Ny valp *golden*

vilse

Trådstartare
I söndags fick vi hem vår valp, helt underbart gullig :D Lite rädd och försiktig, men på bara denna veckan har hon tuffat till sig rejält :)

Just nu ligger hon i mitt knä och sover/försöker hjälpa till att skriva :D

DSC_4821.jpg

Album

Sv: Ny valp *golden*

Påminner såååå mycket om min Zita när jag hämtade henne. Grattis till en riktig gosing.:bow:

Jättesöt valp... hon ser ut som en liten dunboll:) Grattis till en underbar ras!
Bidrar med en dagsfärsk bild på två av mina jaktgolden,
den yngsta drygt 4,5 mån och den äldsta nyss fyllda 8 år.
Jag har två till, kullsystrar på 2,5 år;)
iza_spurten_sudd_29juli07.jpg

Golden är faktikst riktigt mysiga. Jag har ändrat uppfattning rejält! :) De golden jag sett innan har bara varit gamla, tråkiga, alldeles för feta och legat och sovit hela tiden.

Men jag tror inte denna kommer bli det :D Hon sover en del nu, men det är ju förståligt. Men samtidigt så blir hon bara tuffare, snabbare och mer livlig för varje dag :)

Dagens bilder:
Favoritstället, bland mammas blommor (numera platta blommor :D)
tira.jpg

Trött efter språngmarch
tira2.jpg

Album

Jättesöt valp... hon ser ut som en liten dunboll:) Grattis till en underbar ras!

Häftigt med en rödaktig golden. "Får" dom vara det?

Goldenvalpar kan mycket väl vara det sötaste i världen! :love:
Vad ljus hon var... blir de mörkare när de blir äldre eller kommer hon att vara så där ljus alltid? Tycker att de flesta man ser är mera guld-färgade. Fint om hon behåller det ljusa, ser alldeles ren ut!

oj, vilka jättefina hundar du har! Har nog aldrig sett en golden som ser så koncentrerad ut! Ser iof mest modellen fet/trött som går omkring på stan:angel:

Superfina var de i alla fall!

oj, vilka jättefina hundar du har! Har nog aldrig sett en golden som ser så koncentrerad ut! Ser iof mest modellen fet/trött som går omkring på stan:angel:

Superfina var de i alla fall!
Tack! Det här är jakttypen av golden, dvs den ursprungliga modellen... det är en enorm skillnad mellan den och utställningstypen, som du troligen har sett på stan;)

åh, vill du berätta lite mer om vad som skiljer dom olika modellerna åt?
blev ju sugen på en liten golden nu :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 994
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London