Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.

Jag saknar också direktlänken till bevakat, :( det är den jag använder mest av allt. Jag hade hellre haft bevakat direkt i menyn och nytt i listan längst till vänster. Eller typ ta bort "Annons" från den menyn, jag tänker att antingen är man inne på forumet eller så kollar man annonser, är nog inte så många som använder den direktlänken flera gånger per dag?
Annons-länken gömmer sig när skärmen blir mindre så också Övrigt om det blir tillräckligt litet. Jag vill helst att både Häst och Övrigt skall synas när man kommer till sidan.

Tycker du? Jag tycker det är HEMSKT, jag måste klicka på Häst och sen scrolla ner till grenar och klicka där för att kunna komma åt fälttävlansforumet. @Gunnar, vi kan inte ha det så! :eek:
Mycket bättre än när allt slåss om platsen däruppe så att stilen blir för liten (pratar mobil, stående läge nu. I liggande finns direktlänkar. Tycker det är mycket smidigt)

@mandalaki Det går mycket snabbare att zooma in och klicka på den grenlänken jag vill jag ha där uppe, än att klicka och vänta på att sidan ska ladda om, scrolla och klicka och vänta på att sidan ska ladda. Jag har inte tillräckligt med tålamod för det.

Men om det går att vrida mobilen underlättar det ju lite.

Förlåt, jag vill inte försöka vara rolig på någons bekostnad, men det var rätt skoj det där med att vrida mobilen. Mobiler går att vrida :) i det här fallet skalar då Bukefalos om sig efter den högre upplösningen på bredden.
Bukefalos ser lite olika ut beroende av vilken upplösning skärmen har, detta för att kunna fungera på alla de olika upplösningar som finns på mobiler, paddor, datorer, tv-apparater m.m.

Själv är jag en sådan som använder nytt-direktlänken väldigt flitigt, då jag gillar att se om det kommit några nya intressanta trådar jag vill läsa om. Gillar verkligen att den direktlänken blev ett utropstecken. :up:

tycker att det är väldigt smått, text och ikoner. märkte att jag hade mobilen uppe i ansiktet då jag läste i morse, trots att jag förstorat.. och jag har inga synfel öht :/.
på stora datorn så är det också mycket smått. så vore bra om man kunde förstora bokstäverna ngt mer.

Själv är jag en sådan som använder nytt-direktlänken väldigt flitigt, då jag gillar att se om det kommit några nya intressanta trådar jag vill läsa om. Gillar verkligen att den direktlänken blev ett utropstecken. :up:
ja men man vill ha bevakat tråden lättillgänglig också :(. den och nyheter är de jag använder mest, ihop med notis flaggningen som nu är lite väl liten för mina feta fingrar tydligen..

Vilken text och ikoner menar du.
Den här texten i inläggen bör vara nästan identisk i storlek jämfört med den förra standardstilen.

Om ikonerna i menyn är för små finns det väl två sätt att göra dem större.
1. Man tar bort några av dem, så de andra kan breda ut sig mer, vilka ska jag i så fall ta bort?
2. Man gör menyn i två rader, tyvärr tror jag det skulle ogillas av många då den i så fall skulle ta upp dubbelt så mycket skärmutrymme vilket ställer till det på små mobiler.

ja men man vill ha bevakat tråden lättillgänglig också :(. den och nyheter är de jag använder mest, ihop med notis flaggningen som nu är lite väl liten för mina feta fingrar tydligen..
Jag tror det är som @Gunnar nämner ovan att det handlar om platsen i mobilen.
På datorn tycker jag buke är perfekt som det ser ut nu, kanske skulle den där ögon-symbolen för bevakat komma tillbaka, men då kanske det är risk att den blir för liten på mobilen.
Jag vet att det är lite bök med att mobilanspassa sidor.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 940
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 1999 lade jag in ett antal små, enkla (till sin utformning i alla fall) hästrelaterade spel på sidan som då hette stallet.com. När jag...
Svar
13
· Visningar
1 789
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama