Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.

Det är väldigt störande att när man växlar mellan fet stil eller kursiv stil så ser du ingen skillnad på de ikonerna. Man kan alltså inte snabbt se om man fortfarande har fet alt kursiv stil utan att skriva, eftersom ikonerna inte visar nåt. Det tycker jag borde fixas till.

Jag har arbetat lite med menyn bland annat för att få tillbaka bevakat-ikonen. Jag tycker den här lösningen är bättre än den förra är dock inte säker på att alla kommer hålla med.

Jag kommer jobba mer med färgerna, men det blir troligen ingen större förändring idag, då jag redan gjort en större sådan och jag tycker det blev bättre men det behöver putsas lite.
Jag tror skillnaden mellan bakgrundsfärgen och inläggsfärgen behöver minska något, men jag är inte säker på att alla håller med.

Jag har arbetat lite med menyn bland annat för att få tillbaka bevakat-ikonen. Jag tycker den här lösningen är bättre än den förra är dock inte säker på att alla kommer hålla med.

Jag kommer jobba mer med färgerna, men det blir troligen ingen större förändring idag, då jag redan gjort en större sådan och jag tycker det blev bättre men det behöver putsas lite.
Jag tror skillnaden mellan bakgrundsfärgen och inläggsfärgen behöver minska något, men jag är inte säker på att alla håller med.
Jag noterade precis att ögat var tillbaka. Ingenting jag själv använder men tänkte ändå säga att det är mycket bättre när det är vitt. Färgerna på bakgrund etc lämnar jag över till de som drabbas av huvudvärk :p

Oj, va ovant att "nytt", "bevakat" och "sök" symbolerna är till vänster bredvid det andra i menyn.
Misstänker det är säkert något för mobilanvändarna eller?

@Gunnar i mobilen så är aviseringsknappen dvs svar på inlägg borta och istället måste man in på sin profil och sen i den menyn klicka på avisering ? Känns icke klockrent - icke särskilt smidigt direkt .

@Gunnar i mobilen så är aviseringsknappen dvs svar på inlägg borta och istället måste man in på sin profil och sen i den menyn klicka på avisering ? Känns icke klockrent - icke särskilt smidigt direkt .
PM och aviseringar syns om du vrider på mobilen. Men ja, lite tokigt att behöva göra det för att se pm och notiser ? för det är de två som är borta i vanliga läget ( stående) sas? i liggande läge syns de dock ( jag har en iphone 6 )

Väntade bara på hur lång tid det skulle ta... Alla kan inte få allt.
Skaffa en mobil med högre upplösning eller vrid den så får mer plats i menyn :)

Haha ärligt ? Så man ska vrida på mobilen om man inte har den senaste iOS ? men ok ...
Allt som alla vill ha får inte plats på mobiler med den lägsta upplösningen. Eftersom så många ville ha tillbaka Bevakat har jag löst det genom att de tre ikonerna slås ihop till en på de minsta mobilerna.
Min mobil som är en äldre androidmobil visar alla ikoner. Jag förstår att det skulle vara bättre om de även syntes på mobiler med en lägre upplösning.
Jag skall titta mer på detta längre fram och se om det finns några andra lösningar det är tyvärr inte helt enkelt beroende av det sätt menyn är byggd på från början.

Samtidigt skall jag försöka jobba med färgerna/kontrasterna och försöka lösa att vissa vill ha en meny synlig hela tiden, andra vill ha den när man skrollar upp. Vissa vill endast ha den i toppen av sidan och vissa vill ha den andra menyn som bara finns i toppen av sidan möjligen som klistrig om inte annat i alla fall på mobiler :) Själv skulle jag nog nästan vilja ta bort den helt. Tror vissa vill ha kvar den men tycker att den är ful också ;)

Märkte ingen märkbar skillnad på mobilen, huawei p8 lite, men på samsung plattan höll jag på att trilla ur soffan alldeles nyss :love:

Så enkelt att läsa, TUSEN TACK GUNNAR :bow: :bow: :bow:

Allt som alla vill ha får inte plats på mobiler med den lägsta upplösningen. Eftersom så många ville ha tillbaka Bevakat har jag löst det genom att de tre ikonerna slås ihop till en på de minsta mobilerna.
Min mobil som är en äldre androidmobil visar alla ikoner. Jag förstår att det skulle vara bättre om de även syntes på mobiler med en lägre upplösning.
Jag skall titta mer på detta längre fram och se om det finns några andra lösningar det är tyvärr inte helt enkelt beroende av det sätt menyn är byggd på från början.

Samtidigt skall jag försöka jobba med färgerna/kontrasterna och försöka lösa att vissa vill ha en meny synlig hela tiden, andra vill ha den när man skrollar upp. Vissa vill endast ha den i toppen av sidan och vissa vill ha den andra menyn som bara finns i toppen av sidan möjligen som klistrig om inte annat i alla fall på mobiler :) Själv skulle jag nog nästan vilja ta bort den helt. Tror vissa vill ha kvar den men tycker att den är ful också ;)
Jag blir mest förvånad över att höger /vänster kolumner /färger/typsnitt osv skulle vara mer prioriterat än en lätt navigerad knapplista . Men tack det var ett bättre svar än det tidigare att "alla som har en annan enhet än de nyare får vrida på telen och vänja sig " och att du "väntat på att kommentar skulle komma " Typ ;)

Tack och bock för senare inlägget med modifikation å ämnet i fråga , då vet man tydligare hur du menar .

Jag tror att för dem som får huvudvärk av sidan eller störs av att menyn tar upp en del av skärmen så är det minst lika stora problem som att någon ikon saknas. Man ser trots allt fortfarande att man fått en notis eller konversation, men det innebär ett extra klick för att läsa dem.

Alla tänker inte på samma sätt som du, människor har olika prioriteringar.

@Gunnar , jag har för stor tumme för att pricka utropstecknet där det sitter när jag surfar på mobilen nu :o! Är det krångligt att lägga den längst till höger av de tre ikonerna som ligger där så den får lite frispace vid sidan och vi grovhandade har en chans att träffa den :D?

@Gunnar: När jag startar en privat konversation har den textrutan samma färg som bakgrunden utan någon cremefärgad ram (dvs själv rutan syns inte). När konversationen väl är i gång funkar det.

Jag tror att för dem som får huvudvärk av sidan eller störs av att menyn tar upp en del av skärmen så är det minst lika stora problem som att någon ikon saknas. Man ser trots allt fortfarande att man fått en notis eller konversation, men det innebär ett extra klick för att läsa dem.

Alla tänker inte på samma sätt som du, människor har olika prioriteringar.

Jag prioriterar huvudvärksfritt!

Menyuerna är enligt mig det minsta problemet av dom två. Ska försöka sänka ljuset på min skärm och se om det blir bättre så, kan ju vara ett alternativ att ta till om sidan upplevs som för ljus.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 940
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 1999 lade jag in ett antal små, enkla (till sin utformning i alla fall) hästrelaterade spel på sidan som då hette stallet.com. När jag...
Svar
13
· Visningar
1 789
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama