NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Det händer grejjer! Fin han är, snyggt jobbat! :)

Kl.
På grund av plugg och mörker känner jag att jag inte hinner/orkar lägga så mycket tid på ridningen som jag egentligen vill. Motivationen är riktigt usel... Dock känns det lättare när jag väl kommit upp på hästen (som kan det där med att göra mig glad). Hösten och våren känns riktigt lååång.. Hur gör ni för att hitta motivationen under denna period? Det kan väl inte bara vara jag som känner såhär.. :)

Det är iallafall bestämt att vi åker på samtliga deltävlingar av vintermästerskapen, vilket kommer bli superkul! :)

Det händer grejjer! Fin han är, snyggt jobbat! :)

Kl.
På grund av plugg och mörker känner jag att jag inte hinner/orkar lägga så mycket tid på ridningen som jag egentligen vill. Motivationen är riktigt usel... Dock känns det lättare när jag väl kommit upp på hästen (som kan det där med att göra mig glad). Hösten och våren känns riktigt lååång.. Hur gör ni för att hitta motivationen under denna period? Det kan väl inte bara vara jag som känner såhär.. :)

Det är iallafall bestämt att vi åker på samtliga deltävlingar av vintermästerskapen, vilket kommer bli superkul! :)

Jag har iofs inte egen häst utan medryttarhäst, men jag håller träningsmotivationen uppe genom kurser och privatlektioner så ofta jag har råd med. :D Och målsättningen att komma ut på tävlingsbanan för första gången med jättelurvet, till våren på Gyda! :sneaky:

Idag regna det inte så jag provred sadeln. Den gled fram ännu mer, sadlade med 3 fingrar till godo, trots att jag provade 2 olika sadelgjordar dras sadeln fram :(
funderar på en sadel med utanpåliggande knästöd så sadelgjordstropparna mer fritt kan lägga sig framåt?
här syns hur främre stroppen "tvingas" bakåt på globusen.
DSC_0638.jpg

Någon som vet en sån? som dessutom är kort och vid med stöd för ryttaren.

(säg till om ni tycker jag ska byta till någon sadeltråd ist)

dlvis kl*
Tilda: Ja, clic är riktigt skön att sitta i. Tur i oturen för mig är att den verkar passa på min ponny ist :) (Han skulle iof ha en hopp sadel men blir nog inte hoppning förens i vår..)
Lycka till på söndag!

Jag har iofs inte egen häst utan medryttarhäst, men jag håller träningsmotivationen uppe genom kurser och privatlektioner så ofta jag har råd med. :D Och målsättningen att komma ut på tävlingsbanan för första gången med jättelurvet, till våren på Gyda! :sneaky:

Rider för Johan H var tredje vecka och mer än så har jag inte råd med för tillfället.. :) Men det är de där veckorna emellan som är svåra att hitta motivation till..

Ser fram emot att se er på tävlingsbanan! :D

Wiii nu har selen kommit, här har jag precis packat upp den alltså INTE ställt in den överhuvudtaget..
Slängde bara på den på hästen och tog ett kort för att visa.
Sen ner igen i påsen för att åka hem och smörja upp allt=)

Så i helgen skall hon få dra skacklar spännande:)

1385359_10152288686138998_1891160703_n_zps681dba9d.jpg

Tack! :D
Han var såå mjuk och fin att rida igår! Han suger verkligen åt sig allt på en träning och kommer ihåg det sen, underbara hästen! Sen så är han väldigt mjuk och lyhörd för hjälperna och där känner jag mig väldigt stolt eftersom det är jag ridit in och tränat honom från början, så nåt rätt har jag gjort i alla fall :D

Ang. motivationen så har jag inte fått någon dipp än faktiskt för jag är så taggad att träna nu när han går så bra! Men jag rider bara 4 dagar i veckan, mer ibland men 4 är det jag känner att jag hinner få till utan stress och dåligt samvete för familjen. Har ju en man och en dotter på 1,5 år att ta hänsyn till också :) Laukur ska snart få sin vila så det är nog så att jag passar på att rida och träna innan den så jag verkligen känner att vi jobbat på :P Sen när han vilat klart är det jul och jag har ledigt nästan 2 veckor så då blir det massa ridning och mys med familjen, sen är det bara januari kvar innan kurs för Frida igen och en ev ridhustävling här hemma :)

Jag är ju också en sån som måste ut i mörkret på kvällarna och rida då jag inte har tillgång till ridbana eller ridhus. Men jag tar med mig hunden samtidigt och kör ett pass på grusvägen med pannlampa och massa reflexer och det är faktiskt kul! :)

Den effekten med sadelgjord framför sadeln får jag på Kveikja oxå. Sadelläget ligger lixom längre bak än där gjorden vill hamna.

Jag har löst problemet dels med en grymt bra,sadel för just henne och dels med en Eric le tixerant gjord som jag spänner längre bak än normalt och drar åt ett håll hårdare på bakre gjordstroppen än främre. Funkar kanon o det är extremt sällan jag måste sadla om mitt i ridpass nu! Trots en go gräsmage... (kan inte gräset sluta växa snart?) :D

På den här bilden syns tydligt hur den bakre sitter åt o den främre nästan är lös...
wpid-dsc_0961.jpg

Av kveikjas hållning att döma är detta efter ett ridpass... ;)

Jag har tillgång till upplyst ridbana, ridhus och snart en volt... Har dock alltid blivit otroligt påverkad av mörkret. Vill helst somna och vakna igen i mars.

Jag har tillgång till upplyst ridbana, ridhus och snart en volt... Har dock alltid blivit otroligt påverkad av mörkret. Vill helst somna och vakna igen i mars.

Så brukar jag också känna men i år vet jag inte vad jag går på för jag känner inte alls så som innan :) Visst att det är skittråkigt när det är mörkt men inte så jag tappar motivationen utan det går ändå! En stor sak är nog att det går så bra för oss nu och för att orka jobba heltid och ha familj i höstmörkret så behöver jag rida, blir på så otroligt bra humör efter jag varit ute med Laukur. Livet i stort flyter så jäkla bra nu så det gör väl mycket.

Åh, jag vet precis hur du känner. Mörkret tynger mig verkligen, jag blir så trött och svårmotiverad. Äter du D-vitamin och järn? Kan behövas. Speciellt D-vitamin får vi brist på såhär under de mörka månaderna.

Har du möjlighet att rida i dagsljus mer än på helgerna? Det tycker jag ger mig mycket också, att kunna rida på förmiddagen ibland. :) Så man kan ut och ha kul i skogen någon gång även på vintern. :)

ELT-gjorden har jag oxå spanat på men inte testat. kostar ju en slant och hört endel som fått skavsår av kanten så ha inte chansat.
Jag har en svängd gjord med magplatta funkar kanon på min ponny men inte helt på isisen.
Har lånat en albion k2 att testa i helgen, den har främre stroppen längre fram än globusen.(tur att hästaffären har stort utbud på begangnat) :)

Köpt en ny bomlös sadel till Jorunn att ha nu under tiden jag spar till hopp och dressyrsadlarna jag skall köpa. Blir ca 10 månader

Den passar henne superbra, kort och lämnar ryggraden helt fri. helt nöjd över mitt kap även

Här har ni sadeln=)

644323_10152293691833998_162339246_n_zpsc7d2fb06.jpg

Undertill med flyttbara paneler.

Som alltid fixade jag större knästöd=):D

1383154_10152293692613998_1838013222_n_zps53f39e27.jpg

Åh, jag vet precis hur du känner. Mörkret tynger mig verkligen, jag blir så trött och svårmotiverad. Äter du D-vitamin och järn? Kan behövas. Speciellt D-vitamin får vi brist på såhär under de mörka månaderna.

Har du möjlighet att rida i dagsljus mer än på helgerna? Det tycker jag ger mig mycket också, att kunna rida på förmiddagen ibland. :) Så man kan ut och ha kul i skogen någon gång även på vintern. :)

Ska prova med D-vitamin igen! :)

Är ledig idag så ska åka ut och rida med två andra i stallet nu.

KL

Hämtade hem mitt 5-årssto jag haft på 2 veckors träning igår.
Jag ler från öra till öra! :D

1455189_10153381682950104_1719300473_n.jpg

Vilken fin tjej!

Kl.
Jag hade en härlig stund med Tinna idag.
Även om allt är långt ifrån så bra som det kan vara så gör
Hon mig lugn, glad och lycklig.
Kunde inte avslutat en hemskt lång jobbvecka på ett bättre sätt!
:love:

1456648_10152037867884612_938753514_n.jpg

Klantade mig och gick omkull med lillhäst igår, det enda som syns är det här... Gick kalasbra med Spöks, inte en repa, och hon skötte sig hur bra som helst trots att hon låg på mage (!) med bakbenen i ett dike. Tog det hur lugnt som helst och hävde sig upp utan att vara i närheten av att trampa på mig. Jag låg halvt under/bredvid henne. Helt lugn efteråt. Lillhäst börjar bli stor :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama