NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Oki då vet jag :)
då borde vi lätt kunna tävla lättklass resten av året :)
Är det alla tävlingar som räknas med då oavsett storlek?

En annan fundering jag har är detta med klasser, visst minns jag rätt att på hela den tävlingsdagen så får man enbart ställa upp i en typ av gren?
Man kan väl t.ex inte ställa upp i t3 och t8?

Men där emot får man ställa upp i t.ex t8 och v5 då den ena bara är töltgren och den andra fyrgång?

Man kan rida öppen och lättklass på samma tävling om det inte är 2 töltgrenar då men du kan rida en lättklasstölt och en öppenfyrgång t.ex.

Alla officiella tävlingar räknas.

Du får ställa upp i en töltgren och anringen fyr eller femgång. Oxh så passgrenarna, men max fem starter per dag inklusive finaler om jag mins rätt.

Alla officiella tävlingar räknas.

Du får ställa upp i en töltgren och anringen fyr eller femgång. Oxh så passgrenarna, men max fem starter per dag inklusive finaler om jag mins rätt.

Max 4 ggr på en dag.
2 om hästen är 5, 3 om hästen är 6 och 4 om hästen är 7 och äldre. :)

KL.

Var ute på en skräcktur tidigare ikväll. Hästen blev skrämd och jag ramlade av och han sprang iväg. Trodde han sprang hem men hittade honom en halv kilometer bort i diket bredvid en tungt trafikerad 90-väg mumsandes på gräs. Vill inte tänka på vad som skulle kunnat hända och tackar för att vi hade tur denna gång. Både jag och hästen oskadda. Hoppas på att denna händelse inte ska skrämma mig ifrån att rida ut själv.

*kl*

Nån som ska till Lycksele om 2 veckor? :)

Stallkompisarna visade mig en ny runda förra helgen, faktiskt den bästa runda jag nånsin ridit! :love: Började med framskrittning på slingrig o lite stenig skogsstig, mycket lyfta på fötter och mjukna i sidor. Sen några km på mjuk slingrande grusväg, perfekt uppvärmning i trav o galopp med kortare töltsträckor. Därefter plaska genom en ca 7 m bred å (vatten precis upp till stigbyglarna), vilket var fantastiskt enligt Köttbullen :D Liten skrittpaus på slingrig skogsstig innan 500 m svag uppförsbacke på lite djupare sandväg (tränas travare). Svänger till stenig skogsstig med perfekt klätterbacke. Sen lite skrittpaus igen på plant underlag. Galopprace uppför en backe. Avslutas med 1-1,5 km ganska hård grusväg i svag nerförsbacke hela tiden... :love: Snacka om att dom töltade bra då, så mjuka som dom var!
Nu kommer hästarna i stallet bli väldans vältränade, vill knappt rida nån annan runda!

Vad avundsjuk jag blir, har ingen runda att rida, bara rätt fram och tillbaka på halvtråkig grusväg. Brant uppför på utvägen (typ bra) och brant nedför på hemvägen (mindre bra)

Tips på saker att kolla upp innan man köper gård.

Jag ska till lycksele med mitt lilla fuxsto!
Det var så kul att tävla i Skellefteå så jag fick lite blodad tand.

*kl*

Nån som ska till Lycksele om 2 veckor? :)

Stallkompisarna visade mig en ny runda förra helgen, faktiskt den bästa runda jag nånsin ridit! :love: Började med framskrittning på slingrig o lite stenig skogsstig, mycket lyfta på fötter och mjukna i sidor. Sen några km på mjuk slingrande grusväg, perfekt uppvärmning i trav o galopp med kortare töltsträckor. Därefter plaska genom en ca 7 m bred å (vatten precis upp till stigbyglarna), vilket var fantastiskt enligt Köttbullen :D Liten skrittpaus på slingrig skogsstig innan 500 m svag uppförsbacke på lite djupare sandväg (tränas travare). Svänger till stenig skogsstig med perfekt klätterbacke. Sen lite skrittpaus igen på plant underlag. Galopprace uppför en backe. Avslutas med 1-1,5 km ganska hård grusväg i svag nerförsbacke hela tiden... :love: Snacka om att dom töltade bra då, så mjuka som dom var!
Nu kommer hästarna i stallet bli väldans vältränade, vill knappt rida nån annan runda!

Låter som när vi red över Örån med vatten upp till stigbyglarna :nailbiting: Titta in ner sa turledaren , TITTA INTE NER:rage:

Vilken underbar fölis!!! Och grattis till din första häst! :D

Yra var vacker med. Riktigt jättefin!
*
Strax ska jag till stallet... tänkte CYKLA dit... :crazy: Det är 1,5 mil så det blir en tur på 3 mil plus ridning!
Undrar om jag orkar...

Ta med dricka!

Uppdaterar inte så ofta, jag gör ju inget med mina hästar. Inte så lätt med bebis (även om han har en pappa också, så verkar det vara svårt för mig att få tid utan en baby på armen, börjar tröttna på det kan jag säga).

Idag fick jag dock ofrivilligt med mig en liten glad röd häst ur hagen efter visiteringen. Skitlätt att fånga henne med en barnvagn och närmsta grimma en kilometer bort... Bad en granne hålla ett öga på henne medan jag knatade hem och hämtade häst-fångar-kittet och stoppa babyn i en bilbarnstol och köra tillbaka.

Då kom hon snällt, men hade gjort stora hål i grannens gräsmatta, skithäst! Grannen är ju jättesnäll och säger att det gör ingenting, men jag får ändå försöka hitta på nån ersättning, lite blommor eller så.

Vilken underbar fölis!!! Och grattis till din första häst! :D

Yra var vacker med. Riktigt jättefin!
*
Strax ska jag till stallet... tänkte CYKLA dit... :crazy: Det är 1,5 mil så det blir en tur på 3 mil plus ridning!
Undrar om jag orkar...

Klart du gör! :D Jag cyklar alltid till stallet, har samma sträcka. Tar 45 min dit och 45 hem om jag cyklar i "söndagstempo".

Ska faktiskt cykla dit nu. :D

Haha, facebookskryta måste man ju, amnars syns det ju inte att man varit duktig. ;)

Förresten så tror jag att jag såg din häst för några veckor sen. Står du hos C D?

1015686_10152908215080057_561879605_o.jpg

Nu har min fina tjej börjat bli fin, snart e allt extra hull borta.. vi har haft de jobbigt ett tag me ridning som gått åt pipan, var sååå nära på att släppa taget om hrnne.
Men nu skall vi få hjälp <3 så förhoppningsvis hittar vi tillbaka till varandra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama