NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL

Har inte skrivit något på väldigt länge igen. Var i somras och jobbade i Skåne och "råkade" få med mig en häst hem därifrån. Och nej, jag skulle definitivt inte ha en häst när jag for dit. :angel:
Örn var inte i så bra skick när han kom, så vi har fått jobbat mycket med att bygga muskler, och att lära honom lita på ryttaren. Han har varit med om en del, och såldes då han blev för jobbig för förra ägaren. Lastbilar och traktorer är fortfarande väldigt skrämmande (han har varit med om någon trafikolycka?), men annars har han blivit betydligt bättre hela tiden (både i kroppen och ridmässigt).

Såhär såg han ut när han kom i juli:
10868747776_648ab52277_b.jpg

För tre veckor sedan efter att han blivit klippt:
10868761806_0be9b66402_b.jpg

Så tjusigt så! ;) Tyckte ändå att det blev "lagom diskret" till hennes fina färg.

Nu tänkte jag passa på att fråga er här inne, vad hade ni velat se mer av i utrustningsväg till islandshäst? Mer bling? Mindre bling? Mer vågat? Färg?

Mycket blingbling, men vid rätt tillfälle, skulle inte gillat massor av varan på VM eller så, då får det gärna vara lite mer diskret och lagom mycket.

Men utan käkrem och smalare remmar ;)
För övrigt var det väldigt fint!
Å så snygg Tinna skulle vara i det!!!

Bellabus: Har just blivit med hus, så roadtrips får nog vänta :( Men om jag är påväg nedåt lovar jag att säga till! Du får ta med dig Rigel och komma upp och hälsa på ;)

Perfekt ju! :) Kommer fortfarande ihåg känslan då vi köpte hus, underbart! Riktig frihetskänsla är det och nu i december har vi bott här i 2 år redan :eek::D

Men utan käkrem och smalare remmar ;)
För övrigt var det väldigt fint!
Å så snygg Tinna skulle vara i det!!!

Bellabus: Har just blivit med hus, så roadtrips får nog vänta :( Men om jag är påväg nedåt lovar jag att säga till! Du får ta med dig Rigel och komma upp och hälsa på ;)

Jag brukar klippa bort käkremmen o jag hittar ett träns so jag annars döälskar.
Vill man ek klippa går de att lämna in till en sadelmakare som fixar=)

Oooh!! Det tränset hade jag velat ha men utan snok! Såg det på VM och blev tok-kär!!! Kul att fler än jag gillar bling! (Fast av någon konstig anledning gjorde jag inte det innan jag skaffade isis! )

Sen en snabb-fråga..... hur lägger man in bilder nu igen?? Om man tex vill lägga in nåt från "bilder" i datorn. Måste man har ett photobucketkonto eller liknande? :banghead:

Sök på ladda upp bilder, eller nått sånt så finns det tjänster där man inte behöver regga sig.

KL
Jag kommer eventuellt tvingas sälja min vita springare framöver, det är inte hundra klart, men det lutar åt det :/

Tråkigt om det blir så.. Alltid jobbigt att skiljas från dom.

KL*
Jag är nog ingen bling typ egentligen har bara de jag har på micklem:et. Däremot gillar jag kontraster typ svart med vit padding eller svart med brun padding på nos grimman. Eller typ som min ena sadel, är den bruna nyansen jag mena.

DSC01293.JPG

Sen är det ju alltid kul med färgglada schabrak :)

Ahhhhhhh världens lyckligaste just nu!
Idag har jag kört HELT SJÄLV=):D
Körde lite i paddocken och travade lite, gick bra att sela på och sätta för vagnen, Jorunn står blickstilla när man sätter för vagnen.

Till våren blir de körtäving:)

Vacker körbild får ni här=)

1476367_10152347550873998_476865295_n_zps1ce85b49.jpg

Fan vad kul! Har kört en del travare och det är skitkul!

Ja jag körde en del jag med för typ 14 år sedan när jag gick i skolan, körde upp till 2 spann.
Sedan vart det inge mer så jag är bra ringrostig måste jag säga!
Men de blir bättre var för dag=)

Men sjukt roligt är de=)

Vad kul! Vad för grenar kör du då?
Jag motionskörde med mina shettisar o travare förr.

Inspirerad av Niela så har jag idag grävt fram en rockard ur grannens förråd! Måste få min käre far att göra nya längre och bredare skaklar men annars är den vagnen God to go! Fick låna en loksele oxå så när tid finnes är det bara att börja köra in! Skall göra två lösa skaklar oxå bara att börja med. Kveikja lär inte vara något strul med, Andi blir nog lite skeptisk i början men sen cool. Snöggur lär ju skita ner sig några gånger, o sen är frågan....går han att få stopp på från en vagn? Med tanke på hur krångligt det kan vara från hästryggen... Så honom får man nog fundera både en o femtielva gånger innan man vågar köra... Tror jag kommer vara nöjd om han kan jogga med efter vagnen istället... :D

I övrigt är det lite märkligt att inte ha nån häst att rida! Två på vila o en som inte får ridas... :wtf:

Fan vad kul! Har kört en del travare och det är skitkul!

Jag hade ett varmblod som tonåring, henne körde vi en del och hon tyckte det var skitkul - och vi också. Hon hade inte stått framför kärra på tio år när de i stallet (gamla travgubbar) tyckte det var en bra idé. De öste på sele och kärra, var inga problem alls :D

Tråkigt om det blir så.. Alltid jobbigt att skiljas från dom.

Nu har jag fattat beslutet att sälja oavsett vad som händer och det känns bra! Hon är underbar, men vi matchar inte hundra, varför vet jag inte men så är det :) Hon kommer garanterat kunna få ett hem hos någon som avgudar henne lika mycket som jag avgudar min knasiga och tämligen dåliga Saga, om man ska se det objektivt. (Skeva ben, hård i huvudet som sten, trista gångarter och svår att komma överens med för nya människor.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama