NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag åkte till min närmaste bra strand, vilken är Stråvalla strand i frillesås -på västkusten. Vet att Elina hade nån ännu bättre strand i Varberg, minns inte vad den hette! Elina??

Ja här runt varberg har vi massa lååååånga fina grunda stränder med bra sandstrand. Flera kilometer långa och breda med perfekt underlag. Bra och fast botten också om man vill gå ner i vattnet.
Apelviken är ju grym att rida på när där inte är så mycket folk. Blåser det så är det ju massa surfare och är det sol är det många som promenerar. Så ibland får man ju hejda sig lite :p
Kärradal är också jättefin, sällan nåt folk på hösten. Några surfare ibland och nån hundrastare.
Glommen i falkenberg är också lång, ett par kilometer i alla fall. För det mesta glest på folk där också.

Det är dem jag ridit på, finns säkert andra fina stränder också.

KL
Bra pass på Spökponnyn idag som ser ut såhär just nu. Ngt konstig vinkel så hon har taxben vilket inte är riktigt sant :p

1391974_10152016169829612_1560462474_n.jpg

Och Sags semestrar och ser ut så här just nu:

1383349_10152016173374612_1087155405_n.jpg

knapplån!

I går sålde jag min ursköna bomlösa sadel Jorunn tyckte en dag inte om den den
.
Så på tisdag skall en kompis komma över med sin barefoot London så jag ska få provrida den för att ev köpa en egen.
Den är betydligt kortare så den borde passa.

Ska bara ha den tills jag har sparat ihop till den sadeln jag ska ha sen, men den kostar ju en del så de tar ett tag å spara ihop till den!
Behöver ju både en hoppsadel och en dressyrsadel så här sparas det för fulla muggar:D

Nu väntar jag bara på körselen så vi kan börja inkörningen på allvar=)

KL

Min fyraåring har nu varit i Sverige och "tamhäst" ca en månad och inridningen är på god väg. Nu är hon ett par ggr longerad med sadel och träns, nästa vecka blir det uppsittning :)

Ikväll i stallet
554978_10151660733750588_822460182_n.jpg

1376360_10151660734400588_1058462086_n.jpg

perfekt klippning på islandshäst, eftersom min ena är klippt exakt likadant ;-) Fin häst!

kl*
Hade ute en massör igår som gick igenom isisen för första gången. Det visade sig att han har en låsning i nacken och små hakar på framtänderna så nu får det bli både kiropraktor och tandläkare snarast..

*kl*

Till helgen kommer det troligen en tjej och tittar på Fafnir.
Det hon skriver låter jätte bra och tror han skulle få det toppen där!
Hoppas hoppas de faller för varandra :)

Tack! :D Så kul att fler tycker att vi utvecklats, inte bara jag själv ;)

*KL*

Rustningen inför vintern är påbörjad hemma. Vi har börjat bygga om en gammal korvkiosk till höhäck med tak :) Ska köpa en lunchgrind också som öppnar upp till fållan där höhäcken står och ger hästarna hö mitt på dagen! Kommer bli suuuper! :D Så skönt med egen gård där man kan fixa med sånt här själv utan att fråga andra. Nu gör vi som vi vill, när vi vill :)

Laukur fick vila igår och får vila idag men i morgon får vi nog sätta igång igen och fortsätta där vi slutade i lördags på kursen :)

Kl.
Tinna har en veckas vila pga extremt mycket jobb.
I helgen sätts hon igång igen och jag LÄNGTAR!
Har inte träffat henne sen onsdags förra veckan, och idag vad jag i stallet och hade lektioner.
Mitt hjärta studsade och pirrade när jag träffade henne igen, min vackra kärlek!!

KL*

Nu har jag sadel på prov igen. Denna gång en globus clic. Dock en 17,5" jag har tänkt mig en 16,5" men ville prova bomvidd..

IMG_20131029_203336.jpg

DSC_0633.jpg

Den är skön att sitta i. Men jag kunde inte provrida idag då det spöregnade så finns en risk att sadelgjorden drar fram den.

Den ser ju ut att ligga både för långt fram och i bakvikt. Hur ligger den om du drar bak den ordentligt så bogen ligger fri?
Kan ju vara svårt att få sadlarna att ligga kvar när magen puttar fram den, har samma problem med min :P

Vad är det för bomvidd?
Har själv en clic, skönaste sadeln ja ridit i, ligger super på min runda kortryggade islänning.
Har bomvidd 36 på min. :)

Kl

På söndag verkar det som dn tjej kommer å kollar på Fafnir.
Hoppas hoppas de faller för varandra! Det hon erbjuder är kanon!
Hade varit skönt med 1 mindre häst i vinter :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama