NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL.

Här kommer två bilder från senaste tävlingen som var för några veckor sedan. Kul när det kommer duktiga fotografer och fotar! :)
katharina-4_51b797179606ee6cc376054a.jpg

katharina-5_51b797189606ee6b6e50a90f.jpg

Har varit och tränat på ovalbanan idag och de gick hyfsat. Uppvärmningen var näst intill obefintlig då vi behövde fly från ett stort flygfä.. :) Kiropraktorn har satt lite spöken i hjärnan på mig så det är mycket känna efter just nu och det har gått ut över träningen.

Ser jättefint ut!!
Vad tävlade ni i? Vad fick ni för poäng? :)

Tack! :)

Vi tävlade V2 och T3 och detta är från ökade i V2 finalen där vi fick 5,30. Fick 5,28 i T3-finalen.

Förstår att det är ögonblicksbilder?
Extremt höga händer på första bilden :o

Hon tränade hästen, krävde arbete och att få med bakdelen och det hon gör har garanterat ett syfte, som jag skrev, bilderna är från när de arbetar, inte när de visar upp hur fint saker kan va.

En liten bild från min o Elinas ridtur ihop!
wpid-dsc_0203.jpg

Jag blev grymt stressad sen, hade 40min på mig att äta lunch och gå från smutsig o svettig stalltjej till piffad o redo för fest! Det gick inte så bra så jag blev sen o fick åka iväg med blött hår! Men väl framme där jag tänkt hinna förfesta lite med grabbarna, så sitter hela högen i bastun! Kul, ensam tjej o resten karlar i en bastu! Ehm, nä så blyga lilla jag hade lugnt kunnat tagit en halvtimme till hemma iaf... Suck! Men roligt hade jag, både i stallet o på jobb-festen! :banana:

Hon tränade hästen, krävde arbete och att få med bakdelen och det hon gör har garanterat ett syfte, som jag skrev, bilderna är från när de arbetar, inte när de visar upp hur fint saker kan va.

och jag bara undrade. lugn och fin nu

Nej det är jag inte =)
Jag har haft henne sen i mars, kommer från Milåsa

Men ååh vad typiskt.

Du hade inte behövt stanna för min skull, men tack så jättemycket för hjälpen!

Jag lyckades med en sån i våras, stressade som en galning från ena jobbet till det andra, hann inte äta ens. Sen kommer jag fram och det är låst och tomt. Får tag på en kollega som berättar att arbetstiden är ändrad, jag börjar om 2 timmar. Lite snopet, men på vägen hem ringde mamma och bjöd på middag så det blev ju kalasbra ändå.

*kl*

Odinn är fortfarande dålig i sitt ben :(
I förrgår var han nästan helt Bra, en liten svullnad enbart.
Igår var det mycket mer svullet och varmt igen :(

Han hade tydligen sprungit en del i sin lilla hage igår, å då blev de genast sämre.
Får nog ringa ut veterinären igen så de får ta en titt.....igen.

Åh Draken är på träning, går tydligen jätte bra och tränaren är nöjd över hennes framsteg, skoj :D
Ska hämta hem henne om 2 veckor, och det ser vi fram emot.

Rider en kompis häst nu, Galsi, som jag ridit in och haft hand om sen han föddes för 13 år sedan, men inte ridit honom så mkt senaste åren då mina egna hästar har prioriterats. Men nu har ägaren till honom opererat ryggen och kommer inte kunna rida på minst 6 månader-1 år, så nu har jag hand om honom.
Passar ju bra när ja inte har någon häst att rida just nu :)

Galsi

Sjuklingen - men hullet är ganska bra nu i alla fall ;)

Senast ändrad:

Det har hänt mycket på senaste, ett tag sedan men jag blev hästägare (för första gången i mitt liv!), ett litet föl föddes den 31 maj 2013 (även på min examensdag)! Vackert stoföl^^
Årets första tävling gick mer än galant, och går framåt för var dag som går med Yra! Fått testa på att rida lite mer femgångshäst nu och planen är att starta vår första femgångsklass till hösten! :D
dsc_0648k_51b77b8a9606ee6cabb782d6.jpg
- Daladis MITT stoföl, känns fortfarande konstigt och säga "mitt" :')
dsc_0534k_51b5d984ddf2b37fc98140c1.jpg
- En glad Yra som busade i hagen :)
165470_451982128225258_547668848_n.jpg
- årets första tävling! :D

Kul!
Alltid roligt när det känns positivt.
Jag var ute och tränade Dagmar för hand igår. Henne har jag inte gjort mycket med - utom den där insatsen med lastträning som blev nödvändig - men igår tog jag med henne i grimma till paddocken. Det är en kort promenad längs vägen, ca 100meter, och sedan fick hon titta lite på bommar, gå i serpentiner runt oljefat, rygga mellan bommar och gå över min trail-bro. Lite lätt miljö- och lydnadsträning alltså, vilket gick bra. Testade också att skicka henne runt mig i båda varv i grimskaftet vilket hon förstod. Ser ut som om jag ska ta lina eller arbetsrep och börja testa lite longering i fem minuter någon gång då och då.

Jag har något slags mycket luddig plan att visa henne så småningom, mest för att få erfarenheten.
Dagmar är helt OK men verkligen inget märkvärdigt. Ganska långbent har hon blivit, och rör sig ganska lätt men inte flashig eller så. Visar fyra gångarter i hagen vilket är trevligt för senare ridning.
Min tanke är att det inte spelar så stor roll vad det blir för bedömning: hon har helt OK stam på faderns sida och skrutt på mammans sida, BLUP runt 102. Därmed ingen "förlust" att visa henne med ganska mediokert eller dåligt resultat utan jag kan leka bara för egen erfarenhets skull - om hon kan prestera ökad tölt vill säga.
Hon är ju två år i år så det ska inte tränas så hårt, men att börja ha med henne som handhäst (när jag tycker att Jenta ska på uteritt och inte träna dressyr) och att testa lite arbete på lina en gång i veckan, fem till tio minuter, tycker jag att jag kan börja med.

Jag har ju ett gäng hästar och just nu några som det går lite extra bra med. En sexårig fjording som jag ska rida dressyren i fjordhäst SM, en kbl-travare som ska gå Riksfinalen i Westernallsvenskan div I (på svåraste nivån) i höst och som ska debutera MSV dressyr i midsommar, ett fyraårigt fjordsto som är äckligt bra i dressyr och som behöver miljötränas vilket hon ska få göra på LB dressyr (svårare än så får inte fyraåringar starta).
Så tävlingsmässigt har jag åtminstone tre bra hästar, och islandshästarna får definitivt komma i skuggan vad gäller tävling. Det kan räcka att tävla på vettig nivå i två discipliner på en säsong.

Och ja, jag är övertygad om att min ridning utvecklas av att jag rider olika discipliner och dessutom rider islandshästar.

Ska om en vecka få hem en ny träningshäst, en kbl-travare som ska ridas in. Kul!

Usch vad tråkigt med Odinn. Man blir ju orolig och ledsen när det krånglar. Jag hoppas verkligen att han blir bra!

Vi ska försöka våga oss på det här med tävling, jag var jättenära att tävla med min förra häst men hon blev dålig 2 veckor innan, nu känner jag att jag har fegat ur en aning men har ändå bestämt mig för några till hösten.
Efter att ha kollat så har jag kommit fram till att alla bara är lätt klassade vilket gör att jag bara behöver lösa lättklass.

Men så undrar jag om det finns nån gräns för lättklass, hur länge kan man ligga och tävla lättklass? För jag antar att alla inte kan det?

När man fått över en viss poäng 3 gånger klassas man upp (just det ekipaget då). Tror att det är 6.0, dock osäker, finns säkert nån som har koll.

På tal om tävling så har jag nu anmält mig till en liten kvällstävling och drygt en vecka. Ska bli väldigt spännande! Lite nervöst bara, får försöka boka in en träning så jag får till rätt tempo. Tycker det är svårt att veta hur fort man ska rida. De två andra gångerna jag tävlat har Sol varit så otroligt seg så jag har fått kämpa för att få henne att gå framåt enda. Förhoppningsvis kommer hon vara lite mer pepp denna gången. Nu har hon lite mer resvana och blir förhoppningsvis inte lisa påverkad av alla intryck.

När man fått över en viss poäng 3 gånger klassas man upp (just det ekipaget då). Tror att det är 6.0, dock osäker, finns säkert nån som har koll.

5,0 är det, men annars rätt och man blir uppklassad från just den grenen.

Ok, där ser man. Trodde det var överlag, men då kan man alltså rida lättklass fyrgång även om man blivit uppklassad i töltgren tex? eller rida T6 om man blivit uppklassar i T7? Kan man då rida både öppna och lätta klasser på samma tävling?

äsch jag skrev fel 5,5 ska det vara, jag tror det är som du skriver, men vågar inte säga 100%. Kanske blir du uppklassad från all tölt repektive all fyr/femgång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama