Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

VÄLKOMMEN =)

5km per dag är bra! tyvärr är det ju lättare att lägga på sig än att göra av med, men tar man inte tag i det lyckas man aldrig!

Jag hoppas det, jag är ju såå nära nu:d

Men vad händer med alla andra som var med i tråden?? Har dom försvunnit:confused:

Duktig du är!:bump::bow::banana:
Skäms ,men här går dte just nu inte alls:o
Varit så mkt med jobb och krånglande bil mm,men nu har jag snart slut på de dåliga ursäkterna,så här ska det bli skärpning.Har i vart fall inte gått upp,utan står kvar på mina 76kg:devil:

KL

Måste bara fråga generellt om det där med att gå ner i vikt.

Många gånger så går det ju fort neråt om man kör någon kur, men det går lika snabbt upp igen när man återgår till sina tidigare vanor.
Hur resonerar ni? Ändrar ni ert ursprungliga matbeteende när ni återgår till vardag efter en "kur"? Fungerar det att hålla vikten senare?

Går man ner för fort i vikt så är ju risken att man bryter ner sina muskler och därmed minskar sin energiförbrukning. Det brukar bli en ond cirkel (som jag varit i under en herrans massa år). Är ni noga med att se till att behålla muskelmassa och ändra grundvanorna i er viktminskning?

jag har inte gått på kur tidigare, men kan svara hur jag tänker göra efter avslutad kur.

Ska gå på ren kur dvs endast pulver i en månad, ev längre.
när jag är fädrig, ska jag äta mycket protein, och byta ut pasta och potatis mot sallad, jag är inget större fan av det så det går nog bra. Dock måste jag få lite potatisgratäng ibland :D

Det är det som är problemet,,man kan inte gå tillbaka till sina matvanor,,,då hamnar du där igen..

Jag går på ren kur,,har gjort det i fem veckor nu, skall göra i 2 till, då skall jag vara nere på 65 kg.

Mitt problem är att jag äter för sällan och när jag väl äter så blir allt på kvällen,,jag kan inte gå tillbaka till detta igen,,då skulle hela viktnedgången vara meningslös.

Jag märker inget på mina muskler,,dom kommer snarare mer fram när allt fett är borta:D

Men som sagt,,man kan inte gå tillbaka till sitt gamla beteende, utan man får skapa ett nytt och nyttigare sätt;) Skall tillbaka v.40 igen och då skall vi prata om att hålla vikten och vad jag skall äta sen.

sån är jag med, kan äta frukost, men oftast inte och då äter jag middag vid fem tiden och kanske någon macka.

Tänkte börja på måndag, men tror jag börjar på söndag, vill komma igång!! Ska sluta röka samma dag som jag börjar kuren.

började igår! Hade jättesvårt att få i mig allt vatten och drack nog knappt en liter. idag har jag iaf druckit lite över två liter. Googlade lite och hamnade hos någon cambridgekonsult och hon hade skrivit att man kunde dricka lightsaft och lightläsk. Det sa de inget om när jag köpte kuren.. ÄNdå inget jag tänker göra.

Hur är det där du köper din kur? Jag fick bara fylla i en hälsodekleration och sen var det klart, trodde man skulle prata lite osv.

igår kväll var jag skithungig, men åt nog kvällsshaken för tidigt.

idag är det tvärtom, inte något hungrig, och har inte ätit kvällen ännu, kan man hoppa över?

Har motionerat idag, en timme på morgonen, 8km på dagen och en tur nu på kvällen, har gått bra, men jag rör mig rätt mycket annars också-

Oj, vilken dålig konsulent!!!

Min är jättebra!! Du skall inte ta något annat än vatten, du får dricka kolsyrat som mättar lite, bra att ta på kvällen. Du får heller inte hoppa över ngn shake, då stannar du förbränningen.

Jag har oxå svårt att få i mig vatten men jag försöker, lättare att dricka i små flaskor än stora;)

Vi pratade i 1 timme innan jag började,,,dom är verkligen superbra,,går även på möte varannan vecka som hjälper mig att hålla motivationen uppe :D

Självklart stannar inte förbränningen om du hoppar över en shake, däremot så är det väll rätt dumt att göra det då man redan ligger på ett kaloriintag som är under vad som kan anses vara hälsosamt.

Jo, det gör du, därför skall man ta alla 3. Precis om du skulle äta 1 gång om dagen,,då ställer kroppen in sig på svält eftersom den inte vet när den får mat nästa gång.

Jo, det gör du, därför skall man ta alla 3. Precis om du skulle äta 1 gång om dagen,,då ställer kroppen in sig på svält eftersom den inte vet när den får mat nästa gång.

Myt och överdrifter. Det kommer inte att göra någon avgörande skillnad om du intar ett mål per dag eller om du intar fler så länge det totala kaloriintaget är detsamma. Det kan t.o.m. finnas små fördelar med att bara äta ett större mål per dag.

ja, jag fyllde som sagt i en lapp, sen valdej ag olika smaker sen var det tacok och hejdå och lycka till, och det var inte ens hon som är konsulent som hjälpte mig utan hennes mamma. Mamman skrev dotternas nummer på en lapp och dit kunde jag ringa eller skicka sms om det var något..

drack den sista igår kväll, för kom på att tar jag bara två lär jag vara jättetrött igår. nu sitter jag och försöker bli hungrig, men tycker det är skönt att jag inte blir det så tidigt för då får jag ta kvällspåsen så tidigt.

idag tyckte jag att jag såg smalare ut så mätte mig, -8 cm över magen sen i söndags, blir spännande imorgon för står att på fjärde dagen börjar fettförbränningen. Fick igen en jacka som varit för liten, så det känns kul.

idag blir det dock lugnt på moitonssidan för känner mig lite yrslig i huvuvdet.

Hej Cambridge'are! :bump: :D

Har gått på oren kur sen i fredags (:D) och vågen visar på -3 (mest vatten såklart). Kan inte gå helren kur då jag går i skolan och måste äta lunch där (vill hålla min vikt nedgång hemlig för mina vänner) men då tar jag bara lite sallad och något lite köttstycke typ... ;)

Vilka smaker föredrar ni? Jag tycker milkshakarna är vidriga hahahaha :D

jag har testat, jordgubb, kakao, kakao-mint, vanilj och banan och jag gillade allihopa =)

känner ingen yrsel längre så ska snart gå ut och gå =)

Hamnade också i en sur svacka! Sprang faktiskt tjejmilen fast jag hade struntat i träningen. Eftersom jag betalat bussresa och hotell för en weekend så går det ju inte att stanna hemma! Skitsur på mig själv över att jag inte lättat minst 10 kg och tränat, då kanske jag kommit under 60 min! Sprang på 1,10 ändå... med en förkylning dessutom, sprang på ren vilja :devil:. Heja mig!
Tänk om jag kund plocka fram den beslutsamheten VARJE dag! Jag har inte kommit över den där träningströskeln ännu. Ni vet då man känner att man bara måste ut i spåret, då det inte tar emot att ut och springa. Ond cirkel det där, jag gillar inte att springa när jag känner "dallret" men springer jag inte så ökar "dallret" :crazy: :o
Jag börjar idag - inte i morgon :idea:

Gillar bäst gröten,,den är såå god!!

Annars så gillar jag kakao mint, vanilj och banan:laugh:

Jordgubben är svår att skaka så klumparna försvinner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka