NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL

Heeeey vi (jag) gillar rosa ;)

1382027_10200572415821606_186937204_n.jpg

20130531_221044_51a9d87cddf2b33ab3930b68.jpg

1235019_10200476789551009_769961354_n_523b65c7ddf2b3663a7754eb.jpg

Alla täcken jag köpt har av någon anledning "råkats" bli rosa. Tom ridtäcket är rosa ;)

Förövrigt går allt framåt men Yran ..

Det rosa fleecetäcket tyckte jag verkligen om! Snyggt till det marina i loggan. Vet dock inte vad min kaxiga lilla kille skulle tycka.. ;)

KL
I torsdags var jag och Mackan iväg till min gamla dressyrtränare. Han skötte sig jättebra, och jag fick mycket beröm för honom och det arbete jag har gjort med honom. Sånt är alltid roligt :) Tyvärr blev det inga bilder från passet.

Slänger ut en fråga till er alla bara för att det är roligt att höra hur ni har planerat i höst/vinter:
Vad ska ni och era hästar göra i höst/vinter? Får de någon vintervila? Har ni tänkt tävla något i vinter, t ex på Vintermästerskapen?

Jag hade tänkt starta Tinna på vintermästerskapen, men nu vet jag ju inte hur länge hon måste stå.
Hon lyckas fixa till sina egna låååånga vilor så om vi nu slipper mer skador ska hon tränas hela vintern.

Jag har precis fått hem en ny häst och vi ska tillbringa vintern med att lära känna varandra :D Sen får vi se vad det blir med honom, han var inte ens planerad, utan fick bara ett sånt erbjudande att jag inte kunde låta bli att köpa honom :) Passar fint också då min 5-åring är på "visningsträning" :nailbiting: så har jag något att roa mig med när han är borta ;)

Vad ska ni och era hästar göra i höst/vinter?

Så långt hade jag inte tänkt...

Men Barmi får antagligen inte vila, Isa får vi se hur hon reagerar när det blir vinter. De tidigare vintrarna har hon varit hemsk, och blir hon det igen så kan hon lika gärna vila sig genom vintern.
Karl ska få vila för att bygga upp sig ytterligare.

Snorri hade jag tänkt rida in, men nu kommer han att bo kvar några mil hemifrån mig under vintern, i utbyte mot nordistravaren som jag skrev om lite tidigare, så han får vänta tills han är fem med inridning. Det är ju ingen brådska.

Dagmar är också inhyst hos en kompis, fast ett par kilometer härifrån, och kommer väl inte att göras något mer med än vardagshantering.

Aldar borde jag börja dra med som handhäst så han får ut och springa lite mer organiserat än leka med de andra killarna i hagen (fast nu är det väl bara Aldar och Yngve som är i lek-åldern, de andra ungkillarna är ju "på kollo").

Vinka på, jag säger som så. Från början såg jag inget elakt över något inlägg, kanske tolkar jag på en annan nivå vad vet jag.

Lägg därför ner alla hjärnspöken, för det finns inget elakt, sarkastiskt, eller what ever utan forstätt i en trevlig anda i annat fall så skippar vi den här typen av tråd.

Boj/moderator

Slänger ut en fråga till er alla bara för att det är roligt att höra hur ni har planerat i höst/vinter:
Vad ska ni och era hästar göra i höst/vinter? Får de någon vintervila? Har ni tänkt tävla något i vinter, t ex på Vintermästerskapen?

Min plan är vintervila från början på nov till början jan. Sen skall iaf Kveikjaigång och förhoppningsvis så kommer träningen leda till bättre resultat då när hon inte behöver gå o kompensera en skada! Jag som tappat all tävlingslust fick ny kraft med det beskedet! "Tänk Om" hon kommer bli så bra som hon faktiskt kan nu när hon inte kommer ha ont?

Mathias red en ny häst igår, ingen mindre än ett högt avelsbedömt sto tillika vinnare av en klass på avels-SM. Behöver jag säga att han var mallig? Det gick jättebra! Det är ingen vi skall köpa utan han bara fick låna henne för en ridtur! Så Nu pratar han ännu mer om större häst och han sa själv igår "att man kanske skulle sälja Snöggur ändå"! (karlar är lustiga, man får plantera en idé, sen får de komma på den själva...) Så jag håller tummarna!

Knapplån!

Åhh nu är kärran hemma, sååå fin:D och sååå otroligt lätt.
Den hade dragits av 2 islandshästar innan Jorunn så varför bryta denna fina trend?:)

Sele fick jag köpa av en vän billgt så jag har verkligen tur, kanske ska köpa en trisslott:D

Jorunn fick vila igår köpte trådbackar så ska fixa iordning garderoberna nu så man får ordning där i.
Nu när man öppnar anfaller sakerna en hahah

Saga, 01:an, blir av med pjucksen om ett par veckor och ska sen få vila sig i form nån månad eller två. 08:an är under igångsättning och dansar barfota just nu. Det går fint, hon är inte ömfotad men sliter för mycket fötter barfota jämt (synd, dyrt med pjucks ;) )

Jag ska kursa och träna så mycket pengarna bara räcker till och ska försöka knö in så jag hinner träna mycket med båda (billigt det kommer bli :p )

Flyttar kusarna till nästan samma ställe som innan vintern i skiftet nov-dec. Fem minuter hemifrån, en kvart skritt till ridhus och ridbanor så livet blir både enklare och billigare. Spöket har slackat i flera månader reda så hon får nog lalla på fram till sommaren iaf.

Är jäkligt peppad och ridningen går bra just nu!

Vad ska ni och era hästar göra i höst/vinter? Får de någon vintervila? Har ni tänkt tävla något i vinter, t ex på Vintermästerskapen?[/QUOTE]

Jag och Jorunn ska knata på med våra dressyrövningar vi fåTt, vi jobbar med att göra ett byte innan året slut. Så får vi se om vi hinner.

Kommer även sakta börja påbörja inkörningen i vinter.

Planen just nu för Laukur är Frida kurs 26 oktober sen ett par veckor träning efter det sen ca en månad helvila :-) Sen blir det fortsatt träning som nu och ev någon kurs beroende på vad som dyker upp i vinter. Hoppas på att klubben ska ordna nån simpel ridhustävling också:-)

Odinn - försöka bli frisk. Kommer troligen stå resten av detta året :(

Draken - ska igång nu och försökas hållas igång under hela vintern, och sedan sattsar vi på en ev visning av henne till våren eller hösten 2014.
Så här ska det tränas ;)

Fafnir - om han inte säljs, så blir de väl att förbereda för inridning under hösten 2014, så i vår ska han väl få vänja sig lite vid diten och daten, gå med som handhäst och lite sånt.

Vad ska ni och era hästar göra i höst/vinter?

Under hösten ska vi träna för Johan H var tredje vecka. Klämmer in en veckas vila någonstans där emellan och ger lite längre vila nån gång i december. Funderar också på att vara med på vintermästerskapen, vi får se!

Halvt KL
På tal om Johan H, nån som vet om han håller några kurser i Örebro län, Västmanland, eller Värmland?

Halvt KL
På tal om Johan H, nån som vet om han håller några kurser i Örebro län, Västmanland, eller Värmland?

Vi hade hit honom till Västra Värmland för 2 år sen och det är väl prat på att försöka få hit honom igen, men tror han är väldigt uppbokad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 505
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama