NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

img_901555_copy_529f5c7fddf2b360523ce28f.jpg

Fiiiiiiin!
Helt opartisk...

Han är jättefin din kille, och ser så ärlig och mjuk ut! :) Jobbigt med riduppehåll pga plugg, men samtidigt är det ju helt klart lite skönt att känna hur man verkligen längtar efter att få rida. :D

Mischis:

Japp, fina fina hon. :love: Orsaken till att jag insåg att det inte går utan egen häst. Och en av orsakerna till att jag provade Tyra och föll pladask. En mycket tjusig skäckfröken den där Títla. :)

tessinino:

Ser otroligt bärigt och lätt ut där i traven! Fin häst och skicklig ryttare. :D

1471286_10151752209587343_1706722463_n.jpg

Min nya pärla som köptes för en månad sen och på den månaden har lärt sig hur mycket som helst! Tillräckligt för att idag klara viktigaste dressyrprovet på ridläraråret på Hólar. Glädjen går inte att beskriva!!!! Imorgon är de passen som gäller!! Fina fina lilla hästen som utvecklas från ankunge till svan dessa dagar :D

GRATTIS! :) Och underbar häst, jätterolig bild och hon ser oerhört vacker ut! :)

Vilken underbar häst, ser ut som en riktig personlighet! Grattis till provet och lycka till med nästa :)

Tack ni båda :) Han hälsar dock att han inte riktigt gillar att han ser så tjejig ut, är ju prinsen juuuu, och jaa han är en riktig personlighet ;)

Och matten avskyr de faktum att han 8år gammal är HELT jäkla vit... Kan lova att jag inte köpte han för färgens skull iaf.... ;)

Fin pålle:-)
Min ponny pojk är oxå vit och blir kallad hon rätt ofta. Undrar om de har med färgen att göra eller att jag oxå klär han i rött rätt ofta :-P

Idag har snöovädret dragit över oss men ponnysarna är lika glada för de. Det är bra med mycket lurv;-)
DSC_0748.jpg

Haha, ja alla mina kläs bara i rött, även fuxarna o isabellen ;) = matte har svart o rött som signaturfärg ;)

Kl.
1497499_10151754201837343_1887185455_n.jpg

Världens bästa hästar!! Þeli frá Hólum (skolans bruna 19åriga passgeni) och jag slog till på tiden 9,40 i stilpass på supertaskigt underlag (och 17minus) och poängen 9,17!!! Och jag och min Kjarkur fixade passen på poängen 8,3!!!
Vilkt betyder att jag är klar med alla praktiska prov före jul och KLAR för vårterminen Dör av glädje och stolthet över mina duktiga grabbar!!

PLUS att jag lämnat i b-uppsatsen idag och då bara har två teoretiska tentor på måndag och tisdag kvar och en redovisning av b-uppsatsen innan de blir jullov :D

//Världens gladaste tjej!!

Mycket nöjd med min lilla pålle idag! Vi red ut själva i mörkret och han gick på fint hela vägen :) Annars brukar han försöka vända eller vägra gå/små stegra :/

KL

God Jul från mig och Vera:)

1504126_10202245110345847_307071593_n.jpg

(Fotat i stormen Svens efterhängande kyla därav min stela frusna kroppshållning)

Vilken härligt bild! :)

*KL*

Fick hem mina nya sadel igår, en Maxflex Fína Island och den verkar mycket lovande! Sjukt skön att rida i och bakåtskurna kåpor för extra bogfrihet och det är bra eftersom Laukur har rätt stora rörelser så han får plats :) Fått lite instruktioner av min sadelprovare hur jag ska kolla den så jag ska kolla extra noga nästa gång jag ska rida men jag tror den kommer stanna :)

Tänkte ta massa bilder igår men jag glömde bort så den här är den enda jag har :P

1488651_10201188896151451_1284900796_n.jpg

La en vit handduk under för att se avtryck men det var svårt att se. Lättare om han blir svett tror jag och jag red inte så länge igår :)

Min man provred ett varv runt huset och utbrast rätt fort: "Denna är ju riktigt bekväm ju!" Så den blev godkänd även där ;) haha

den ser jätteskön ut! Har också tittat på maxflex, men jag tror vi börjar med en passande begagnad bomsadel och jobbar oss uppåt. :)

Tyra är skodd utan sulor och med bara två brodd än så länge. Hovslagaren kommer innan jul, men det har ju fungerat att rida sedan snön kom i fredags iom att det har varit så kallt. Idag är det dock töväder, så hon får vila. Hon är ju under igångsättning så lite vilodagar är inplanerade ändå så.

Igår red jag ut på henne för första gången, och hon var jättefin! Så glad och peppad jämt min fina tjej. Hon är inte riden ordentligt på någon månad så vi mjukstartar lite, hon behöver bygga muskler och styrka. I söndags testade jag lite töltstarter och nedtagningar på ridbanan. Igångsättningarna blev bra, men sedan blev det lite travtakt i nedsaktningarna. Igår när vi var ute fick hon tölta i lite friskare tempo omkring mellantempo och då var hon klockren och vilken underbar tölt! Det kommer finnas oerhört mycket tempon i henne när styrkan kommer.

Jag har tänkt att vi ska jobba mycket med övergångar skritt-tölt och förberedande samlande arbete i tölt utöver "vanligt" lösgörande arbete. Både ute och på banan. :D

Jag är så oerhört förtjust i henne!

Kl

Vet inte om jag sagt att Kveikjas ryggskott nu är helt bra? Och inflammationen i bursan i höger lår var ju bra redan för någon månad sedan. Så nu är hon fit for fight! Jag red en skrittur idag o det kändes så gott att vara tillbaka på min bästa hästrygg! Kveikja var så taggad att hon kunde bara inte bärga sig när jag gjorde iordning! I vanliga fall står hon snällt still i stallgången lös. Idag ville hon följa med så fort jag gick ifrån för att hämta något. Gick efter några meter här, vände sig om där o öronen spetsade! Skönt att det inte bara är jag som längtar ut igen!
wpid-dsc_0096_20131210154805667.jpg

Skruvade på ett par Polarpads idag! De funkade kanon! Hett tips för er som inte har snösulor än.
wpid-dsc_0082.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 502
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17