Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara en liten bild från idag! Tog mig en ridtur o testade vad Kveikja tyckte. Hon var glad liten påwnie!
Funderar nu allvarligt på att låta bli vintervilan och börja bygga upp henne igen istället...
Jag har ju dock inte ställt av någon häst på många år... Iår är första gången på länge jag bestämt dra skorna o slippa rida en period. Jag ställer inte av för att jag tycker hästarna behöver vila, jag ställer mest av för att jag behöver vila. O det är bra för hästarna att få gå utan skor en period. Jag bestämde det i somras när mina inackoderingar tillika bästa vänner flyttade - jag deppade ihop hästmässigt och har inte haft lust alls. Jag har längtat efter att få slippa rida, att få göra något annat ett tag! Jag lever ju alltid med tanken "jag borde rida", o har jag ridit en häst så "borde jag rida de andra två oxå"...
Så att hålla igång kveikja nu känns mest jobbigt faktiskt, har ingen större lust alls! Det går ju an såhär fina lediga dagar, men snart är det becksvart kl 16 och regn, slask o is...
Men samtidigt e det ju kul om kveikja kan bli bra! Hade jag haft råd hade jag skickat henne på spa o få gå i vattenbad varje dag en period... Jag slipper rida o hon får träna...
Kveikja mår inte dåligt av att vila en längre period.
Har du inte lust eller ork, låt henne slippa skorna och låt henne gå med dom andra och bara vara.
Du har tid på dig att bygga upp henne sen igen!
Det ska vara roligt att rida, det ska inte vara ett måste - då tappar man lusten och det blir en ond cirkel!
Been there - done that!
då kansek jag kan smita in här fr lite tips å råd.. jag har 3 st 3,5 åringarsom ska börjasmed nu.. den ena e ädel å strax över 140 cm. den andra är av den grövre modellen och runt 135 cm.
bägge ska jobbas med ordentligt från marken så dom sätter lite muskler innan men vad sätter ni på max vikt på era små som ska ha en ryttare åkande på dom när dom e strax över 3,5år gamla?? nu handlar de om att ÅKA häst kanske 10 min 2 ggr/vecka i skogen/padocken i skritt.. trav mm tar jag inte förrens till våren men vill att dom haft ryttare på ryggen innan vintern tänke jag =)