NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL

En sak har jag lärt mig om inridning genom åren- så fort en häst kan sittas på och eventuellt bromsas så ska man rida ut:D Idag blev Mists premiärtur i skogen. Satt på henne första gången i söndags. Hon var SÅ duktig! Svänga för tygel förstår hon inte helt ännu men jag kunde flytta henne runt träd osv med skänkeln och det är jag mer glad över. Hon lärde sig även att skänkeltryck betyder framåt idag. Broms gick ganska bra men det var tråkigare på hemvägen.

Man blir så glad av unghästar, borde alltid ha ett litet inridningsprojekt.

1382365_10151677413810588_541541386_n.jpg

KL

Idag red jag en liten sväng på Solis, jag säger bara oh my gosh vad brunstig man kan vara. När jag la på sadeln spände hon upp sig och brunstskvätte. När jag skulle gå fram i trav fick jag förlita mig helt på rösten för minsta lilla kram med skänkeln ledde till att hon spände till och stannade med höjd svans.
Som tur var hade brunsten inte smittat av sig på humöret i ridningen, igårkväll såg hon dock ut som en eldsprutande drake när hon stegrade i boxen med öronen slickade för att nya boxgrannen kom lite för nära gallret. :P

KL

äntligen hittat en medryttare igen, hon verkade superbra och jag får lite avlastning.

KL

En sak har jag lärt mig om inridning genom åren- så fort en häst kan sittas på och eventuellt bromsas så ska man rida ut:D Idag blev Mists premiärtur i skogen. Satt på henne första gången i söndags. Hon var SÅ duktig! Svänga för tygel förstår hon inte helt ännu men jag kunde flytta henne runt träd osv med skänkeln och det är jag mer glad över. Hon lärde sig även att skänkeltryck betyder framåt idag. Broms gick ganska bra men det var tråkigare på hemvägen.

Man blir så glad av unghästar, borde alltid ha ett litet inridningsprojekt.

1382365_10151677413810588_541541386_n.jpg

Hon är verkligen jättesöt! Skönt att det går bra, de är så intresserade och nyfikna på allt o det gör arbetet så roligt! Längtar till det är dags för mina småtjejer...

Ser fram emot fler bilder o uppdateringar!

Ser härligt ut! Både du o pållen ser ut at njuta.

Långt från rusket som vistats utanför mitt fönster de senaste dagarna..

KL*
Hade ute kiropraktorn idag så isisen fick nålar och ljusbehandling på rumpan innan höfterna behandlades. Var låsning där som visats sig i nacken på honom. så nu blir det spännande att rida nästa gång och se om han känns smidigare :P

Ja vi trivs otroligt bra ihop! :D Ska ut och rida ikväll en sväng efter dottern har lagt sig och jag längtar! Igår var det fullt upp på jobbet och i natt har vi knappt sovit pga dotterns hosta så jag behöver ladda batterierna genom att umgås med hästarna och rida :)

Bjuder på en bild på min söta lilla Ljómi! :love:

1391577_10200838333627607_1769235756_n.jpg

Guuu' va söt han är Ljomi! Och härliga ridbilder!

Kl

Idag skoddes Andi o Snöggur av för lite semester. Andi kommer att få skritta ut utan krav ibland med tanke på spatten, så jag skall gräva fram våra gamla easyboots imorn. Jag är lite rädd nu att spatten skall göra sig påmind iom att skorna åkte av, men håller tummarna. Planen och förhoppningen är att han skall kunna gå barfota i fortsättningen! Han tar det såpass lugnt nuförtiden att det inte borde vara några problem att rida med tofflorna.

Kveikja däremot fick skor på o jag kommer hålla igång henne ett tag. Ev. får hon en kortare vila efter nyår. Jag är dock osäker på hur hon har det egentligen! Hon krånglade ovanligt mycket med höger bak för Hovslagaren idag... Kan undra om det gör Ont? Jag kan ju bara utgå från mig själv och jag har mycket mer/oftare ont i rygg o nacke nu sedan Osteopaten låste upp alla låsningar jag hade. Kveikja kanske känner samma sak? Vi ska iaf på återbesök nästa v.
wpid-dsc_0589_20131105202225414.jpg

Här är hon i våran snygga vinst-nosgrimma ifrån Fager designs tävling! Korkat av mig dock att välja ett så omatchande nackstycke! Måste sy henne ett som matchar...

KL

Måste bara få skryta lite, idag har Jorunn dragit skaklarna första gången och så här reagerade hon:D

Supercoola Jorunn gick med skaklar som om hon aldrig gjort annat

1395843_10152324161693998_26891475_n_zpsb454de95.jpg

Det är det som är så häftigt med de flesta islandshästar att lynnet är så bra o de är oftast så coola för det mesta<3 älskar rasen.

Det är det som är så häftigt med de flesta islandshästar att lynnet är så bra o de är oftast så coola för det mesta<3 älskar rasen.

Faktiaskt här måste jag hålla med, jag har ju genom åren haft olika raser och som isis ägare också stått i stall med rätt många olika raser.

Men måste säga att islandshästarna eller kallblod överlag alltid har representerat det lugna psyket överlag.
Sedan har vi en å annan hbl som är döcoola men där har de en ägare som gör lika mkt tokigheter som jag gör så hästarna är lixom .. härdade:D

Kl.
Nu har prinsessan äntligen kommit igång igen och allt går åt rätt håll.
Om det fortsätter såhär så gör hon sin tävlingsdebut under 2014!
Två bilder på bruttan:
null_zps2337b8b9.jpg

null_zps7d189e14.jpg

Senast ändrad:

Jag håller med ;)
Både angående ridhuset, och hästen!
Det är underbart!!!

Det är GRYMT!
Lagom mjukt utan att vara tungt, sviktande, fryser aldrig, så gott som dammfritt.
Älskar att rida där inne (även om det bara gick att vara på ena halvan då det var jakt långt bort från gården och Tinna är skotträdd. Blir man rädd för en sak (i detta fall ljudet från skotten) så är ALLT läskigt - inklusive skottkärran med hästbajs i... Ibland önskar jag att hon var lite enklare, men sen tittar jag på henne och inser att hon är perfekt som hon är ;))

Vad fina ni är!

Michis: Vad fin hon är! Och vilket snyggt schabrak! ;)

*kl*
Här är en till som planerar lite på att göra tävlingsdebut nästa år. B ska få rasta av sig lite på någon lättklass bara för att vänja sig vid banan och för att vi ska få mer erfarenhet.

Min gråa dam kommer hem om ungefär 2 veckor och tränaren bara öser beröm över henne, hon utvecklas nå enormt hela tiden och älskar att bli riden! Hon har lite svårt att stå still vid uppsittning och vill nästan inte gå hem till stallet igen! :D Hon har blivit mycket bättre med öronen också, så pass att det går att tränsa utan att hon slänger sig rakt bakåt.

Min fina gråsparv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023