Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

OK!! jag beundrar dom som klarar sig på pulver.. jag försökte i ca en vecka första dagen tyckte jag att pulver shakesen var ganska goda men ju fler dagar jag drack dom desto äckligare blev dom till slut mådde jag illa bara av att tänka på att dricka det där så jag gav upp... nu kör jag på att äta nyttigt istället!!

Bra jobbat!! visst är det roligt att mäta sig!! tänk att "några" kilon kan göra så mkt i centimeter!! =)

De flesta pulver är gjorda på sojaprotein och smakar apa.

Modifast är gjort på mjölkprotein och det är som natt och dag :d

Idag har jag haft en dålig dag.

Själen har inte mått bra, antaligen rusande hormoner.

Så det blev ett par ägg, en pannkaka med lite grädde och sylt, en liten hemmagjord blåbärspaj (har portionsformar) och lite fetaost. Totalt visserligen under 1000kcal (mår illa om jag äter mer än typ ett ägg) men ändå.

Svettades bort drygt 400kcal på gymmet i morse iaf.

Nya tag imorgon, själen borde vara mer harmonisk också, känns så.

87.5 och 12 kg kvar till BMI övervikt istf fetma.

Men det går iaf åt rätt håll.

Och alla mått minskar utom höger vad :D

*Haffar knapp
Tror jag får ansluta mig till den här tråden, ni är så duktiga så då kanske jag kan få lite motivation också! :bow:
Fast det finns en risk att det blir massa sötsaker ikväll :d:mad::angel:
Nä, får gå och göra lite situps som kompensation samt gå på kvällspromenad :idea:

Tänkte att jag skulle slänga in en ny ridbild!!! =)
det var ju som sagt en sådan som fick mig att inse att ne nu fan får det vara nog!!!
Lägger in den första med för er som inte sett fetto bilden =)

Här vägde jag 72 kg
30763_388616473726_741848726_4037108_1379906_n.jpg

och här väger jag nu 63,9
41674_741848726_318_n.jpg

Tycker att alla är jätteduktiga!! och ger även mig själv en klapp på axeln snart nere på nästa delmål som är 62kg =)

Jag tycker inte du ser överviktig ut på första bilden. Men jag ser att det är skillnad på de 2 bilderna! Grattis!!!!

Tänkte att jag skulle slänga in en ny ridbild!!! =)
det var ju som sagt en sådan som fick mig att inse att ne nu fan får det vara nog!!!
Lägger in den första med för er som inte sett fetto bilden =)

Här vägde jag 72 kg
30763_388616473726_741848726_4037108_1379906_n.jpg

och här väger jag nu 63,9
41674_741848726_318_n.jpg

Tycker att alla är jätteduktiga!! och ger även mig själv en klapp på axeln snart nere på nästa delmål som är 62kg =)

Duktigt jobbat!
Visst syns det skillnad!
Här står det still,men har i vart fall inte gått upp under semestern!
Nya tag som gäller,ska bara först.......

*kl*

Jag var ju på semester förra helgen och gick upp ca 3,5 kg:eek:. Idag är de kilona äntligen borta! Det värsta är att jag, sambon (och en av hästarna:p) åker till Motala för att fiska kräftor på onsdag. Sen är vi borta resten av veckan. Bor och fiskar hos min faster och där kommer det bjudas på god och inte alltid den nyttigaste maten. Tycker det är svårt att hålla vikten när man äter vanlig mat. Man får ju äta så lite och jag blir så hungrig då. Får bunkra upp med frukt och grönt att ha när den värsta hungern sätter in!

Får man haka på...?

Såg att du (som jag) är 162 cm över havet. Själv väger jag just nu 78 kg, men då har jag ändå blivit av med 3 kg de senaste veckorna.
Ska väl nämna att jag är 47 år, det lär ska bli svårare att bli av med vikt ju äldre man blir (hoppas inte det stämmer alltför bra). Jag vägde 58 kg när jag var drygt 30 = innan min andra graviditet vid 34. EFTER den vägde jag c.a 76, och kring det har jag legat sen dess. För fem år sen (då låg jag på toppnoteringen 84 kg) började jag äta LCHF (Low Carb High Fat) och lyckades faktiskt gå ner till c:a 69 kg första halvåret. Men sen dess har jag fuskat för jämnan - det är knepigt att äta "konstig mat" när man är mycket på möten osv och det mestadels serveras mackor, pastasallad och annat kolhydrathaltigt.

Häromdagen var jag och provred en D-ponny (eftersom vi har lite lågt i stalltaket letade jag en lägre men viktbärande! häst). Den skrittade plågat och VÄGRADE trava med mig på ryggen...! Dess ordinarie ryttare satte sig upp, och då gled ponnyn smidigt över ridbanan i alla gångarter. Hon vägde 50 kg... Förutom att jag behövde en kralligare häst insåg jag också att här måste j#¤%ar i mig gås ner i vikt.
Kastar med ett par "före"-bilder som jag just tog (och hoppas att jag senare kan ordna ett par "efter"-bilder där det faktiskt har hänt något... )

2_aug_2010_fore_front_mini.jpg

2_aug_2010_fore_back_mini.jpg

(Tar även med en bild bakifrån, och hoppas att jag kan göra mig av med de där valkarna...)

Får man haka på...?

Såg att du (som jag) är 162 cm över havet. Själv väger jag just nu 78 kg, men då har jag ändå blivit av med 3 kg de senaste veckorna.
Ska väl nämna att jag är 47 år, det lär ska bli svårare att bli av med vikt ju äldre man blir (hoppas inte det stämmer alltför bra). Jag vägde 58 kg när jag var drygt 30 = innan min andra graviditet vid 34. EFTER den vägde jag c.a 76, och kring det har jag legat sen dess. För fem år sen (då låg jag på toppnoteringen 84 kg) började jag äta LCHF (Low Carb High Fat) och lyckades faktiskt gå ner till c:a 69 kg första halvåret. Men sen dess har jag fuskat för jämnan - det är knepigt att äta "konstig mat" när man är mycket på möten osv och det mestadels serveras mackor, pastasallad och annat kolhydrathaltigt.

Häromdagen var jag och provred en D-ponny (eftersom vi har lite lågt i stalltaket letade jag en lägre men viktbärande! häst). Den skrittade plågat och VÄGRADE trava med mig på ryggen...! Dess ordinarie ryttare satte sig upp, och då gled ponnyn smidigt över ridbanan i alla gångarter. Hon vägde 50 kg... Förutom att jag behövde en kralligare häst insåg jag också att här måste j#¤%ar i mig gås ner i vikt.
Kastar med ett par "före"-bilder som jag just tog (och hoppas att jag senare kan ordna ett par "efter"-bilder där det faktiskt har hänt något... )

2_aug_2010_fore_front_mini.jpg

2_aug_2010_fore_back_mini.jpg

(Tar även med en bild bakifrån, och hoppas att jag kan göra mig av med de där valkarna...)

Välkommen!
Det är trevligare att kämpa när man är fler!
Här är nya tag som gäller from denna veckan.Smugit sig på något extra kilo under sommaren,så nu ligger jag på 75,3kg:o

Hur går det för alla?!

Här går det fint, alla mina kläder är förstora!
Är nere på 60 kg nu!

Nu ska jag inte gå ner mer, nu ska jag bara kämpa för att stanna kvar på 60 strecket, vilket kanske inte är det lättaste.

Hej! Får jag också vara med? :angel:

Jag har försökt lite halvhjärtat att gå ner i vikt åtminstone de senaste 5 åren men nu får det vara nog.
Nu måste det bli på allvar. Det avgörande är att jag slet av mig korsbandet för 6 månader sen vilket har gjort att jag inte har kunnat röra mig lika mycket som vanligt. Samtidigt behöver jag väga så lite som möjligt för att minska belastningen på leden och minska risken för artros. Den ekvationen går bara inte ihop om jag fortsätter äta som vanligt...

Alltså : startvikt 74,8 kg
midjemått 98 cm
bmi 27,8

Min idealvikt borde väl ligga runt 60 kg men det har jag inte vägt sen tonåren så en mer realisisk målvikt är nog 65 kg. Jag ska äta nyttigare och inte så stora portioner. Jag har ätit jättemycket glass i sommar pga värmen men nu är det slut med det. Jag ska även motionera så gott som jag kan med mitt knä. Cykla och rida och promenera så mycket som möjligt.

Den här gången ska det lyckas!! :bump:

Tråden tycks ha avstannat lite?

Hur går det för alla? Kämpar ni på eller har ni trillat in i soffpotatisträsket? ;)

Var ju med i trådarna i vintras och skulle gärna haka på en ny utmaning nu, använder någon den förträffliga bloggen nuförtiden?

För min del får det vara slut med det här nu, behöver pepp och massor med schyssta ideér på god mat och bra träningsformer som man kan peppa sig till trots värk i kropp och leder.

SÅ! Ska vi sparka igång den här tråden igen eller starta en ny? :)

Jag hänger fortfarande på!

Tror att den avstannat lite för att det finns likadana trådar både på S och Äu,.

Jag ska väga mig på torsdag, gör då även en mätning med elektråder som visar hur mycket fett resp muskler jag tappat.

Ska bli hur spännande som helst!

Tråden tycks ha avstannat lite?

Hur går det för alla? Kämpar ni på eller har ni trillat in i soffpotatisträsket? ;)

Var ju med i trådarna i vintras och skulle gärna haka på en ny utmaning nu, använder någon den förträffliga bloggen nuförtiden?

För min del får det vara slut med det här nu, behöver pepp och massor med schyssta ideér på god mat och bra träningsformer som man kan peppa sig till trots värk i kropp och leder.

SÅ! Ska vi sparka igång den här tråden igen eller starta en ny? :)

För min del har det dessvärre avstannat.Har legat och pendlat länge nu runt 75kg,men vågen verkar inte vilja lägre:D
Ska bara få tillbaks min sjukgymnast på torsdag,så min rygg blir lite bättre och bli kvitt min förkyllning,sedan ska det bli bättring!
Har väl blivit lite för nöjd med de ca -15kg jag gått ner,men det finns lika mkt till att ta dessvärre:o
Men,vi får kämpa på!
Välkommen tillbaksHur mkt har du kvar att tappa?

Tycker att du är superduktig som lyckats tappa så mycket!
Tråkigt att höra med ryggen och förkylningen, den senare brukar ju trots allt gå över - hoppas att även ryggen blir bra!

Jag är tillbaka på ruta noll igen pga (alltid dessa bortförklaringar!) tuffa tid privat det senaste halvåret.
Men nu är det dags igen. Gick med i tappa igår igen och har satt upp som mål att vid -10kg så får jag göra en ny tatuering. :D

Hur gick det för dig? Blev det några ridbyxor? ;)

Jag har softat till mig lite under semestern. Ligger runt 88,5 men jag har tänkt att fortsätta! Första delmålet är 84,5. Sen får jag se om jag tar en paus eller om jag fortsätter direkt för att satsa på något inom 70-spannet.

Lycka till alla!:banana:

För min del har det gått bakåt ett kilo... :cry:
Känner att jag verkligen måste lägga upp en plan på något sätt, istället för att bara så där allmänt "hålla igen"...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka