NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL
Här rids det inte ett smack, klagar dock inte alltför mycket: Blev huxflux medbjuden på semester till Thailand i två veckor. Mycket oväntat, men mycket skönt!

*KL*

Åker nog de där två kilometrarna och rider på ridbanan ikväll! Tänkte prova sadeln lite mer än bara fram och tillbaka på en grusväg i mörkret :p

Skönt att hon är frisk nu!

Ni ser riktigt glada och taggade ut :)

Polar padsen är jag nyfiken på. Just som du säger att ha när man inte hunnit sko med snösulor än(händer typ varje vinter). Kul att de verkar funka bra.
Jag kör iof barforta i år så väntar på mina broddade renegadeboots ska komma :D hade ett par till ponnyn föra vintern men de är tyvärr ett nr för stora till isisen så de rycker vid galopp så han måste få egna :/

kl
Blev bara så lycklig idag i lösarbetet när jag provade inkallning som vi övat ett par gånger bara. Han busade som värst löst i padocken när jag ropade hans namn så rusade han fram till mig och stannade snällt :-) Inte så märkvärdigt kanske men jag är så imponerad över hur smarta hästarna är och hur lätt de lär sig.

Härligt!

Men vad är det för ngt smart du har på hjälmen?! :)

Det är en Helmet Heater! Bara googla(i ett ord, helmetheater) på det så hittar du svensk åf. Den är kanonbra! Antingen viker man upp den som jag gjorde på förra bilden, eller om det är kallt så har jag den nervikt.
lilaislandstroja.jpg

Låter bra!
Laukur är rätt känslig så man får passa händerna noga så man inte famlar för mycket så jag tror han skulle trivas på ett sådant bett som verkar vara riktigt stabilt och bra! Har beställt ett nu så det ska bli intressant att prova :)

Jag är lite fundersam över funktionen. Jag troor inte det borde bli någon hävstångseffekt eller tryck på nacken, pga att tygeln löper fritt och inte sitter fast. Men så beskrivs det ibland som ett hävstångsbett?

Jag tror på att variera betslingen för att undvika bettrelaterade skador, och tänkte jag ska köpa lite olika sorter att varva med. B-betten ser liksom rätt stabila ut, men jag vill inte ha ett bett med hävstångsverkan på henne.

Kan nån klargöra för mig? :)

Tror inte heller det blir någon hävstångseffekt. Det jag är ute efter är ett stadigt bett som är likt ett vanligt tredelat då jag inte vill ha ett skarpare bett på Laukur utan bara mer stadighet då han som sagt är känslig och blir orolig och det händer för mycket i munnen på honom :)

Jag tror inte heller det blir någon hävstång. vänder man det upp och ned och bak och fram däremot.. :) Nu är ju bara metallringen som en förlängd del av tränset?

Kl

Skruvade på ett par Polarpads idag! De funkade kanon! Hett tips för er som inte har snösulor än.
wpid-dsc_0082.jpg

Polarpads, de funkar alltså?
Har tittat lite på dessa, men varit skeptisk. Har fyra hästar och det vore ju väldigt smart om dessa kunde "dela" på samma snösulor. Gillar inte riktigt vanliga snösulor.

Hur skruvar man fast de där snö sulorna? Kan de sitta på alltid? Pris?

Tillverkaren sa att de kan sitta på jämt, jag skrev o frågade nämligen. Men jag hann bara pröva två dagar sen hade all snö smält bort här o vi har 5-10+ igen... Så jag skruvade av dom igår. Tror bara dom bör sitta när det är snö, kan tänka mig att en hårdfrusen knagglig hästhage skulle gå hårt åt dom utan snö som jämnar ut. Men det återstår att se! De kostar typ 250 ca för paret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 502
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama