

Jag har slarvat som tusan med maten i flera dagar så jag har inte vågat kolla. Men skärper mig från och med nu igen. Kämpa på alla :)
Varför äter man mer och onyttigare (iallafall jag) när det blir motgångar i livet ?

Någon form av tröstbehov,tror jag!
Tråkigt med hästen,håller tummarna att allt ordnar sig.

Får väl komma med en uppdatering. 2,2 kg ner första veckan. Fuskade igår för då kom sambon hem efter en resa men höll mig nog ändå under 1400. Idag åter till ordningen. Inte hungrig, men det är tråkigt att inte äta så mkt. Märks tydligt att jag äter mer än jag behöver i vanliga fall.

Bra jobbat . Lite får man unna sig ibland annars blir ju livet för trist. Här står det och stampar runt 70kg. Upp lite ena veckan ,ner lite nästa . Har ju varit på semester så att det var lite + denna gången var ju väntat. Nu är det lite mer ordning och reda och de sista kilona ska bort. Maten är inga större problem men vinet ställer till det:D ,det är ju så gott med ett glas till maten .

När du räknar kalorier, för visst gör du väl det? Är du med i viktväktarna eller räknar du bara ändå?

Har du koll på vad som innehåller vad eller kollar du upp det för varje sak du ska äta?

Vart kan man kolla hur mycket kalorier osv man ska äta?

På matdagboken.se räknar de ut ditt ungefärliga energibehov.
En annan siffra som brukar stämma hyfsat är att ta 30 x sin egen vikt. Bör dock tas med en nypa salt. Självklart varierar siffrorna beroende på aktivitetsnivå, kroppssammansättning mm.

Jag brukar använda mig av Harris & Benedict-ekvationen när jag räknar på mitt energibehov.
Googla det så tror jag nog att du kan hitta fördiga mallar att bara föra in dina egna siffror i så räknar den automatiskt.

När du räknar kalorier, för visst gör du väl det? Är du med i viktväktarna eller räknar du bara ändå?

Har du koll på vad som innehåller vad eller kollar du upp det för varje sak du ska äta?

Vart kan man kolla hur mycket kalorier osv man ska äta?

Jag går egentligen på VLCD, very low calorie diet. Oftast äter man då pulverpåsar, färdiga shakes, mealbars. Mellan 450 och 800 kcal räknas som VLCD. Jag tycker dock att det blir väl tråkigt så jag byter ut vissa påsar mot annat, ser dock till att även få i mig mineral och vitamin-tabletter när jag gör det. Poänen med påsarna är ju att de innehåller de viaminer och mineraler man behöver trots att kaloriinnehåller är lågt.

Eftersom jag varit mullig större delen av mitt liv (sen jag som barn fick epilepsi och med det medicin som gjorde att jag gick upp i vikt) så behöver jag sällan slå upp nåt livsmedel för att få fram kaloriinnehållet.

Viktväktarna lägger sig inte så lågt som VLCD kalorimässigt.

Fördelen med VLCD är att det går snabbt och de låga kaloriintaget gör att hungerskänslorna försvinner. Sen vill det till att man lägger om konsten efteråt naturligtvis, annars är det ju ogjort arbete. Jag tycker inte att dieten är jobbig, mest tråkig för det är så gott och socialt med mat.

Idag visade vågen fö 74,3 så 2,6 kg på 10 dagar, man blir ju peppad när man ser resultat!

det är duktigt jobbat, jag gick med på pulver för nåt år sen men jag blev knäpp efter och kunde inte reglera mitt matintag. Idag är det vägning för min del, har varit och ridit nu så jag har väl bränt nån kalori ;)

KL!!
Idag har jag vägt mig och tro det eller ej men vågen stog på 65.8kg alltså minus 0,4kg fastän jag verkligen inte ätit nyttigt....
Nu är det hård körning som gäller 0,8kg kvar sen har jag vunnit!!!
Totalt ner är nu -6,2kg=) och jag måste säga att det känns på kläderna!!
Idag ska vi hämta stoet på semistationen=) Hon har bara vart borta i 11 dagar men det känns som en hel evighet...
Igår blev det powerwalk på 1,5 timme på morgonen ingen idag tyvärr för först var hovslagaren här och sen har jag vart hos läkaren med mitt knä.. korsbandet är av till 99,9% mindre kul.. ledbandet visste jag ju sen innan och det har nog läkt nu....
Så nu blir det äntligen magnetröntgen för att se vad som är trasigt!!!=)

Kämpa på alla!! Jag tycker ni är jätteduktiga!!

ja,jag tror du vinner först till 65 :) Men du får tjata på mig sedan så inte jag "glömmer" att jag ska dit oxå. Du kanske till och med når 60 kg innan jag är på 65 :) Men idag har jag inte ätit så onyttigt iallafall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka