Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

världens duktigaste!! :banana::bump:

Vilken skillnad, känns inte som det går något neråt för mig längre, känns trögt.. Ska snart gå till stallet, så fortsätter motionera och hoppas på det bästa.

vägning på lördag igen.

+ jassica: TACK!!:bow::bow:

Jag är så nöjd och glad,,maten går bra att äta och imorgon skall jag bara äta 1 påse om dagen istället för 3, det skall bli skönt:D

vad skönt, när jag ska börja trappa upp tänkte jag äta två påsar om dagen och två mål mat.

Lite halvstorm idag, men gick bra att gå till stallet, brukar gå dit och sen få skjuts hem, är 1.1 mil men tror jag skirivit det. Tycker jag börjat fått dåligt minne, eller vad man säger, kan fråga samma sak flera gånger på samma dag.

Imorgon ska jag cykla till stallet på morgonen, blir nog att jag cyklar hem också, hoppas det slutat blåsa då bara.

Oj vad du är ute och går! 1,1 mil är ju jättebra motion!

Jag var på gymmet idag för första gången på länge och powerwalka i 5 min, sprang i 15 min och körde sedan 15 min på crosstrainern. Gick sedan hem från gymmet (3 km) och brände asa 400 kalorier (enligt maskinerna på gymmet), vilket är energin från allt jag ätit idag. Känns hyfsat bra :D

Fråga då konsulten hur dom förklarar fettförlusten med tanke på att deras pulver och soppor innehåller 39% kolhydrater.

Det handlar om kaloribalans. Om du dricker olja eller äter vetemjöl kommer inte att göra någon avgörande skillnad när det handlar om viktminskning.

Just det har jag tänkt på, att det är rätt mycket kolhydrater i pulverdieter.

Själv kör jag kaloriräkning (Hälsovakten) spelar ingen roll VAD jag äter bara hur mycket, det fungerar väldigt bra för mig. Körde igång den 4/10 på 65 kg. Idag vägde jag 62,2 kg.

Egentligen tycker jag att det är rätt självklart, att "intag" och "uttag" måste vara i balans, eller att intag måste vara mindre än uttag om man ska gå ner. Det finns inga genvägar.

*KL*
nu har det varit tyst i tråden igen!

jag cyklade 1.1mil imorse och målade i stallet, och nu har jag precis kommit in från en 9km promenad med hundarna. Har bara ätit frukostpåsen idag och är inte ett dugg hungrig, så lär inte få i mig alla tre idag.

knapp
och jag ställde mig på vågen imorse och la iväg ett litet glädjetjut! minus 1,5kg sen onsdag förra veckan. Woho! (Spec eftersom jag fuskade igår..)

Jättebra!!! Härligt att du kämpar på!! Men om du inte får i dig mer än 1 påse,kan du inte äta ngt istället?? Lite kyckling/lax/kött och lite sallad?? Så får du i dig mer mat,,,du kan inte bara äta 1 gång.

KL

Jag fortsätter att springa på morgonen och tar en powerwalk på e.m. Ibland hinner jag bara med 1 motionsform, börjar jag 8 så blir det powerwalk på e.m och börjar jag 10 så springer jag, jobbar ju 8 timmar så jag hinner inte med båda.

Men jag tränar ju på jobbet med, lyfter går, flyttar om alla varor etc. (jobbar i mataffär)

Men igår släppte jag på alla regler och gjorde tacos + äppelkaka och gud straffade mig direkt. Jag har ALDRIG haft så ont i magen som i natt,,fy faan!! Det var det värsta jag varit med om,,trodde jag skulle dö!!:eek:

Men jag får skylla mig själv, åt inte mycket, orkade inte men vissa straffar gud med detsamma:grin: Men imorse tog jag min vanliga springrunda + lite till och det gick galant!! Så nu blir det strypning på godsakerna ;)

vägt mig idag, vet inte om jag är nöjd eller inte, - knappt 2.5kg sen förra veckan, i det hela långa är det bra, ligger på nästan - 0.5kg per dag, men samtidigt så har jag ju gått/cyklat en mil om dagen hela veckan, och tycker jag borde få mer för det.

visserligen åt jag ju mat söndag + måndag för jag tänkte gå på kombinerad kur, men sen så gick jag in på ren kur igen i tisdags. Men nu tänker jag börja på kombinerad, för nu är det så trist med shakerna, har kört tre veckor imorgon.

Enligt, tja, nu kan jag inte nämna någon man kan relatera till, men typ viktväktarnas dietister är det rimligt att tappa 1 kg i veckan så 2,5 kg är ju hur bra som helst!!

Och välkommen till den orena sidan! :D

Måste även dela med mig av detta...

Har varit lite låg då jag inte sett någon skillnad på min kropp + att 8 kg ska ha försvunnit någonstans ifrån. Så, jag gjorde eldprovet.

Grävde fram mina tajta partyfodral, och grät en skvätt.

Dom är för stora!!!!!!! :eek::o:crazy::):laugh::D:banana::bump:

Imorgon blir det en tur på gymmet igen, för nu ska jeansen på!!

Men vad härligt!!!!:banana::banana:

Själv är jag lite bekymrad:(

Jag har gått upp till 68 kg,,,men jag äter precis som dom sa och kanske har fuskat lite med att struntat i påsen och kört på en middag istället.

Jag springer alt powerwalkar varje dag,,,ngn dag i veckan vilar jag. Kläderna passar bra, byxorna är fortfarande förstora och alla tröjor,,bh:ar passar. Så frågan är om det är mina muskler som väger nu mer eftersom jag tränar eller har jag mycket vatten i kroppen igen??

Jag bryr mig inte om vågen faktiskt längre utan ser till så jag kan ha mina kläder som jag har köpt:laugh:

har varit utan dator ett par dagar, men det har ju inte hänt alltför mycket här ändå.

kör på med promenaderna men skulle vilja göra något åt magen, så då tyckte konsulten jag skulle göra 50 situps och armhävningar per dag. jag kan inte göra 1 riktig armhävning, men står på knä och gör 20 morgon och kväll, och jag är färdig att dö, har så jävbla ont i armarma, träningsvärk!

favina, gå till konsulten och väg dig om du vill veta fall det är dina muskler som ökat, min konsults våg väger muskelmassa så jag ser från vecka per vecka vad som har hänt.

Men två kilo går man väl upp direkt när man bärjar äta för vattendipåerna fylls?

Vill också vara med :)

Jag har iaf 20kg jag vill gå ner så det är MÅNGA kilo....

Jag har flera gånger påbörjat viktnedgång men har av olika orsaker fallit tillbaka i gamla vanor :o

Mina största laster i livet är oboj och smörgås, som jag ofta äter till fruskost, lunch och kvällsmat.....

VÄLKOMMEN!!

Vi är några få som håller oss kvar i tråden :)

Att ändra din kost tror jag att du kommer komma ganska långt med :) Jag har oxå en förkärlek till mackor:o som jag nu har kommit ifrån pga cambridge i 7 veckor:laugh:

Men jag resonerar såhär att jag kan ta två mackor på morgonen men sedan inget mer och defenetivt inte på kvällen:crazy: det lägger sig direkt på dom ställen man inte vill att det skall ligga på ;)

KL

Jag har varit hos konsulenten och vägde 69,8 kg:cry: Jag vet inte vad jag har gjort för fel,,men nu är det ren kur igen som gäller. Jag har tränat nästan varje dag och ätit min portioner,,men det vi kom fram till är nog att jag har ätit förstora portioner eftersom jag har varit mera hungrig så nu sitter jag här med 4 cm upp i midjan och 2 cm på stussen. Det är ju inte mycket men det känns otroligt tråkigt. Jag har ju tränat så det känns ju som om jag skulle ha gått +/- noll, men icke då.

Nä jag skall kämpa på igen för den 20 november skall jag och min syster till GBG och handla kläder så nu blir det cb i 2 veckor för att komma ner till min målvikt igen och sedan göra rätt denna gång!!

och jag har gått ner 2hg på en vecka och ökat i fettmassa, men minskat 1kg i muskler. skitkonstigt.. har varken minskat eller ökat i muskler sen jag började.

Hade velat gått på ren kur igen, men har ingen lust att lägga ut mer pengar. jag fuskar nog också lite, för jag äter kanske en påse till frukost och sen ett mål mat, som är kyckling och sallad eller liknande, och sen en påse till kvällen om jag orkar, måste förbättra mig.

Fick mens imorse så antar att det är därför jag står still i vikt, blir spännande nästa vägning som blir på måndag. på lördag ska jag till ullared och unna mig för jag har gått ner nio kg:banana:

Men du... Du tränar ju massor! Du går ju upp i muskelvikt. Du måste ju ha tappat massor i muskelmassa under dina 7 veckor på kur?
I snitt sägs det att man kan tappa 0,5-1 kg per vecka i vikt utan att tappa muskelmassa. Tappar man mer så tappar man muskelmassa som gör att din grundförbränning minskar.
Sen måste man ju komma ihåg att träningen bryter ner musklerna och de behöver få tid och näring för återhämtning. Har du tränat så ska du alltid äta efter för att hjälpa muskeln att återhämta sig och växa, annars bryts de bara ner. Du behöver protein och efter passet lite snabba kolhydrater i form av en banan t.ex.
(I övrigt ska du försöka hålla dig till långsamma kolhydrater.)

Visst är det roligt att gå ner snabbt i vikt, men du går ju inte ner enbart fettmassa. Går det så fort så får du räkna med att mycket försvinner via vätska och muskelmassa. Detsamma gäller om du tränar för hårt. Vätskan kommer tillbaka när du börjar äta normalt och muskelmassan får man ju hoppas att du kan återställa genom träning för att förbättra din grundförbränning. Annars har du ju gjort det ännu svårare att hålla vikten när du väl nått ditt mål.

Man räknar att 1 kg muskler förbrukar ca 50-100 kcal per dag. Ökar du då 5 kg i muskelmassa så kan du äta 250-500 kcal mer varje dag på din grundförbränning... Tappar du 5 kg muskler så blir det ju motsatt effekt... Grundförbränning är vad kroppen förbränner bara genom att du lever när du ligger still och gör ingenting. För varje steg du tar krävs ytterligare energi.

Själv har jag ca 1400 kcal/ dag i grundförbränning. Skulle jag tappa 5 kg muskelmassa så är jag nere på 900 kcal och då börjar det bli svårt att äta utan att gå upp i vikt. Då är enda alternativet att träna och då kommer jag gå upp i muskelmassa, men det är ju positivt?!

Långt och svamligt, men jag hoppas att du hängde med. Sen kan jag inte annat än att rekommendera Mental träning för att förändra sitt tankesätt.

Jag har som sagt provat Nutrilett, Viktväktarna 3 gånger, viktminskningsprogram på gym, GI-metoden, hälsovakten (Räkna kalorier) och anser mig kunna mycket om näringslära.

Denna gången har jag enbart lyssnat på en MP3-fil om viktminskning 3-5 gånger i veckan och nu har jag gått ner 7 kg. 1 kg till målvikt är det nu och jag har inte gjort några uppoffringar alls. Jag äter allt fortfarande, men har ändrat små saker i min vardag som gör att jag äter lite mindre och rör mig lite mer och det ger stora resultat fast det går lite långsammare än vad det gjort tidigare. När jag nått min målvikt lyssnar jag på nästa program som är för att hålla vikten och jag är övertygad om att jag kommer lyckas denna gången!

Ge inte upp! Lycka till!

Tack för inlägget! :laugh:

Jag blir inte klok på detta med konsulten :confused:

Han säger att jag har ökat då i cm och det stämmer med vikten. Midjan har ökat med 4 cm, höften med 2 cm och halsen med 0,5 cm. Gått upp 5 kg...jag vet inte riktigt hur jag skall göra:confused:

Så jag blir helt förvirrad :O Så nu vet jag inte vad jag skall göra:crazy:

Går på ren kur så får vi se hur det går...

Willja pm:ar dig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka