NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Grattis! Vill minnas att han är en väldans fin grabb?

Kl

För att fördriva min tid lite så slänger jag upp en bild på Kveikja i Fagers fina nitnosgrimma "Oscar". Vad tycks?
oscarvinst.jpg

På onsdag skall vi på återbesök till Osteopaten. Jag är orolig att hon inte är bra än, krånglade med höger bak när Hovslagaren var här förra veckan. Men jag kan ju inte se något eller känna. Har bestämt att ge det en chans till om hon inte blir bra då så åker jag på hältutredning hos veterinären(trots att hon inte visar hälta). Är lite orolig så hon inte har typ spatt utan att säga något.

De andra två kusarna har fått vintervila. Andi kanske inte blir hela sanningen med ordet vila, då han får skritta ut med min medryttare(en liten flugviktare). Men inga krav iaf, bara rörelse för spattens skull.

O när jag ser Nielas bilder blir jag inte farligt sugen på att köra in Kveikja! Hon hade nog tagit det med samma ro som Jorunn...

Du gör nog rätt i att åka till veterinären med för en extra koll, är hon frisk kan man ju bara pusta ut eller hur.
kostar inte mkt att göra en undersökning bara, det är när de går vidare med saker som det börjar kosta.

hon är så fin lilla tjejen.
svårt med kallblodsraser då de ofta inte visar så tydliga hältor, det är ju vi som ägare som måste se de små signalerna och tecknen på att det ev kan vara en hälta, de behöver ju inte hoppa fram på tre ben för att vara halta.
vissa visar bara genom att tex vara lite mer ovillig i ena varvet osv, små tecken.

Senast ändrad:

KL

I går kööörde jag Jorun vilken mäktig känlsa. har ju tidigare bara sprungit vid sidan och en annan kört.
Men igår var de så dags för min del att f köra henne :D

Tokälskar denna OTROOLIGT coola häst, bättre häst går inte att få:)

KL.

Min häst kan det där med att göra mig glad när motivationen inte är på topp.
Red ut i skymningen igår och töltade runt i olika tempon i skogen. A gick som en klocka! Har såå svårt att förstå hur man kan välja en tregångare just nu :)

KL.

Min häst kan det där med att göra mig glad när motivationen inte är på topp.
Red ut i skymningen igår och töltade runt i olika tempon i skogen. A gick som en klocka! Har såå svårt att förstå hur man kan välja en tregångare just nu :)

Förstår hur du menar! Är jag trött och nere så gör min fina häst så det tvärvänder så fort vi tar oss en tur! Sitter och flinar fånigt på hans rygg när han dansar fram i sina fyra fina gångarter och inser varje gång att jag aldrig kommer kunna ha en tregångare :p

Visst gör dom glad :) Går verkligen åt i höstmörkret.

Härligt med gångarterna(!), lite annat att jobba med, men jag kan inte tänka mig att byta bort känslan av min 3 gångares vilja att hoppa och bjuda på hinder. Den hittar jag nog inte hos en isis. Så jag håller mig med en av varje = Dubbel glädje :D

Man måste ju bli glad av denna ;)
DSC_0678.jpg

Senast ändrad:

Är inte intresserad av hoppning alls och har aldrig varit så det är inget jag tänker på:-) Men det måste vara kul att ha en av varje som du har så får man lite av båda världarna! :-D

Så tjusigt så! ;) Tyckte ändå att det blev "lagom diskret" till hennes fina färg.

Nu tänkte jag passa på att fråga er här inne, vad hade ni velat se mer av i utrustningsväg till islandshäst? Mer bling? Mindre bling? Mer vågat? Färg?

MEEEEER BLING!
Sen hade jag gärna sett sidostycken, som är formade runt öronen, med bling på sidan :love:

Mer bling säger jag oxå! Gärna nätta remmar men att t.ex.nosgrimmans nosband med bling är bredare. Lite som Auva, fast mycket nättare.

Det där med bling på sidostycket har jag ju ett som har och jag älskar det!
img_8982.jpg

Fast jag tror ju inte det är snyggt ihop med någon nosgrimma.

Skulle man inte kunnat göra ett hackamoore eller sidepull med bling på?

Håller med! Nätta remmar, men lite bredare nosgrimma t.ex.
Och snabbknäppen.

OCh MER VÅGAT!! Älskar dina nitnosgrimmor, mer sånt coolt!

O när jag ändå är här o ligger i soffan under filten o försöker slippa gå ut o fixa stallet så kan jag ju berätta att vi kom hem från Osteopaten för två timmar sedan. Skadan i höger bak är läkt, han kunde inte känna någonting alls i högersidan. Och inte heller i kotorna fram som de känt tidigare(kompensation). Så det är ju himla bra!

Mindre bra att hon istället hade ont i vänster bak... Men det förklarar krånglet med Hovslagaren... Hon krånglade alltså med att lyfta höger bak för att det gjorde ont att belasta vänster bak. Den här gången sitter det i en muskel på utsidan vid vänster knä. Det hänger ihop med vänster länd där han mumlade nåt om att det liknar våra ryggskott.

Så ingen ridning på ett tag, men gärna promenader, tömkörning, cykla etc. Bara inte belasta ryggen. Återbesök till våren, o det måste ju innebära att det inte var så allvarligt för då hade han.ju velat ha återbesök snarare. Så jag kör på med icke-uppsuttet arbete några veckor för att fortsätta bygga upp högersidan (o hålla ner kulan på magen) o ger sedan hel vila några veckor.
wpid-dsc_0667.jpg

Bild från igår när vi undvek dagsregnet i grannens ridhus. Hon var jätteduktig men vi tog bara ett lätt pass för att bli mjuk. Märkligt hur hästarna kan jobba på så trots att det är jobbigt för dom? Om hon nu haft ont i ryggen o vänster bak istället o hon bara jobbar på med vad jag ber om? Glad att jag inte pressade nåt utan bara lösgjorde.

Känns än mer aktuellt nu att passa på o börja köra in henne, bra hjärngympa o inget på ryggen. :-)

Håller med! Nätta remmar, men lite bredare nosgrimma t.ex.
Och snabbknäppen.

OCh MER VÅGAT!! Älskar dina nitnosgrimmor, mer sånt coolt!

Gillar också nätta remmar med kanske någon färg som foder eller liknande som Kvandi visar :)

Har en nosgrimma från Fákur med limegrönt foder. Syns lite dåligt på bilden där Laukur är fullpälsad ;)

417491_10200290146449578_784600356_n.jpg

Senast ändrad:

KL*
Tack för feedback!

Vad roligt att det är fler som vill ha mer vågat.

Så.. mer bling, mer färg, nättare remmar och mer vågat!

Kanske en buke-islands-kollektion på G här :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama