Får man haka på...?
Såg att du (som jag) är 162 cm över havet. Själv väger jag just nu 78 kg, men då har jag ändå blivit av med 3 kg de senaste veckorna.
Ska väl nämna att jag är 47 år, det lär ska bli svårare att bli av med vikt ju äldre man blir (hoppas inte det stämmer alltför bra). Jag vägde 58 kg när jag var drygt 30 = innan min andra graviditet vid 34. EFTER den vägde jag c.a 76, och kring det har jag legat sen dess. För fem år sen (då låg jag på toppnoteringen 84 kg) började jag äta LCHF (Low Carb High Fat) och lyckades faktiskt gå ner till c:a 69 kg första halvåret. Men sen dess har jag fuskat för jämnan - det är knepigt att äta "konstig mat" när man är mycket på möten osv och det mestadels serveras mackor, pastasallad och annat kolhydrathaltigt.
Häromdagen var jag och provred en D-ponny (eftersom vi har lite lågt i stalltaket letade jag en lägre men viktbärande! häst). Den skrittade plågat och VÄGRADE trava med mig på ryggen...! Dess ordinarie ryttare satte sig upp, och då gled ponnyn smidigt över ridbanan i alla gångarter. Hon vägde 50 kg... Förutom att jag behövde en kralligare häst insåg jag också att här måste j#¤%ar i mig gås ner i vikt.
Kastar med ett par "före"-bilder som jag just tog (och hoppas att jag senare kan ordna ett par "efter"-bilder där det faktiskt har hänt något... )
(Tar även med en bild bakifrån, och hoppas att jag kan göra mig av med de där valkarna...)