NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Tack! Han är fin min häst! Jag beskriver honom på samma sätt som du beskriver Tinna, ren perfektion! :love:

Halvt kl

Har så svårt att sitta ner på röven i sadeln och kämpar med detta men ändå går det sådär... Pratat med folk som säger att jag kanske har en för liten sadel så min överskänkel inte får plats och då gör att jag hamnar i framvikt :meh: Jag som ÄLSKAR min sadel och verkligen inte vill byta bort den! Får väl köpa en likadan fast i större säte. Suck..

KL

idag var det tömkörning på schemat igen och efteråt så fick hon gå en bit med vagnen efter sig som jag höll i.
Hon bryr sig inte ett dugg,, inte ens intresse att lukta på vagnen helt otroligt.

I helgen ska hon få gå med skaklar för första gången hoppas kunna få med någon som kan ta bilder=)

Han ser underbar ut att rida!
Håller dock med om att sadeln verkar vara för liten för du kommer inte ner i sadeln ordentligt..

*KL
Oh, nu blev jag oxå sugen på att få ridningen fotad! Inbillar mig ialla fall att vi gjort några framsteg under sommaren :P
Idag fick vi till några kortare sträckor med tölt i tempo men smyger sig gärna in någon galopproll då.I "skrölt" går han mer stabilt o kan enkelt växla mellan tölt/trav.

PS, fina pållar ni har :)

Lånade hem en Tekna dressyr till isisen idag.

Den är 17.5" (fanns inte 16.5-17 hemma) och wide.
Dock tycker jag den ser jättestor ut på honom! Alltså hela sadeln, men jag e mest van med hoppsadlar..

DSC_0594.jpg

Men för smal då framvalvet blir enormt.

DSC_0592.jpg

Senast ändrad:

Snurre - håller helt med. Ser ut som mycket sadel mellan ryttare och häst också.....

Kl

Lite uppdatering från oss :)

Efter senaste kursen lärde vi oss hur man tömkör.
Så igår var vi ute själva och tömkörde en sväng. Gick jättebra! Ska införskaffa tömkörningsgjord men sålänge går det hur bra som helst med sadeln där jag fick lära mig att fästa fast stigbyglarna och trä remmarna genom.

Vi har även lärt oss att stå still -plats :D Han är snabblärd.

Vi vilar från ridningen men sysselsätter oss ungefär 2 dagar i veckan. Oftast blir det bara 10 minuter in -borsta - ut.

Jag känner verkligen att jag hittat en bästa vän och är så glad att jag valde islandshäst :love:

Sen får jag be om ursäkt på hur dålig jag är att läsa ikapp och kommentera om er andra. Ska se till att bli bättre på detta. Finns ju inget roligare än att inspireras av andra med samma intresse.

Fin han är! :) Hur gammal är han? (förlåt för dålig koll)

*KL*

Ridsugen!!! Men gubben jagar älg idag och imorgon och jag jagar älg under helgen så jag räknar inte med att hinna rida nåt mer den här veckan faktiskt. Får ta igen det till veckan :)

Har själv klivit ur sadel djungeln (för denna gång..) så jag vet hur det känns att försöka hitta rätt.
Teknan ser, precis som du säger, stor ut utåt mässigt och för lång. Den är även för smal i bommen. Kanske prova en som är mindre svängd?

Åh tack! Kan bara säga detsamma om din, som liknar en nalle i ansiktet.
Rigel är född -10 så är nu 3,5 år ganska exakt :)

Det är lite förberedelser inför inridning du börjat med alltså? :) Kul! Längtar tills jag kan börja med min lilla!

Han är väldigt söt att titta på iaf ;)

1391577_10200838333627607_1769235756_n.jpg

Men nutte då :love:
Jag smälter verkligen för islandshästar! Även om jag är sugen på att kombinera med en stor brun senare i livet igen :D

Han är redan inriden. Kan grunderna så nu får han vila och syssla med annat så smått. :)

Ja att kombinera är inte fel! Försöker få in min bästa vän som har halvblod att köpa islänning då hon ska ha sällskap till sin ;) Tror inte det är omöjligt faktiskt!

Fia0 - vist ser den ut att ligga väldigt högt, jag får nog söka på mer close contact modell.

bellabus - Ja jag blev förvånad när jag la på den. Har hört att den ska vara kort och rak i modellen. Iof är den betydligt rakare i bomen än de hoppsadlar jag söker till min andra.

Idag böjde jag till en sticka att ha med till hästaffären för att se om de har någon tillräckligt vid sadel inne. Och så vet jag att den måste vara kortare än teknan. :)

Suck, fast i sadeldjungeln med båda hästarna. Men tror att isisen är lättare, har inte provat mer än ett par än. Ponnyn har alla "fel" på än gång, svängd med lägsta punkten långt bak på jättekort rygg. Ovanpå det högt framparti och bred som en tunna, trots att han inte är tjock. Isisen är ju bara liten, bred och kort ;)

Kl

Behöver era råd nu! Om ni har tid...

Kveikja har ju i stort sett gått på sparlåga sedan i somras när jag dels deppade ihop lite över mina bästa vänner flytt, och dels inte ville träna kveikja pga att jag kände något var tokigt, hon ville inte. Vi fick ju hittat skadan bak i höger lår och har behandlat den. Vi har fått en.månad till återbesök och då skulle hon vara igång. Jag har ffde i princip bara promenerat, cyklat o joggat med henne. Ridit(åkt i skritt) en gång.

Min plan för vintern var att sko av alla hästar första veckan i november o låta de ha två månaders semester.

Men nu börjar jag undra. Är det nån idé att ge kveikja ännu mer semester? Vi kanske borde börja jobba för att bygga upp musklerna igen? Hon har tappat mycket muskler och täckesgjordarna får jag öka var o varannan dag. Jag vill inte ha en tjock o omusklad häst.

Vad hade ni gjort?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama