NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag vill ha ett aachenträns!
Med bling och färg!

Kom jag på nu ;)
Hur går det med fina fina Rigel???

Med Rigel går det bra. Han tar galoppskänkel, travar och töltar :)
Väldigt lättväxlad.

Han är riden totalt ca 10 ggr, småturer ute i naturen. Jag har dragit ut på ridningen mellan gångerna. Tänker att de får växtvärk som vi människor :p Jag vet inte om det är det bästa men han är väldigt positiv och framåt så för oss fungerar det iaf.

När kommer du till Skåne? Vi väntar faktiskt :D

Nu tänkte jag passa på att fråga er här inne, vad hade ni velat se mer av i utrustningsväg till islandshäst? Mer bling? Mindre bling? Mer vågat? Färg?

Inte färg! Jag kräks på färgglatt läder :p
Blingade eller nitade tyglar! Och inte typ 5 små stenar utan åtminstone 15-20cm som börjar vid (det innåtvända ;)) spännet.

Mer sadelbling? T.ex. blingade stigbyglar. Finns redan men det är ju för lite bling på :D
Tränsen ska vara tunnt skurna eller rundsydda, alltid med inåtvända spännen. Då ser dom inte lika klumpiga ut på våra raggisar.

, alltid med inåtvända spännen. Då ser dom inte lika klumpiga ut på våra raggisar.

Är det bara jag som upplever att inåtvända spännen på våra små hästar trycker in kinden mot tänderna? Jag råkade köpa det(med små hakar) en gång och använde det ett tag. Men det kändes verkligen inte bra, det är för lite kurvatur i ansiktet för att det skulle ligga bra... Så jag gav bort det.

Jag personligen hade köpt ett Auva -träns av Bellabus för länge sedan om inte det vore för just de inåtvända spännena...

Jag vill ha "fristående" nosgrimmor med olika färg/design på remmen över nosen och plain fö. Gärna rött/blått/vitt/, rött/blått/sliver. Vill att remmarna ska vara smidiga och inte för breda/klumpiga. Min ena druknar i för breda remmar.

Bling är jag urled på, men gärna färg, dock i mindre mängd.

Jag gillar detta massor!! tyvär inte gjort för breda islandshuvuden :/ Har yttersta på båda käkrämmarna och näst innersta på längden. Blingpannband är inte orginal :)
IMG_20130503_124115.jpg

*KL*

Har beställt en lunchgrind till mina hästar :) Ska bli mycket spännande att prova och hoppas det blir så bra som jag tänkt mig!

Åååh, ja ett Rambo micklem!
Ett sånt fast billigare skulle ju inte skada :angel:

Nä det är de jag inte gillar med det, priset. Men sitter jätte bra utan skav till skillnad från mitt andra bettlösa :) Ringen på näsan använder jag typ aldrig heller. Funkar kanon vid bett invänjning, bara att hänga på bett och fortsätta rida bettlöst utan dubbla träns typ. Dock besvärligt att knäppa under käken på vintern pga allt skägg ;) (dagens I-lands problem)

Det är ju kanon!
Men jag vill inte ha med longeringsringen på nosgrimman ...

KL

Det har hänt 3 bra grejer och en mindre rolig grej.

De bra sakerna är att Sol är färdigbehandlad, vi var nämligen också hos Osteopaten igår och han tyckte att det såg bra ut! Det blir ett besök i vår för att kolla upp så att allt gått åt rätt håll bara. Känns bra!

Bra sak nummer 2 är att jag åkte med Sol själv och hon gick på transporten alldeles själv båda vägarna. Så himla nöjd! Ser fram emot att kunna åka iväg på träning i vinter. Mycket roligare att lägga pengar på träning än hältor. :D

Och bra sak nummer tre är att sadeln inte glider längre!!! Wohoo. Tidigare har alla sadlar glidit lite även med antiglidpad udner. Jag har misstänkt att det haft något samband med att hon skjuter rygg som en katt, vilket säkert haft med skadan att göra. Nu rör hon sig mycket mer avslappnad och sadeln låg stilla trots att jag inte hade något under.

Det mindre bra är att jag klippte Sol idag och ja, vad ska man säga... Det blev ju inte så jäkla bra alltså.
Försöker inbilla mig att det säkert blir lite bättre när magen minskat lite. Men snyggt är det ju inte oavsett. Får nog ta och helklippa henne till våren så hon slipper se ut såhär fram till midsommar. :o

Senast ändrad:

Jag skulle vilja se mer benskydd på isisar, lite mer benlindor, mer fääääärg:D
Även om hästarna inte slår sig tycker ja det är snyggt:)

Som nosgrimman, inge ja måste ha men tycker de är snyggt=)

Men tycker de börjar komma mer och mer än för 5 år sedan=)

bliiiing mer sånt=)

Jag klämde och kände på TR variant när jag var på Agersta, men jag tyckte lädret kändes lite plastigt (ingen vidare kvalité) och spännena var för stora och så väldigt klumpiga ut!
Jag tokälskar mitt Rambo Micklem och visst var det dyrt, men det håller ju länge och har så många olika möjligheter! Använder det på bara de unga och äldre hästarna samt både på islandshäst, quarter och welsh (alla funkar samma storlek på!).

/Malin

Klämde bara på det lite snabbt på SM och reagerade väl inte så mycket men har hört av andra också att kvalitén inte är den bästa.

Tyvärr är jag fullkomligt allergisk mot mässingspännen (speciellt eftersom att allt jag äger har silver) och vill inte ha competition-modellen. Så därav är jag mest sugen på TRs! Men visst vore det bättre om det kom ett micklem med silverspännen :)

*KL*

Fick ändra ut Ljómis grimma (storlek ponny) till yttersta hålet under veckan här :) När vi hämta honom var det på innersta så han har växt en del på det halvåret han bott hos oss!

599646_10201009582308717_618827310_n.jpg

Nu tänkte jag passa på att fråga er här inne, vad hade ni velat se mer av i utrustningsväg till islandshäst? Mer bling? Mindre bling? Mer vågat? Färg?

Bling är riktigt snyggt - i passande mängd. Konstiga färger vill jag inte ha. :p Svart är snyggast, gärna med några detaljer i silver(och alla spännen i silver såklart också!). Tycker väldigt mycket om pannband, de får gärna ha lite bling. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama